Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار مهدی رحیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان سالن جلسات مدیریت بحزان استانداری ابراز داشت: شیوع پیک ششم کرونا تهدید کننده سلامت جامعه است و باید اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع پیک ششم مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، عدم‌ برگزاری جلسه‌های شلوغ و عدم برگزاری اجتماع از مولفه های مهم در پیشگیری از  شیوع موج ششم کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل  اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی در کنترل شیوع کرونا موثر بوده و اکنون باید با هم افزایی و استفاده از ظرفیت های استان این طرح تقویت شود.

وی بیان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه را شامل می شود که کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری و بازدارندگی از خطر را موجب می شود  و اکنون مقابله با شیوع پیک ششم کرونا، پدافند غیر عامل برای رفع تهدید سلامت جامعه محسوب می‌شود.

سردار رحیمی افزود: طرح ‌جامع پدافند غیرعامل سند راهبردی و عملیاتی با چشم انداز بلند مدت است که این مهم در استان سمنان صورت گرفته است، انتظار است تا در سال ۱۴۰۱، برنامه ریزی دستگاه های اجرایی بر اساس این سند صورت گیرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: استان سمنان امسال در رونمایی و عملیاتی کردن طرح جامع پدافند غیرعامل از استان‌های پیشرو و پیشتاز بود.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در پهنه استان سمنان قرار دارد،   تصریح کرد: تهدیدات زیستی از اولویت ها در این استان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: قرارگاه‌های تخصصی پدافند غیرعامل در کشور راه اندازی و در حوزه های مختلف به صورت تخصصی و کارشناسی ورود می کند.

سردار رحیمی اظهار داشت: استان سمنان در حوزه های تولید نمک، سولفات سدیم، گچ، میزان نرخ باسوادی، تعداد شهرک‌های صنعتی و سایر موارد رتبه های شاخص و برتر کشوری را دارد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان سمنان و به ویژه شهدای شاخص استان، شهید شاطری، شهید ناخدا همتی، شهید اخلاقی، شهید شاهچراغی و دیگر شهدای گرانقدر، گفت: امید است بتوانیم ادامه دهنده راه، روش و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

به گزارش ایرنا، طبق جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک، سمنان تنها شهرستان در وضعیت زرد است و شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار، سرخه، مهدیشهر، آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۴ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و در این بازه زمانی ۱۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، از دیروز(دوشنبه) تا امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۵۸ نفر از آنها بستری شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا پدافند غیر عامل سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پدافند غیر عامل سمنان ویروس کرونا پدافند غیر عامل سمنان پدافند غیرعامل استان سمنان ششم کرونا پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور