Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان گفت: وضعیت گیلان در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است و باید علل و عوامل این وضعیت بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین مصطفی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار داشت: این استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی وضعیت خوبی ندارد و بررسی علل و عوامل این وضعیت نیازمند کار کارشناسی و مطالبه درست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه برخی قوانین و مقررات استانی کارکرد بومی و محلی ندارند گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه اقتصادی دارد و منجر به اعتیاد و طلاق و سایر موارد می‌شود اما بسیاری از آن‌ها نیز ریشه فرهنگی دارد‌.

مصطفی‌پور با اشاره به رتبه استان گیلان در کاهش زاد و ولد خاطرنشان کرد: وضعیت بعضی از استان‌ها در زاد و ولد بهتر از گیلان است اما جمعیت گیلان رو به پیری است و این مسائل به موضوعات فرهنگی برمی‌گردد که روی آن کار نشده است.

استاندار گیلان: کاهش نیروهای مولد منجر به افزایش هزینه‌ها برای اقتصاد می‌شوددوره‌های "افزایش سواد حقوقی دانش‌آموزان" در مدارس استان گیلان برگزار می‌شودروایت استاندار گیلان از علت عقب ماندگی استان گیلان

وی با توجه به جایگاه، شأن و منزلت مادر تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی که در موضوعات مختلف اقتصاد، توسعه و سایر موارد برگزار می‌شود پیوست فرهنگی ندارد در حالی‌که این پیوست باید در اکثر برنامه‌های ما دیده شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره به اهمیت سبک زندگی ایرانی-اسلامی ابراز داشت: باید به سنت‌های خود بازگردیم و سازمان برنامه و بودجه نیز در تخصیص بودجه، بخش‌هایی از استان که مشکلات بیشتری دارند را مورد توجه ویژه قرار دهد.

مصطفی‌پور با بیان اینکه به‌ میزان بودجه فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی نیز باید توجه شود و مقدار بودجه آنان کاهش نیابد ابراز داشت: نبودِ فرهنگ‌سازی باعث می‌شود دیگر برنامه‌ریزی‌ها بی‌نتیجه بماند.

وی با اشاره به ضرورت تلاش رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه آسیب‌های اجتماعی باید نگاه آسیب‌شناسانه وجود داشته باشد و از نظرات کارشناسان استفاده شود و برای حل مشکل راهکار ارائه شود.

انتهای پیام/612/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه آسیب های اجتماعی استاندار گیلان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی کنید. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

کد خبر 6098046

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان