Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نادیده گرفتن واقعیات در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش سهم سوابق تحصیلی خبر داد. مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با میزان در مورد مصوبه افزایش سهم سوابق تحصیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم تعارض است که میان قانون مجلس که تاثیر معدل را در کنکور قطعی نمی‌داند در حالی که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از تاثیر قطعی و الزام برای قطعی شمردن معدل سخن می‌گوبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:از این رو اولین ایراد ما به این موضوع این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای سیاستگذاری وارد قانونگذاری شده است و قانونگذاری نیز شان مجلس است همه دوستان به ویژه درکمیسیون آموزش و تحقیقات نیز به این موضوع معترض و معتقدند این کار ورود به کار کمیسیون است و حتی رییس مجلس نیز در جلسات این موضوع را گوشزد کرده اند.

ویس کرمی گفت:از مهمترین اشکالات ما برای عمل به چنین مصوباتی این است که ما هنوز زیر ساخت‌های لازم را در آموزش و پرورش نداریم و این اجرایی شدن آن مشکل بعدی است زمانی که شما هنوز در جا‌هایی که صد‌ها هزار نفر جا مانده از تحصیل داریم با شرایط پیش آمده چگونه می‌توانیم به این سمت حرکت کنیم.

وی گفت:با توجه به افزایش سهم سوابق تحصیلی و افزایش سهم معدل شما باید امتحان نهایی طراحی کنید که تمامی دانش آموزان در شرایط یکسان بتوانند در آن شرکت کنند. برای یک کنکور که در یک نیمه روز برگزار می‌شود و یکبار در سال است چالش‌های زیادی را داریم، تصور کنید که بخواهیم این شرایط را در چند پایه برای دانش اموزان مهیا کنیم.

نماینده مردم لرستان گفت: آموزش و پرورش با توجه به شرایط و زیر ساخت‌هایی که دارد در حال حاضر توان انجام چنین مسولیتی را ندارد به نظر می‌آید این کار اگر هم بخواهد انجام بگیرد زمان زیادی را تا توسعه زیر ساخت‌ها در آموزش و پرورش نیاز داریم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در غیر این صورت آنچه به عنوان مافیای کنکور از آن یاد می‌شود را در آموزش و پرورش خواهیم داشت که محیط آن نیز نامناسب خواهد شد، چرا که زمانی که ارزش نمره درکنکور بیشتر شود کار سخت‌تر خواهد شد و شرایط دشوار تری را خواهیم داشت که کنترل و مدیریت آن امکان پذیر نیست.

وی گفت:از معضلات دیگر این مصوبه کم ارزش تلقی کردن و نگاه ابزاری به دروس عمومی است در صورتی که این دروس پایه های فرهنگی کشور هستند،از این رو با در نظر گرفتن این موارد به نظر می رسد که این مصوبه با واقعیات تصویب نشده است.   بیشتر بخوانید: رتبه بندی کامل و مطلوب نیست، اما نقطه آغاز خوبی است انتهای پیام/ برچسب ها: افزایش سهم سوابق تحصیلی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افزایش سهم سوابق تحصیلی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش سهم سوابق تحصیلی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به گفته آقای پورعباس: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعلا تغییری نکرده و تا زمان انتشار دفترچه کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه، فرصت باقی است. با این وجود دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌ها، اجرای قانون باید مورد بازنگری قرار گیرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است