Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی چهارشنبه شب در هیئت علما و روحانیون ارومیه که در مسجد حاجی خان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، با بیان اینکه در مورد شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها دو نقل وجود دارد که یکی را مرحوم کلینی با روایتی از امام صادق علیه السلام بیان کرده است که فاطمه (س) بعد از پیامبر ۷۵ روز در دنیا زندگی کرد و با این حساب ۱۳ جمادی الاولی روز شهادت دختر رسول اکرم (ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حضرت زهرا در شهادت پیامبر بسیار ناراحت بود و جبرئیل مدام می‌آمد و فاطمه سلام الله علیها را تسلی می‌داد و این نشانگر مقام و منزلت حضرت زهرا (س) است و آنچه را که جبرئیل بیان می‌کرد، امام علی علیه السلام در کتابی تحت عنوان مصحف فاطمه جمع آوری کرده است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) انسانی منحصر به‌فرد بود اضافه کرد: اسلام به زن جایگاه ویژه ای بخشیده و نشان داده است که زن می‌تواند به جایی برسد که افتخارش عالم‌گیر شود.

وی اضافه کرد: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها برای ما سرمشق و الگوست و ایشان به عنوان کُفو امیرالمومنین علیه السلام عبادات فوق العاده ای داشت و حسن بصری می‌نویسد در امت اسلامی از فاطمه عابدتر وجود ندارد، به قدری در محراب عبادت می‌ایستاد که قدم‌های مبارکش تورم می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: امام حسن علیه السلام بیان می‌کند که من شب‌های جمعه مادرم را می‌دیدم تا طلوع خورشید در محراب عبادت می‌ایستاد و همه مؤمنین را بسیار دعا می‌کرد و لذا عبادت حضرت بسیار عجیب و غریب بود.

وی با بیان اینکه آنچه را که ما روحانیون به مردم بیان می‌کنیم باید به عنوان طلبه بدان عامل باشیم، گفت: نباید به عبادات واجب اکتفا کرد و باید مقداری از وقت خودمان را به عبادات مستحبی اختصاص داد و نوع نیایش ما با دیگران باید متفاوت باشد و سجود و رکوع در زندگی انسان بسیار مؤثر است و خداوند به عزت خود قسم یاد کرده است که آن‌هایی را که اهل نماز و سجده است با عذاب آتش نترساند.

حجت الاسلام قریشی گفت: عبادت الهی و راز و نیاز یکی از مهم‌ترین خصوصیات اهل بیت بود و اگر این صفت در این انسان نباشد بقیه هم بی اساس و بدون ریشه خواهد بود و این روزها که سالگرد سردار سلیمانی است، وی با گریه و خوف الهی این مقام را به دست آورده است و در زندگی ما طلبه‌ها باید این اصل باشد.

وی اضافه کرد: زندگی فاطمه زهرا (س) با امام علی علیه السلام باید برای ما سرمشق و الگو باشد و خداوند معارف الهی و قرآنی را به صورت مجسم و مجسد در قیافه اهل بیت نشان داده است و اگر قرار بود قرآن در جسمی ظاهر شود حتماً در قالب امام علی علیه السلام و فاطمه (س) ظاهر می‌شد و در آن منزل اثری از دنیا نبود اما در آن خانه حقیرانه عشق و محبت و … جمع بود و پیامبر نمی‌توانست به دوری از آن خانه صبر کند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: فضه به عنوان خادم خانه فاطمه (س) بعد از پیامبر بیست سال هر چه سخن می‌گفت از روی قرآن بود و حدود ده سال زندگی مشترک بین علی و فاطمه علیهماالسلام، مشکلی را مشاهده نمی‌کنیم و دختر پیامبر خطاب به امام علی علیه السلام خطاب می‌کند من از خداوند حیا می‌کنم از خدا چیزی را بخواهم که قدرت بر آن نداری، و یا در بستر شهادت خطاب می‌کند که من دروغ نگفتم و خیانت نکردم.

وی با بیان اینکه اسلام به زنان جایگاه خاصی بخشید ادامه داد: هیچ ایدئولوژی در جهان نیست که برای زنان این چنین ارزشی قائل باشد بنابرانی لازم است که زن اسلامی الگویی برای شرق و غرب باشد.

امام جمعه ارومیه افزود: سخن حضرت پیامبر (ص) و فعل ایشان همان گونه که برای ما حجت است فعل و سخن حضرت فاطمه (س) هم برای ما حجت است زیرا اسلام مقام فوق العاده ای برای این بزرگوار تعریف کرده است.

کد خبر 5393358

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی قریشی شهادت حضرت فاطمه زهرا امام جمعه ارومیه قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا شهید سلیمانی سیلاب بارش باران عکس استانها الی الحبیب آمار کرونا بارش برف گرگان کرمانشاه شهید امام علی علیه السلام حضرت زهرا برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی

 مهدی زنگنه  در مراسم آغاز این طرح اظهار کرد: پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی،عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه(س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.

زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان(BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD ، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد