Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:28:27 GMT

امام جمعه بیرجند: هنر حاج قاسم در جامعه ترویج شود

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۵۷۲۰

امام جمعه بیرجند: هنر حاج قاسم در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید این هنر تبدیل به هنر «ما می‌توانیم» شود چراکه دشمن تصور می‌کرد اگر او را از منطقه فیزیکی حذف کند کار تمام است اما هنر حاج قاسم بر خودسازی و تاثیرات جامعه‌شناسی به گونه‌ای از آب در آمد که به تعبیر رهبری شهید سلیمانی خیلی برای آنها خطرناکتر از سردار سلیمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امید است این را فصل جدید بدانید اظهار داشت: بسیاری از امور معطل را باید راه بیاندازید، آنچه جامعه را بسازد نه ولنگار کند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در گذشته دچار یک رکود بودیم اما امروز که قوای سه‌گانه همنواخت با انقلاب هر کدام به نحوی می‌خواهند به مردم خدمت کنند منتظر اقداماتی هستیم که در جامعه به‌زودی ببینیم.

وی عنوان کرد: انسان یک موجود با استعداد و دارای ظرفیت نامتناهی است که بسیاری از ظرفیت‌های او ناشناخته مانده است.

حجت‌الاسلام و المسلیمن عبادی با بیان اینکه هنر همان به فعلیت رساندن استعدادها است اظهار داشت: کاربرد هنر چیزی است که در همه‌جا  آثار دارد از ساختمان مسکن که می‌سازد تا انواع و اقسام مسایل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی حتی نظامی هنر کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه تا مارش نظامی نباشد کیفیت پیاده‌سازی نمی‌شود تصریح کرد: هنر هم از جهت تاثیرگذاری و هم ماندگاری نقش دارد منتها تیغ دو لبه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر خیلی از مسائل در حوزه ایجابی و مثبت هنر صورت بگیرد نتیجه آن برای جامعه بشری رشد، کمال و پیشرفت است اما اگر هنر برای امور مبتذل استخدام شود بشر را به قعر نابودی برده و آنقدر پست می‌کند که از حیوانات کمتر می‌شود.

وی عنوان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه هنر، هنر فاخر است که باید بوسیله شما در هر زمانی متناسب با خودش پیش برده شود.

حجت‌الاسلام و المسلیمن عبادی افزود: در حال حاضر بعد از تجربه‌های بیش از چهل سال در سطح جهانی و کشور، آزمون و خطا و انواع تلخ و شیرینی‌ها، در بهترین زمان قرار داریم و بالاخره اکنون باید از آزمون خطا بیرون بیایم.

وی یادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که خودی‌ها هم باور کرده‌اند که دنیای آینده فقط با اسلام اداره می‌شود و راه‌های انحرافی همه به بن بست رسیده جز به نابودی بشر تمام می‌شود.

امام جمعه بیرجند گفت: آنچه می‌تواند جامعه را بر اساس عدالت اداره کند اسلام ناب انقلاب اسلامی است و باید با انواع هنر این مفاهیم را به جامعه به ویژه جوانان منتقل کنیم.

وی افزود: بسیاری از مسوولان در شرایط گذشته محدودیت‌هایی در این زمینه داشته یا گاهی میدان را به کسانی واگذار می‌کردند که بی‌هنری را هنر نام نهاده بودند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: حاج قاسم شهید سلیمانی هنر حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با تبریک روز معلم، اظهار کرد: خداوند جایگاه والایی برای علم، علم‌آموزی و عالم قرار داده است.

امام جمعه سنندج افزود: خداوند از سینه معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد و در روز قیامت خداوند مرکب عالمان و دانشمندان را همراه و همتراز با شهدا قرار داده است.

وی اضافه کرد: علما و معلمین از چنان جایگاهی برخوردار هستند که پیامبر مکرم اسلام در مورد آنها می‌فرمایند نزدیک‌ترین افراد در جامعه بشری به پیامبری اهل علم هستند.

امام جمعه سنندج همچنین با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، ابراز امیداری کرد، بسیجیان همواره در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم باشند.

ماموستا رستمی در ادامه با بیان اینکه خدمت به جامعه مهمترین اصل در دین اسلام است، عنوان کرد: احساس مسئولیت، تعامل با جامعه، امانت‌داری و تلاش در مسیر توسعه و آبادانی از دستورات دین اسلام است که پیامبر مکرم هم همواره بر آن تاکید فرموده‌اند.

وی اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام در ترویج دین اسلام خشکاندن ریشه‌های شرک در دوران جاهلیت سخت‌ترین شرایط را به جان مبارک خریدند و چراغ دین اسلام را که هرگز و در هیچ زمانی خاموش شدنی نیست روشن نمود و جامعه بشریت را از جهل و نادانی نجات داد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های دینی بکار گرفته و در این راستا بانوان را بیش از سایر اقشار جامعه هدف توطئه‌هایشان قرار داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • طرح «نور» اقدام بزرگ و شجاعانه نیروی انتظامی است
  • خون کودکان فلسطینی به ثمر نشسته است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • «ما ملت امام حسینیم» از حاج علی تا حاج قاسم