Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:09:26 GMT

تجلی حماسه و ایثار مردم اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۷۵۱۱

تجلی حماسه و ایثار مردم اصفهان

شهرهای اصفهان امسال در آستانه ایام شهادت حضرت زهرا (س) با میزبانی از شهدای گمنام و فضای معنوی بار دیگر با عطر شهدا پیوند خورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از هفت روز است که مراسم تشییع پیکر پاک ۲۶ شهید تازه تفحص‌شده فضایی وصف ناشدنی را در شهرستان‌های استان اصفهان ایجاد کرده است. گردهمایی بزرگی که خیلی زود تبدیل به اتفاقی تاریخی و بی‌سابقه در تاریخ معاصر اصفهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود همه پیش‌بینی‌ها مبنی بر استقبال وسیع مردمی از تشییع شهدای گمنام، حضور مردمی در مراسم تشییع پیکر شهدا غیر قابل باور بود. جمعیت فراوانی در این هفت روز در شهرستان‌های استان برای پاسداشت ۲۷۰ شهید دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره آرمان آنها گردهم آمدند؛ رویدادی که سند افتخار دیگری بر پایبندی به آرمان امام (ره) و رهبری بود.

محدود نبودن ابراز علاقه و ارادت ایرانی‌ها به این شهدای تازه تفحص شده خارج از قالب‌های کلیشه‌های معمول، یکی از بزرگترین اتفاقات دوران معاصر است. آدم‌هایی با سلایق و نگاه‌های مختلف سیاسی و مذهبی و فرهنگی در طول این مدت، حمایت خود را از آرمانی که این شهدای برای آن جان باختند اعلام کرده‌اند؛ گردهمایی این روزها ترمیم جراحت همه اختلافات و نزاع‌های جعلی و غیرواقعی است.

مردم اصفهان با عشق از کاروان اهالی بهشت استقبال کردند

سردار محمد هاشمی‌پور، فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص تشییع شهدای گمنام در استان اصفهان اظهار کرد: کاروان پیکر مطهر ۲۵ شهید گمنام تازه تفحص شده با عنوان کاروان اهالی بهشت با هدف تجلیل از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس راه‌اندازی شد.

وی افزود: زمانی که یک جامعه دچار بحران می‌شود، تنها شهیدان هستند که به داد مردم می‌رسند. بر همین اساس با توجه به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بنا بر درخواست مکرر مردم استان، تصمیم گرفته شد کاروان اهالی بهشت در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان تشییع شود، البته مردم استان اصفهان نیز با عشق از این کاروان استقبال کردند.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت: هدف اصلی کاروان اهالی بهشت ترویج فرهنگ دفاع مقدس است همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر حفظ فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرده‌اند، زیرا فرهنگ دفاع مقدس باعث شده است که جمهوری اسلامی ایران امروز استکبار جهانی را شکست دهد.

مردم شرق اصفهان بار دیگر ثابت کردند پای انقلاب ایستاده‌اند

سرهنگ حسن امینی، معاون هماهنگی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) نیز در خصوص تشیع شهدای گمنام در اصفهان اظهار کرد: خدا را شاکریم که امسال و در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و شهادت حاج قاسم سلیمانی توفیق میزبانی ۲۲ شهید گمنام را در شهرستان‌های اصفهان پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: استان شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان همواره به عنوان الگوی ایثار و مقاومت در جهان شناخته می‌شود. به لطف خدا فرصتی فراهم شد تا مردم این استان بار دیگر با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کنند.

معاون هماهنگی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) ادامه داد: کاروان‌های حامل پیکر شهدای گمنام در ۲۸ شهرستان حاضر می‌شود، همچنین کاروان‌های شهدای گمنام ۱۶ دی‌ماه به شهر اصفهان می‌رسد و از میدان بزرگمهر به سمت گلزار شهدای اصفهان تشیع می‌شود.

امینی ادامه داد: عنوان کاروان اهالی بهشت از جمله عناوینی است که حضرت علی (ع) در خصوص مجاهدان و ایثارگران راه خدا مطرح کرده‌اند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات معیشتی و کم آبی، مردم شرق اصفهان روز گذشته نشان دادند که پای انقلاب ایستاده‌اند و استقبال باشکوهی از پیکر شهدای گمنام داشتند.

معاون هماهنگی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) ادامه داد: مردم اصفهان بارها ثابت کرده‌اند که در ولایتمداری و ایثارگری سرآمد هستند.

مردم شهر اصفهان بی‌صبرانه منتظر حضور کاروان شهدا هستند

محمد بلندیان، مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تشیع شهدای گمنام در استان اصفهان اظهار کرد: کاروان اهالی بهشت قطعاً نقش مؤثری را در جامعه ایفا خواهد کرد و در آینده نزدیک از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: پیکر شهیدان گمنام از این کاروان در محله قائمیه، روستای خرمنان، شهر منظریه، شهر کرکوند، صنایع هفتم تیر و امامزاده هاشم بن علی (ع) آران و بیدگل پس از تشییع در شهر اصفهان دفن خواهند شد و مابقی از پیکر مطهر شهدای این کاروان نیز در گلستان شهدای اصفهان دفن خواهد شد.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: اکثر دستگاه‌های استان اصفهان نهایت تعامل و همکاری را با کاروان شهدای گمنام داشتند؛ همچنین شهرداری اصفهان نیز خدمات فراوانی را در جهت فضا سازی سطح شهر انجام داده است.

بلندیان یادآور شد: کاروان پیکر شهدای گمنام حماسه پرشوری در سطح شهرستان‌های اصفهان رقم زد. مردم شهر اصفهان نیز بی‌صبرانه منتظر حضور کاروان شهدا هستند.

مردم شهرستان‌های اصفهان استقبال پرشوری را از کاروان اهالی بهشت داشتند

سرهنگ مصطفی توکلی، معاون عملیات لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در خصوص تشیع شهدای گمنام در استان اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز لشکر ۱۴ امام حسین (ع) توانست به همت نواحی مقاومت بسیج و سپاه صاحب‌الزمان (عج) کاروان شهدای گمنام تازه تفحص شده را راه‌اندازی کند.

وی افزود: علی‌رغم مشکلات امروز جامعه مردم شهرستان‌های استان اصفهان استقبال پرشوری را از کاروان اهالی بهشت داشتند و حماسه آفریدند.

معاون عملیات لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت: شهدا همواره نجات دهنده انقلاب و نظام بوده‌اند، خوشبختانه حضور پیکر مطهر شهدای گمنام آرامش و همدلی را بین مردم استان اصفهان تقویت کرد.

کد خبر 546903

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاروان اهالی بهشت تشييع شهدا تشییع شهدای گمنام تشییع شهدای دفاع مقدس تشییع شهدا در اصفهان کاروان شهدای تازه تفحص شده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کاروان اهالی بهشت شهرستان های استان لشکر ۱۴ امام حسین استان اصفهان شهدای گمنام تازه تفحص شده کاروان شهدا شهر اصفهان دفاع مقدس پیکر شهدا مردم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد

ایسنا/فارس مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس از شناسایی هویت ۸ شهید در این استان خبر داد و گفت: پیکر یکی از این شهدا فردا وارد شیراز می‌شود و مابقی شهدا همگی از شهدایی هستند که در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شدند و اکنون هویت آنان شناسایی شده است.

سهراب مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این مطلب گفت: هویت شهید سیدعلاءالدین اسدپور، یکی از شهدای دوران دفاع مقدس استان فارس به تازگی شناسایی شده‌ است که پیکر مطهر ایشان هم‌اکنون در معراج شهدای تهران قرار دارد.

وی از برگزاری مراسم استقبال از پیکر این شهدا فردا چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۷ صبح در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب خبر داد و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد.

مظلوم رضایی ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور بعد از برگزاری مراسم استقبال به معراج شهدای فارس واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتقل خواهد شد و بعد از آن یکسری برنامه‌ها با حضور پیکر این شهدا اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در زادگاهش واقع در روستای اوجلو بخش کورکی شهرستان زرقان استان فارس به خاک سپرده خواهد شد.

وی در خصوص ۷ شهید دیگر نیز گفت: سپاه فجر فارس اقدام به نمونه‌برداری از خانواده‌های شهدا کرده است تا بتواند هویت شهدای مفقود آنان را مشخص کند و این کار هم از طریق آزمایش‌های ژنتیک واقع در مرکز نور تهران انجام می‌شود.

مظلوم رضایی ادامه داد: یکسری شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند تا سال ۸۴ در نقاط مختلف استان فارس به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شدند و در نهایت از طریق آزمایش‌های ژنتیک موفق به شناسایی هویت ۷ تن از این شهدا شدیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس اضافه کرد: از این ۷ شهید، دو شهید اهل استان تهران هستند که پیکر یکی از آنان در جهرم و دیگری در گلزار شهدای شیراز به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده است.

وی بیان کرد: دو شهید دیگر هم از استان کرمان هستند که یکی از آنان در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده‌اند. یک شهید هم اهل قم است که پیکر مطهرش در گلزار شهدای سپیدان دفن است. یک شهید متعلق به شهرستان گرگان استان گلستان است که در گلزار شهدای شیراز مدفون است و یک شهید هم مربوط به ابهر زنجان است که در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده است.

مظلوم رضایی یاداور شد: بناست که سپاه‌های استان‌ها درباره شناسایی هویت شهیدشان اطلاع دهند تا به زودی شاهد حضور خانواده‌های این شهدا در استان فارس باشیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه ۱۱۳ شهید گمنام در استان وجود دارند که به عنوان شهید گمنام قبل از سال ۸۴ به خاک سپرده شده‌اند، گفت: منتظر هستیم تا در آینده هم بتوانیم خبرهایی درباره شناسایی هویت شهدای گمنام اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان