Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرور ابری ایران و فناوری محاسبات ابری cloud computing بخاطر مزایای زیاد آن مدتی است که در اکوسیستم کسب و کار کشورمان نفوذ بسیاری کرده است و از طرفی با توجه به جدید بودن این فناوری و عدم استانداردسازی در حوزه خدمات ابری، بسیاری از کسب و کارها را با چالشهای حقوقی با ارائه کنندگام مواجه کرده است که اغلب بعلت عدم آشنایی کسب و کارها با مسائل حقوقی خدمات کلود، این شرکتهای ارائه کننده خدمات سرویس ابری هستند که پیروز از کارزار چاشلهای حقوقی برمی گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا کسب و کارها میبایست اطلاعات و دانش حقوقی خود را در این زمینه بالا برده تا بتوانند کمتر تنشهای حقوقی را تجربه کنند.

مشخصات شرکت و سلامت کسب و کار

میتوانید با مراجعه به فروم ها، شبکه های اجتماعی، گوگل مپ و لینکدین و بررسی نظرات مردمی، کیفیت خدمات دهی ارائه کننده سرویس ابری را مورد بررسی قرار دهید. ارزیابی قابلیت‌های فنی و عملیاتی یک تامین‌کننده خدمات سرور ابری ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که داده های کسب و کار شما قرار است در سرورهای شرکتی که انتخاب میکنید ذخیره سازی شود؛ بنابراین میبایست مقدار زمانی مناسبی را برای بررسی سلامت فنی ارائه‌دهندگان این نوع خدمات صرف کنید. در صورت عدم شفافیت کسب و کار ارائه دهنده خدمات سرور ابری ایران، سازگارترین یا رقابتی ترین خدمات ابری فاقد اهمیت خواهند بود. اطمینان حاصل کنید که در بلند مدت ارائه دهندگان اصلی شما مناسب هستند.

همانطور که مایکروسافت در راهنمای کوتاه خود در مورد انتخاب ارائه‌دهنده سرور ابری کلاد می‌گوید: «ارائه‌دهنده باید سابقه ثبات در کار خود را داشته باشد و از وضعیت مالی سالم با سرمایه کافی برای داشتن یک عملکرد موفقیت‌آمیز در بلندمدت برخوردار باشد». اگر ارائه‌دهنده خدمات سرور ابری با مشکلی مواجه شود، صرف نظر از نیت خوب و تضمین‌های قرارداد، ممکن است از منابع مالی کافی برای بازپرداخت ضرر و زیان‌ شما برخوردار نباشد.

سعی کنید سوابق سازمان را در رابطه با مشکلات حقوقی در گذشته، شکایت‌های مطرح شده علیه آن و چگونگی پاسخگویی به چالش های قانونی بررسی کنید. سوالاتی را در مورد تغییرات برنامه ریزی شده شرکت، ادغام و اکتساب، یا اهداف تجاری مطرح کنید. موقعیت رقابتی و اهداف ارائه دهنده سرور ابری کلود را به خوبی درک کنید و پروفایل های تحلیلگر، بررسی‌های آنلاین و تحقیقات بازار برای درک وضعیت بازار آنها را مورد استفاده قرار دهید.

تحویل خدمات

به دنبال تعریفی روشن از خدمات و محصولات قابل تحویل باشید. سعی کنید اطلاعات شفافی در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های مربوط به خدمات سرور ابری ایران (تحویل، تامین، مدیریت خدمات، نظارت، پشتیبانی، تعدیل قیمت‌ها و غیره) و نحوه توزیع آن بین مشتری و ارائه‌دهنده کسب کنید. چگونه داشتن دسترسی و در دسترس بودن خدمات، مدیریت و تضمین می شود (خدمات تعمیر و نگهداری، اصلاح حادثه، بازیابی فاجعه، و غیره)؟ چگونه این سیاست‌ها متناسب با نیازهای شما هستند؟

سیاست‌ها و حفاظت از داده ها

سیاست‌های امنیتی ارائه‌دهنده خدمات سرور ابری و مدیریت داده به ‌ویژه موارد مربوط به مقررات حفظ حریم خصوصی داده‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید. مطمئن شوید که ضمانت‌های کافی در مورد دسترسی به داده‌ها، مکان و چارچوب قانونی داده‌ها، قابلیت اعتماد و حقوق استفاده/ مالکیت وجود دارند. مفاد مربوط به گرفتن پشتیبانی و انعطاف پذیری را بررسی کنید. در صورت تصمیم به خروج، سیاست‌های مربوط به تبدیل داده‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا میزان قابل انتقال بودن داده‌ها را درک کنید.

قابلیت اطمینان و عملکرد

چندین روش وجود دارند که می توانید از آنها برای اندازه گیری قابلیت اطمینان ارائه دهندگان خدمات سرور ابری ایران استفاده کنید. برای ۶ تا ۱۲ ماه گذشته عملکرد ارائه‌دهنده خدمات را در برابر SLA‌ های آن مورد بررسی قرار دهید. انتظار یک کمال مطلوب را نداشته باشید؛ خرابی امری اجتناب ناپذیر است و در مقطعی هر ارائه دهنده سرور ابری آن را تجربه خواهد کرد. در حقیقت چگونگی برخورد ارائه دهنده با این وقفه ناشی از خرابی مهم است. اطمینان حاصل کنید که ابزارهای نظارتی و گزارش دهی ارائه شده کافی هستند و امکان ادغام شدن آنها در سیستم های کلی مدیریت و گزارش دهی شما وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که ارائه‌دهنده سرور ابری منتخب شما فرآیندهایی را برای مقابله با وقفه‌های ناشی از خرابی‌های برنامه‌ریزی‌شده و برنامه‌ریزی نشده ایجاد، مستند سازی و کارایی آنها را ثابت کرده است. آنها باید خود را به برنامه‌ها و فرآیندهایی مجهز کنند که نحوه برنامه‌ریزی آنها را در رابطه با برقراری ارتباط با مشتریان در زمان‌های بروز اختلال از جمله توانایی اقدامات موقع، اولویت‌بندی و ارزیابی سطح شدت مسائل مستند سازی کنند. هنگام بروز مشکلات نسبت به راه‌حل‌ها و محدودیت‌های تعهدی پیشنهاد ‌شده توسط ارائه‌دهنده خدمات سرور ابری ایران آگاهی داشته باشید.

 

حفظ حریم خصوصی داده ها

اصطلاحات خاص مربوط به غرامت، حقوق مالکیت معنوی، محدودیت مسئولیت و ضمانت‌ها همگی باید در قراردادهای ارائه دهندگان اصطلاحات استانداردی باشند. البته پارامترهای مربوط به هر یک آنها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. به طور معمول این حمایت‌ها اغلب به شدت مورد بحث و استدلال قرار می‌گیرند زیرا مشتریان به دنبال محدود کردن قرار گرفتن در معرض ادعاهای احتمالی حفظ حریم خصوصی داده‌ها در صورت نقض این حریم هستند و در عین حال ارائه‌دهندگان نیز به دنبال محدود کردن مسئولیت خود در صورت مطرح شدن ادعا هستند.

امنیت اطلاعات :

مطمئن شوید دسترسی و فعالیت کاربران از طریق کلیه مسیرها قابل بازرسی و رسیدگی هستند و در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های امنیتی بر طبق اسناد مخاطبین یا سیاست‌های کسب ‌وکار، اطلاعات شفافی را دریافت می‌کنید. مثلا بعضی ارائه کنندگان مانند شرکت ابر سیگما sigma.cloud که سرور ابری ایران با امنیت تضمین شده ارائه میدهند، چارچوبهای خود را مطابق با استانداردهای ISO 27000 بنا کرده اند.

جبران فاجعه

به دنبال درک مفاد جبران خسارات در زمان بلایای طبیعی، فرآیندها و توانایی آنها در پشتیبانی از انتظارات مربوط به حفظ داده‌های شما (از جمله اهداف زمان بازیابی) باشید. این امر باید اهمیت بالای داده‌ها، منابع داده، زمان بندی، پشتیبان گیری، بازیابی، بررسی یکپارچگی و غیره را شامل شود. نقش‌ها و مسئولیت‌ها، فرآیندهای تعدیل و اینکه بار اثبات بر عهده چه کسی است، همگی باید به وضوح در قرارداد خدمات مستند شوند. این مسئله امری حیاتی است زیرا در بسیاری از موارد تیم شما ممکن است مسئولیت اجرای برخی از این فرآیندها را برعهده داشته باشد.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مورد بررسی قرار ارائه دهندگان برنامه ریزی قرار دهید کسب و کار سیاست ها داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان با اشاره به ارائه خدمت گروه‌های جهادی بهداشتی درمانی در مناطق دوردست بارز وشوارز گفت: در این طرح پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشک حضور داشتند.
فریبرز جباری افزود: هزینه خدمات ارائه شده ۲۵۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی