Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور اعلام کرد: انتخاب استانداران طی فرآیند تخصصی و متناسب با گفتمان دولت مردمی صورت گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور با هدف روشنگری افکار عمومی از فرآیند انتخاب استانداران اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت کشور به شرح ذیل است:

راهبری سیاست ها و خط مشی های کلان سیاسی کشور در وهله اول نیازمند حضور مدیران توانمند، متخصص و دغدغه مند به توسعه کشور است و در این مسیر متناسب با گفتمان سیاسی هر دولت، مدیران سیاسی با هدف عملیاتی کردن گفتمان دولت تعیین و انتخاب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسا به یک معنا معمای تغییرات و جابجایی قدرت در همین دمیده شدن نفس و روح جدید به کالبد سیاسی و ادامه مسیر حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مردم است. یکی از مناصبی که همواره در طول چهار دهه اخیر محل تغییرات و جابجایی ها بوده، استانداری های سراسر کشور است.

حضرت آیت الله رئیسی که با گفتمان دولت مردمی روی کار آمده است از همان ابتدا بر ضرورت تسریع در حرکت اقتصادی کشور و دمیده شدن انرژی تازه به بدنه مدیریتی کشور تاکید داشته است. متناسب با این رویه استانداران بیش از ۲۹ استان کشور تعیین تکلیف شده و در گام های نهایی مدیریت سیاسی استان کرمانشاه با تایید هیات دولت و با انتخاب بهمن امیری مقدم تعیین گردید.

با توجه به حاشیه های رسانه ای ایجاد شده در انتخاب استاندار جدید کرمانشاه، نکاتی به منظور تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه ایفاد می گردد:

- فرایند انتخاب استانداران به صورت کاملا تخصصی و علمی در مجموعه وزارت کشور به صورت اخذ مصاحبه، بررسی کارنامه علمی و اجرایی و دانش مدیریتی گزینه ها در ۳۰ استان کشور تاکنون به نحو مطلوب و موثری انجام گرفته است.

- رویکرد وزارت کشور در انتخاب استانداران مطابق شاخصه هایی نظیر مردمی بودن، کارآمدی، بومی بودن و جهادی بودن، انقلابی بودن است و این ملاک محور کار وزارت کشور در انتخاب ۳۰ استاندار کشور تاکنون بوده است و در این راستا وزارت کشور با رویکرد مستقل و بدون توجه به جریان سازی های رسانه ای در یک فرایند کاملا قانونی و تخصصی دست به انتخاب استانداران زده است.

- در روند انتصابات ارشد مدیریتی قابل پیش بینی است که مدیران و شخصیت های شاخص سیاسی برای گزینه های مختلف مدیریتی مطرح باشند و در نهایت با جمیع بررسی ها و مناسبت با حیطه تخصصی و علاقه مندی به سمت مشخصی انتخاب می شوند.

لیکن انتخاب استاندار جدید استان کرمانشاه هم در ادامه همین فرایند تخصصی و توجه به شاخصه مطلوب و اعلامی وزارت کشور و مجموعه دولت بوده است. در این میان تقارن زمانی انتخاب استاندار جدید استان کرمانشاه با حضور ایشان در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی صرفا به دلیل تکمیل فرایند جمع بندی های نهایی بوده است.

به عبارت دیگر آقای امیری مقدم از همان ابتدا با توجه به ملاک ها و شاخصه های مورد نظر وزارت کشور نظیر بومی بودن، تخصص بالا به مسائل استانی و شناخت عمیق از چالش ها و فرصت های توسعه ای استان کرمانشاه و مهم تر از همه سابقه درخشان مدیریتی اش در مسائل مرزی که استان کرمانشاه با داشتن ۶ بازارچه مهم مرزی (سومار، خسروی، پرویزخان، شیخ صله، شوشمی و بازارچه تیله کوه) که گلوگاه توسعه اقتصادی و معیشتی مردم استان هستند؛ از گزینه های شاخص و مورد اجماع جمیع گروهها بوده است لذا انتظار می رود رسانه ها از دامن زدن به حاشیه ها اجتناب ورزند و در جهت حل مشکلات معیشتی مردم یاریگر دولت باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت کشور دولت مردمی استانداران انتخاب استانداران انتخاب استاندار استان کرمانشاه گفتمان دولت وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه قطر، امروز (سه شنبه) تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آن‌ها از قطر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک همه طرف‌ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.

الانصاری تصریح کرد: میانجی‌ها از اینکه پیش از ماه رمضان به توافق آتش بس دست نیافتند، احساس سرخوردگی می‌کنند. چالش نخست ما این است که طرف‌های درگیر، جدیت لازم برای دستیابی به نتیجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: برخی وزیران کابینه نتانیاهو، تلاش‌های مثبت قطر را زیر سوال می‌برند و ما ناخرسندی خود را از زیر سوال بردن تلاش‌های میانجی‌ها به ویژه تلاش‌های قطر اعلام کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: هیچ طرفی در جامعه جهانی، حمله به «رفح» را نمی‌پذیرد، زیرا این منطقه، بدون حمله زمینی نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

الانصاری با بیان اینکه در این مرحله نیازمند ارزیابی تلاش‌های انجام گرفته برای میانجیگری هستیم، اضافه کرد: همه باید برای توقف جنگ و حمله به رفح تلاش کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از قطر را تکذیب کرد.

شبکه روسیا الیوم به نقل از دو مقام حماس اعلام کرد که این جنبش قصد ندارد دفتر سیاسی خود را به خارج از دوحه منتقل کند.

بر اساس این گزارش، این دو مقام حماس، گزارش‌ها مبنی بر اینکه رهبری این جنبش در نظر دارد قطر را ترک کند و کشور دیگری را به عنوان میزبان انتخاب کند، رد کردند.

این دو مقام افزودند که این جنبش خواهان تقویت روابط با ترکیه از جمله دریافت کمک مستقیم از این کشور است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز روز شنبه ادعا کرد که جنبش حماس حداقل با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش از دوحه گفتگو کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرده بود که اقدام حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از دوحه در نتیجه فشار مصر و قطر بر این جنبش با هدف کاهش شروط مذاکره با رژیم اسرائیل انجام می‌شود.

وال استریت ژورنال نوشته بود که اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه، ممکن است به شکست منجر شود.

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد