Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،دکتر احمد وحیدی صبح پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا "سلام الله علیها" و تشکر از مجموعه اقدام های دستگاه های مختلف به منظور امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان در استان هرمزگان،افزود: همچنین همه مدیران دستگاه های مسوول بازدید مستمر از مناطق سیل زده صورت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور بر لزوم تسریع در رفع مشکل راه های مواصلاتی آسیب دیده بر اثر سیل و برقراری تردد و همچنین رفع مشکل پل های آسیب دیده، تاکید کرد و افزود: نوسازی، مرمت و بازسازی جاده ها در دستور کار قرار گیرد و رفع مشکل آب هشت روستایی که به دلیل سیل دچار مشکل قطعی آب هستند نیز به سرعت انجام شود.

 وحیدی همچنین خواستار توجه ویژه به تأمین وسایل گرمایشی برای سیل زدگان، با توجه به سرمای هوا در این مناطق شد و تأمین و توزیع بیشتر بسته های غذایی و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و موکب ها در راستای پخت غذای گرم برای سیل زدگان را نیز مورد تاکید قرار داد.

وی  با تاکید بر پیگیری جدی جبران خسارت های ناشی از سیل، اظهار داشت: امهال وام های کشاورزان خسارت دیده در سیل به مدت ۲ سال، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان جهت پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی بابت نهاده ها، اختصاص بذر رایگان توسط وزارت جهاد کشاورزی برای کشت بعدی کشاورزان، تحویل نهال یارانه‌ای به کشاورزان و حفر چاه جدید بجای چاه های آسیب دیده که دارای پروانه بوده و به دلیل سیل پر شده اند، از مصوبات برای جبران خسارت های سیل در هرمزگان خواهد بود.

وحیدی با اشاره به لزوم فوریت در جبران خسارت سازه های آبخیزداری، اضافه کرد: تامین اعتبار این امر و همچنین تامین و انتقال تجهیزات برای لایروبی رودخانه ها و بازگشایی و راه ها، از طریق سازمان مدیریت بحران کشور صورت می گیرد.

در این نشست، پیشنهادات استاندار هرمزگان در خصوص اینکه کشاورزان دارای پروانه چاه، می توانند در کنار چاهی که بر اثر سیل آسیب دیده و پر شده، چاه جدیدی با کمترین فاصله حفر کنند، اختصاص نهال یارانه ای به کشاورزان جهت احداث باغهای جدید و پرداخت تسهیلات توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده، برای پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی، تصویب شد.

درجریان بارندگی هفته جاری  بنا به دستور رییس جمهور وزرای کشور و نیرو  و همچنین رییس جمعیت هلال احمر به هرمزگان سفر کردند واز نزدیک با ابعاد وقوع سیل و خسارت های ناشی از آن آشنا شدند.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

با توجه به وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب، تیم های مدیریت بحران استانداری و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات رسانی هستند.

بیش از یک هزار منزل در ۳۰ محله این شهرستان درجریان بارندگی روزهای اخیر دچار ابگرفتگی شد.

در پی بارندگی های چند روز اخیر، حجم ذخیره آب سدهای استان که خالی و رو به پایان بود، به بیش از ۹۱ درصد رسیده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد آبگیری کامل شد که در بارندگی‌های اخیر، بیش از حجم مخزن سد استقلال، آورد سیلاب به ثبت رسید.

تمام دریچه‌های اضطراری سد استقلال میناب پی از بارندگی‌ها و پر شدن حجم آن  باز شد که در نتیجه آن نسبت به تخلیه روستاهای پایین دست با توجه به این مساله اقدام شد.

استان هرمزگان پیش از بارندگی‌های اخیر شرایط مناسبی را از نظر وضعیت منابع آبی نداشت.

برچسب‌ها وزیر کشور احمد وحیدی هرمزگان گزارش ملی سیلاب ها سیل پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در ۴ استان جنوبی و تلاش برای امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر کشور احمد وحیدی هرمزگان وزیر کشور احمد وحیدی هرمزگان گزارش ملی سیلاب ها سیل بارندگی ها آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

کد خبر 6088810 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی