Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات خواستند در خصوص وعده‌های انتخاباتی و برنامه‌های این وزارتخانه سریعا شفاف‌سازی کند. سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از نامه ۲۱ تن از نمایندگان به وزیر ارتباطات به منظور شفاف‌سازی برنامه‌های این وزارتخانه در محورهای کلیدی به ویژه در حوزه اجرای تکالیف این وزارتخانه درخصوص شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از نامه ۲۱ تن از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پیگیری و مطالبه وظایف و تکالیف مرتبط با این وزارتخانه، خبر داد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر عیسی زارع پور 
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات 

با سلام و احترام 
ضمن تقدیر و تشکر از برنامه دقیق جنابعالی جهت تصدی سمت مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواهشمند است جهت ایجاد فضای همکاری، هم‌افزایی و نظارت، دستور فرمایید طی ۲۱ روز اداری اقدام لازم جهت شفاف‌سازی برنامه های وزارتخانه در محورهای زیر صورت پذیرد:
 
۱. اجرای صد درصدی تکالیف وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوبه شهریور ۱۳۹۹ 
۲. الکترونیکی کردن صد درصد از خدمات پر کاربرد دولتی و ارائه تمامی خدمات به صورت یکپارچه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک و نیز ارتقاء حداقل ۳۰ پله‌ای کشور در شاخصهای جهانی دولت الکترونیکی 
۳. دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به شبکه پرسرعت ثابت با سرعت حداقل ۲۵ مگابیت بر ثانیه 
۴. بهبود نظام واگذاری فرکانس در کشور 
۵. تهیه و در اختیار قرار دادن ابزارهای مناسب برای استفاده در سازمانهای دولتی و خصوصی با هدف مقابله با حملات سایبری 
۶. افزایش توان داخلی فناوری ساخت ماهواره های سنجشی ، مخابراتی مدار بالا به میزان ۸۰ درصد 
۷. ارتقاء جایگاه پست به عنوان پیشران توسعه ی کسب و کارهای اینترنتی 

همچنین اطلاعات درخواستی در قالب جدول پیوست به اینجانبان منعکس گردد. توجه جنابعالی مزید امتنان خواهد بود.
۱. برنامه زمان‌بندی اجرای هر طرح. 
۲. تعیین فازهای اجرای طرح‌ها و ارائه میزان پیشرفت شاخص‌ها به صورت دوره‌های شش ماهه. 
۳. شاخص‌ها و سنجه‌های قابل اندازه‌گیری برای هر طرح 
۴. وضعیت شاخص‌ها در آغاز به کار دولت سیزدهم برای هریک از طرح‌ها 
۵. چشم انداز و خروجی نهایی هریک از طرح‌ها 
۶. ارائه نام مسئول ارائه‌دهنده گزارش‌های دوره‌ای از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی و پیگیری کننده بازخورد نمایندگان در خصوص میزان پیشرفت هریک از طرح‌ها.»
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: زارع پور مجلس شورای اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات شفاف سازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسؤولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است و شفاف سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسؤولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان تهیه و پخش شد و با برقراری ارتباط تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالات مرتبط با هر حوزه مطرح شد.

نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال، چرایی سقوط رتبه گیلان در میان سایر استان‌های کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار، (GDP) استان و سهم گیلان از تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی گیلان برای به دست آوردن سیمایی از فاصله طبقاتی در گیلان ، وضعیت مدیریت پسماند و حال و روز لندفیل های سراوان در رشت، تموشل محل دپوی پسماند لاهیجان و سیاهکل، مادیان گوابر در لنگرود، مرکز دپوی موقت پسماند در تالاب کیاکلایه لنگرود و مخاطرات زیست محیطی دفنگاه های دیگر نقاط استان از جمله در غرب گیلان، علت عدم به بهره برداری رسیدن و آغاز به کار راه آهن رشت-کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۲، احتمال انجام ترمیم کابینه مدیریتی نماینده عالی دولت در گیلان در صورت خواست مردم و وجود ادله کافی، وضعیت آبی فصل زراعی جاری و فرصت‌ها و تهدیدهای زراعت برنج و چای و مسائل مرتبط به برنجکاران، چایکاران و کارخانجات چای، وضعیت مدیریت شهری کلانشهر رشت و نیازهایی که باید در مرکز استان رفع شود مسائلی که بود که در این برنامه مطرح شد و استاندار گیلان به آنها پاسخ داد.

تهیه کنندگی این برنامه را «محمود رحمتی» و اجرای آن را «مهدی لطفی» برعهده دارد و بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای «شهریار سروری» روی آنتن می‌رود.

کد خبر 6088681

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد