Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:22:39 GMT

کدام شرکت بیمه رتبه رضایت مشتری بهتری دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۴۰۰۱

کدام شرکت بیمه رتبه رضایت مشتری بهتری دارد؟

در چنین شرایطی فرد بیمه‌گذار باید با کمک شاخص‌های ارزیابی عملکرد شرکت بیمه، بهترین موسسه را شناسایی و کار خرید بیمه‌نامه جدید را انجام دهد. برای ارزیابی میزان رضایت مشتریان از شرکت بیمه، چند شاخص اصلی وجود دارد. اگر می‌خواهید بدانید کدام شرکت بیمه رتبه رضایت مشتری بهتری دارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با این چند شاخص آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی و بررسی شاخص‌های رضایتمندی مشتریان از موسسات بیمه

بیمه مرکزی با کمک پژوهشکده بیمه، چند فاکتور مهم در سنجش رضایت مشتریان از شرکت بیمه را بررسی می‌کند. بعد از بررسی این اصول مهم، نتیجه به مشتریان اعلام می‌شود، تا آن‌ها انتخاب مناسب‌تری داشته باشند. البته انتشار این اطلاعات باعث می‌شود شرکت‌های بیمه در زمینه بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث و بیمه آتش‌سوزی و...خدمات بهتری ارائه دهند، تا به رتبه مناسبی هم برسند. برای رسیدن به پاسخ پرسش کدام شرکت بیمه رتبه رضایت مشتری بهتری دارد، قصد داریم به بررسی این چند شاخص اصلی بپردازیم.

1.نوآوری، خلاقیت و تبلیغات در موسسه بیمه

در وهله اول عملکرد موسسه بیمه در زمینه تبلیغات بررسی می‎شود. آیا موسسه بیمه توانسته با خلاقیت و نوآوری، اطلاعات درستی از برخی خدمات خود مثل خرید بیمه بدنه، بیمه موتور یا بیمه درمانی و...به متقاضیان بیمه ارائه دهد؟ مزایا و قابلیت‌های شرکت، بدون تیتر‌های گمراه‌کننده به مشتری معرفی شده‌اند؟ آیا ابهامی در مورد هر یک از خدمات شرکت در تبلیغات وجود دارد؟ بیمه مرکزی در فاکتور اول ارائه اطلاعات درست و صحیح از خدمات شرکت بیمه در تبلیغات را در نظر می‌گیرد.

2.تاثیر محیط فیزیکی در رتبه بندی بیمه ها

منظور از محیط فیزیکی بررسی شرکت بیمه از لحاظ تعداد شعب و نمایندگی در سطح کشور است. تعدد شعب پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه، برای این اهمیت دارد که بیمه‌گذار بعد از وقوع حادثه، دسترسی ساده و سریعی از محل زندگی خود به شرکت بیمه داشته باشد. همچنین امکانات و تجهیزات مناسب قرار گرفته شده در این شعب برای بیمه‌گذاران نیز، اهمیت فراوانی دارد. در حال حاضر شرکت بیمه ایران با 209 مرکز و بیمه آسیا با 100 مرکز، بیشترین تعداد شعب را در سرتاسر ایران دارند.

3.تاثیر دانش کارکنان در رتبه رضایت مشتری شرکت بیمه

در قدم بعدی باید میزان تحصیلات و سطح دانش کارکنان شرکت بیمه بررسی شود. به عنوان مثال کارکنان شرکت بیمه مورد نظر، تا چه حد می‌‌توانند در زمینه انتقال اطلاعاتی مثل تخفیف بیمه شخص ثالث به مشتری موفق عمل کنند. کارمندان شرکت بیمه بایستی از دانش حرفه‌ای در مورد خدمات شرکت بیمه برخوردار باشند تا به مشتری مشاوره لازم را داده و او را در زمینه خرید بهترین بیمه راهنمایی کنند.

4.میزان پاسخگویی شرکت بیمه چقدر است؟

مهم‌ترین عامل در اینکه کدام شرکت بیمه رتبه رضایت مشتری بهتری دارد به میزان پاسخگویی برمی‌گردد. مشتری از میزان پاسخگویی شرکت بیمه در شرایط سخت، چقدر راضی است؟ در این بررسی نحوه پاسخگویی شرکت بیمه از اولین تا آخرین مرحله کار با بیمه‌گذار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علاوه‌بر میزان پاسخگویی، مشتریان چگونه می‌توانند شکایت و ناراضی بودن خود را به شرکت بیمه تسلیم کنند؟ سیستم پاسخگویی به این شکایت باید سریع و ساده باشد تا رضایت مشتری به بهترین شکل ممکن جلب شود.

5.بررسی شیوه کیفیت و راه‌های ارتباط با مشتری 

آیا مشتریان به سادگی می‌توانند با شرکت بیمه ارتباط برقرار کنند؟ کانال و راه‌های برقراری ارتباط با مشتری از کیفیت لازم برخوردار است؟ در این بخش بیمه مرکزی راه‌های برقراری ارتباط شرکت بیمه با مشتری، دسترسی ساده به شعب و شبکه فروش را در نظر می‌گیرد.

6.کنترل مراحل صدور بیمه‌نامه

در این مرحله بیمه مرکزی بررسی می‌کند که آیا شرایط بیمه‌نامه مناسب نیاز بیمه‌گذار هست یا نه. چرا که اگر خدمت یا محصول شرکت بیمه هماهنگ و متناسب با نیاز بیمه‌گذار نباشد، ایشان از خرید راضی نخواهد بود.

شرکت بیمه موظف است اطلاعات مناسبی از خدمات و محصولات به مشتری ارائه دهد. بیمه‌گذار باید درباره شرایط شرکت بیمه، خطرات تحت پوشش بیمه انتخابی و سایر تعهدات شرکت بیمه بداند. در مرحله بعدی سادگی و سرعت امور صدور بیمه‌نامه بررسی می‌شود. طبیعی است که هرچه فرایند صدور بیمه برای مشتری راحت‌تر باشد، میزان رضایت ایشان از شرکت بیمه نیز بیشتر خواهد بود. اما اصلی‌ترین نکته درباره پرسش کدام شرکت بیمه رتبه رضایت مشتری بهتری دارد چیست؟ اصلی‌ترین نکته به زمان بعد از وقوع حادثه و دریافت خسارت مالی برمی‌گردد. اینکه مشتری چقدر از منصفانه بودن ارزیابی شرکت بیمه و نحوه پرداخت خسارت رضایت دارد.

7.ارائه خدمات مناسب به مشتری برای پرداخت خسارت

یکی از بزرگ‌ترین فاکتور‌ها در میزان رضایت مشتری از شرکت بیمه، سرعت و سادگی در پرداخت خسارت است. مشتری باید به وسیله اطلاعات درستی که از شرکت بیمه دریافت می‌کند از شرایط پرداخت خسارت و مدارک لازم برای آن آگاه شود. در شرایط بعد از وقوع حادثه، بیمه‌گذار باید به سادگی و به سرعت و بدون طی کردن پروسه اداری دشوار، خسارت را از شرکت بیمه دریافت کند.

بیشترین و کمترین میزان رضایت بیمه‌گذاران

با بررسی عوامل گفته شده به عنوان معیار‌ها، برای رسیدن به پاسخ کدام شرکت بیمه رتبه رضایت مشتری بهتری دارد، می‌توان به یک نتیجه کلی رسید. اطلاعات محاسبه و بررسی شده از این پژوهش نشان داده که بیشترین میزان رضایت بیمه‌گذاران، مربوط به سادگی و سرعت صدور بیمه‌نامه می‌شود. کمترین میزان رضایت نیز به رضایت مالی بیمه‌گذار و مبلغ خسارت دریافتی برمی‌گردد.

ساده‌ترین راه برای مقایسه و انتخاب بهترین شرکت بیمه!

ما در این مقاله سعی کردیم به پرسش کدام شرکت بیمه رتبه رضایت مشتری بهتری دارد یک پاسخ شفاف و قطعی بدهیم، تا بیمه‌گذاران بهترین انتخاب را داشته باشند. اگر قصد خرید بیمه را دارید و می‌خواهید در کمترین زمان به اطلاعات جامعی از موسسات بیمه برسید، سری به سایت آیتول بزنید. آیتول با جمع‌آوری اطلاعات موسسات بیمه، امکان مقایسه آن‌ها را برای شما فراهم کرده است. بعد از انتخاب بهترین موسسه بیمه، می‌توانید به‌صورت آنلاین و در کمترین زمان تنها با چند کلیک ساده، بیمه جدید را خریداری کنید. بعد از خرید بیمه، پیامی حاوی لینک نسخه الکترونیکی بیمه‌‌نامه برای شما ارسال خواهد شد.

برای استفاده از خدمات آیتول فقط باید به سایت رسمی این سامانه مراجعه یا اپلیکیشن آن را روی گوشی نصب کنید. برای دانلود نسخه اندروید برنامه آیتول، به سایت رسمی، مایکت، گوگل پلی یا بازار رفته و برای دریافت نسخه iOS اپلیکیشن هم به آی اپس iApps)) ، سیب اپ و سیبچه بروید.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز میزان پاسخگویی پرداخت خسارت شرکت بیمه شرکت بیمه میزان رضایت بیمه گذاران بیمه مرکزی موسسه بیمه خرید بیمه بیمه نامه صدور بیمه بیمه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟

شرکت تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تضعیف بازار فروش خودروهای الکتریکی در حال حاضر تسلا را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

به گزارش ایسنا، تسلا اعلام کرد حدود ۴۰۰ نفر از کارکنانش در کارخانه بزرگ آلمانی خود در نزدیکی برلین یا حدود سه درصد از کل نیروی کار این کارخانه را کاهش می‌دهد و امیدوار است بدون اخراج اجباری به این مهم دست یابد.

این اخراج‌ها برای کاهش بیش از ۱۰ درصدی از بیش از ۱۴۰ هزار کارمند جهانی تسلا و پاسخی به تشدید جنگ قیمت برای خودروهای الکتریکی است که خودروسازان را برای کاهش هزینه‌ها تحت فشار قرار می‌دهد.

این شرکت اعلام کرد که امیدوار است کاهش در سایت گروئنهاید تسلا، تنها کارخانه بزرگ آن در اروپا، به صورت داوطلبانه محقق شود. این سایت بیش از ۱۲ هزار پرسنل دارد و این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۳۰۰ کارگر موقت خود را با گسترش برنامه جهانی کاهش شغل خود اخراج خواهد کرد.

شرکت خودروسازی تسلا همچنین اعلام کرد ۶۰۲۰ کارمند خود را در تگزاس و کالیفرنیا پیش از اعلام نتایج سه ماهه خود با توجه به کاهش تقاضا و کاهش حاشیه‌های سود اخراج خواهد کرد.

هفته گذشته، تسلا از کاهش بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود در جهان، تحت فشار کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت در میان سازندگان خودروهای برقی، بدون فاش کردن تعداد کارمندان مشمول کاهش مشاغل اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سهام این خودروساز، حدود دو درصد در آستانه نتایج سه ماهه اول این شرکت افزایش یافت. کاهش مشاغل در تگزاس نشان‌دهنده ۱۲ درصد از کل نیروی کار تسلاست که ۲۲ هزار و ۷۷۷ نفر در منطقه بزرگ آستین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • بادامکی: تعویضی‌های پرسپولیس باید عملکرد بهتری داشته باشند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟