Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد  - اسماعیل رحمانی در نخستین جلسه آسیب شناسی کارگروه ویژه مراکز تفریحی و کافی شاپ‌ها، مراکز گردشگری، تفرجگاه‌ها و باغ‌ویلا‌ها گفت: پلیس راهور و پایانه مسافربری باید همکاری لازم را داشته باشند تا قبل از حرکت هر توری با خودرو و اتوبوس دربستی، مجوز تور از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: برنامه‌ی تور‌های گردشگری باید خانواده‌نگر بوده و با محوریت خانواده باشد و هر گونه گزارش منکر در برگزاری تور‌های غیر مجاز از جانب دادستانی پیگیری می‌شود و با هنجار شکنان برخورد می‌شود.

معاون دادستان خراسان رضوی گفت: خواستار ایجاد برنامه‌ای توسط صدا و سیما با موضوعیت آسیب‌شناسی تور‌های غیر مجاز با دعوت از کارشناسان میراث‌فرهنگی هستیم تا آسیب‌های تور‌های غیر مجاز و ضمانت‌های اجرایی آن به خانواده‌ها منعکس شود.

رحمانی گفت: جلوگیری از هنجارشکنی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضروری است و هیچ گونه تورغیر مجاز نباید در محل بوم‌گردی‌ها برگزار شود  و در صورت مشاهده چنین موردی حتماً با مسئول بوم‌گردی به عنوان فراهم کننده برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید

برخورد شدید با تور‌های غیرمجاز گردشگری در خراسان رضوی

او گفت: از شهرداری و صدا و سیما خواسته می شود در تبلیغات تلویزیونی و شهری برگزاری گردشگری مجاز را تبلیغ کنند.

سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی که اقدام به برگزاری تور می‌کنند از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی مجوز لازم را اخذ می کنند  تا در سامانه سادرا ثبت شوند و ازدستگاه‌های راهور می‌خواهیم همچنان در این خصوص تعامل داشته باشند.

او گفت: همچنین ایجاد ایستگاه گردشگری در بخش‌هایی از شهر ضروری است تا اتوبوس‌های آژانس‌ها در سطح شهر با مشکلی مواجه نشده و جریمه نشوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از آستان قدس و معاونت زیارت استقبال می‌کنیم تا محتوا‌های فرهنگی شهر زیارت خود را ارائه کند تا این اداره کل در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام//م.م.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری خراسان رضوی پایانه های مسافربری خراسان رضوی میراث فرهنگی خراسان رضوی میراث فرهنگی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود