Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو تنیس زنان ایران توانست با درخشش در تور جهانی زیر 18 سال، خود را به رنکینگ 87 جوانان جهان برساند، جایگاهی که تاکنون هیچگاه برای بازیکنان ایرانی به دست نیامده بود.

به گزارش "ورزش سه" مشکات‌الزهرا صفی پدیده تنیس زنان ایران توانست در رقابت‌های جهانی زیر 18 سال با کسب نتایجی درخشان جایگاه خود را در رنکینگ جهانی ارتقا بدهد و با حضور در جمع 100 تنیسور برتر جوان دنیا، در رتبه 87 جای گیرد؛ این افتخار در شرایطی برای صفی به دست آمد که تاکنون برای هیچ ایرانی به دست نیامده بود و حالا این پدیده تنیس ایران می‌تواند در رقابت‌های گرنداسلم استرالیا در رده جوانان حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه ایران ورزشی در چاپ امروز خود گفتگویی را با این ستاره تنیس زنان ایران انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

 

* قرار گرفتن جزو 100 نفر برتر دنیا، موفقیتی است که نباید راحت به دست آمده باشد.

صفی: اصلاً راحت نبود. مسابقات ITF به‌صورت مرتب در سال برگزار می‌شود. بازیکنان به‌صورت آنلاین ثبت‌نام می‌کنند و به نسبت امتیازی که دارند، به رویدادهای مختلف دعوت می‌شوند. نتیجه هر ورزشکار در هر رویداد روی امتیازش تأثیر می‌گذارد. من هم در سال 2021 در هفت فینال حاضر بودم که از این هفت فینال در شش مسابقه اول شدم. این رقابت‌ها، گریدهای مختلف دارد. برای مثال در مسابقه قزاقستان که گرید 2 داشت، قهرمان شدم که این نتیجه هم برای اولین بار رقم خورد. این نتایج کمک کرد که به رنکینگ زیر 100 برسم که این عنوان هم برای اولین بار به دست می‌آید.

 

* حضور در این رقابت‌ها، به‌صورت شخصی بوده یا در قالب تیم ملی و با حمایت فدراسیون انجام شده است؟

صفی: قاعدتاً حضور در یک رقابت در قالب تیم انجام می‌شود و من هم با حمایت خانواده‌ام و زیر نظر مربیانم در این رقابت‌ها شرکت کردم اما اینطور نبوده که فدراسیون حمایتی کند. من در تمام رقابت‌ها به‌صورت شخصی و با هزینه خودم شرکت کردم و فدراسیون هیچ حمایتی از من نکرده و اسپانسری هم نداشتم. تمام هزینه‌هایم از مربی، تغذیه، اردو و... را خانواده‌ام پرداخت کرده‌اند و حتی در این مدت کمک نشده که اسپانسری پیدا کنم.

 

* در بخش مربی چطور؟

صفی: 6 – 5 سال است که آقای صدری، مربیانی از کرواسی را جذب کرده که من به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان زیر نظر این مربیان کار می‌کنیم.

 

* که آنها هم در رده جوانان هستند. مثل سینا مقیمی. همین نشان می‌دهد که اگر مربیان خوب برای نوجوانان تنیس جذب شود، ما در این رشته هم می‌توانیم به نتیجه برسیم.

صفی: همینطور است. ما نشان داده‌ایم که اگر حمایت شویم، حرف برای گفتن داریم. اما هر کاری لازم است را خودمان انجام می‌دهیم. شاید پیش آمده باشد که بعد از موفقیتی، در حد حرف ما را تشویق کنند یا مثلاً پستی در اینستاگرام بگذارند اما پست تشویقی در اینستاگرام به درد ورزشکار نمی‌خورد و به معنای حمایت نیست. من حمایت را زمانی می‌خواهم برای حضور در یک مسابقه، تک تک کارهای مقدماتی را خودم و خانوده‌ام انجام می‌دهیم.

 

 

* این موضوع در مورد تنیسورها مطرح است که از خانوده‌های متمول هستند. شاید به همین خاطر مسئولان فدراسیون هم در مورد اعزام‌های اینچنینی حمایت نمی‌کنند.

صفی: در مورد من که اینطور نیست. ضمن اینکه هر بخشی وظایف خودش را دارد. من از خانواده متوسطی هستم و شرایط مالی خانواده‌ام، معمولی است. حضور در این تعداد مسابقه، پدر و مادرم را به زحمت می‌انداخت اما آنها به خاطر عشق و علاقه‌ای که دارند و می‌خواهند من موفق باشم، همه تلاش‌شان را انجام دادند. از پیگیری‌ها برای ویزا گرفته تا بقیه مقدمات سفر را خودمان انجام دادیم. فشار و استرس زیادی را متحمل شدیم و بعضی اوقات، تا لحظه آخر، هیچ چیزی درست نبوده اما بالاخره انجام شده است. اگر شرایط به گونه دیگری بود و اسپانسر داشتم، می‌توانستم در مسابقات بیشتری شرکت کنم و الان می‌توانستم رنکینگ 14 باشم اما فکر می‌کنم رده 87 آن هم در شرایطی که هیچ پشتوانه‌ای نداشتم، اتفاق خوبی است.

 

* فدراسیون تلاش می‌کند که مجوز حضور تنیس در بازی‌های آسیایی را بگیرد. فکر می‌کنی بهتر است فدراسیون تمرکزش را روی این موضوع بگذارد یا شرایط حضور تنیسورهای نوجوان و جوان را در رقابت‌های معتبر برای بهتر شدن رنکینگ‌شان انجام دهد؟

صفی: من در رده خودم، رنک یک آسیا بودم اما چه اتفاقی افتاد. متأسفانه فدراسیون تمرکزش را روی موضوعی می‌گذارد که در رشته ما شاید خیلی اهمیتی ندارد. من با قرار گرفتن در این رده، سال آینده می‌توانم در چهار گرنداسلم که در استرالیا، فرانسه، انگلیس و امریکا برگزار می‌شود، شرکت کنم و از حالا همه تمرکزم برای این رویدادهاست.

تنیس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تنیس رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد

توافقات نهایی برای میزبانی یزدی‌ها در رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ در جلسه رئیس فدراسیون والیبال با استاندار یزد انجام شد.

به گزارش تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه وحید مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس تقوی در جلسه‌ای با فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • قهرمانی تنیسور جاجرمی در تور جهانی جوانان
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • مدیر عامل آدیداس: حاضر نشدیم با پیشنهاد نایکی به فدراسیون فوتبال آلمان برابری کنیم
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا