Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سن ثبت نام کنندگان مردان مجرد در سامانه نهضت ملی مسکن به ۲۳ سال رسیده و از ۲۰ دی ماه ثبت نام آن ها آغاز می‌شود. ثبت نام کنندگان باید زمان ثبت نام تعهد محضری بدهند که در هنگام تحویل واحد متاهل شده باشند در غیر این صورت واحد برای آن‌ها به قیمت کارشناسی شده حساب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ارزان‌تر تمام شدن ساخت مسکن، زمین ، پروانه ساختمانی، نقشه و طراحی که توسط نظام مهندسی ارائه می‌شود رایگان است.

براساس این گزارش، طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان برنامه ریزی شده است. از مهر ماه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از متقاضیان واجد شرایط آغاز شد و ساعت ۲۴ دیشب ۱۵ دی این فرصت به اتمام رسید.

پیش از این، فقط مردان مجرد بالای ۴۵ سال و زنان مجرد بالای ۳۵ سال امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند اما با این مصوبه، مردان مجرد بالای ۲۳ سال نیز با هدف تشویق آنها به ازدواج می‌توانند از هفته آینده در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.

میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن با توجه به آنچه مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند حدود ۳/۵ تا ۴ میلیون تومان خواهد بود. تاریخ شروع پرداخت اقساط نیز دو تا سه سال بعد از دریافت این تسهیلات است.

برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند. در تمامی شهرهای کشور تاکنون اراضی برای ساخت این واحدها تامین شده است. تجربه ساخت واحدهای مسکن مهر نشان می دهد که زمان بر شدن ساخت این واحدها قیمت این واحدها را از ۳۰ میلیون تومان به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان رساند. با مطرح شدن طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان از نحوه ساخت این واحدها و میزان قیمت تمام شده آن‌ نگران هستند.

قیمت تمام شده ساخت مسکن را کاهش می‌دهیم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت:  ما برای واجدان شرایط مسکن کشور سعی کرده ایم سهم تسهیلات اضافه کنیم و قیمت تمام شده در حوزه مصالح ساختمانی و همچنین در حوزه زمین را کاهش داده ایم.

به گفته محمود محمود زاده بیشترین زمین ها در اختیار دولت است، بنابراین سعی کرده‌ایم با اجاره ۹۹ ساله و حذف سیستمی آن از قیمت کل بتوانیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم. در شیوه‌های ساخت هم ما سعی کرده ایم شیوه‌های ارزان سازی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وعده پرداخت وام به سازندگان باید محقق شود

 دبیر کانون سراسری انبوه سازان نیز گفت: بخش خصوصی انتظار دارد در کنار جهش تولید مسکن، جهش ساختاری در عملکرد سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی صورت گیرد. ساخت چهار میلیون مسکن که گفته می‌شود بر عهده بخش خصوصی خواهد بود، نیاز به هم‌افزایی و رفع موانع از جلوی پای بخش خصوصی دارد.

به گفته پور حاجت، ساخت سالیانه یک میلیون واحد و حتی بیشتر امکانپذیر است به شرطی که بخش خصوصی بتواند بدون دغدغه و گرفتار شدن در دیوان‌سالاری و پیچ و خم اداری کارها را جلو ببرد.

کارشناس اقتصاد در حوزه مسکن گفت: به طور میانگین اگر ساخت هر متر ساختمان ۱۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد، هدف دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال با در نظر گرفتن این شرایط و فرض بر اینکه هر واحد ۸۰ متر باشد ،باید ۸۰ میلیون متر مربع مسکن ساخته شود و اگر این رقم در ۱۰ میلیون تومان ضرب شود مفهوم آن این است که چند صد میلیارد تومان وارد گردش شده است.

حق شناس گفت: یکی از موتورهای پیشران وضعیت فعلی اقتصاد می‌تواند بازار مسکن باشد به شرطی که تأمین منابع آن از بخش‌های واقعی اقتصاد صورت گیرد و از محل چاپ پول نباشد، چرا که در این صورت شاهد افزایش نرخ تورم و رکود مجدد در بازار مسکن خواهیم بود.

زمان ثبت نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد | کاهش سن متقاضیان کد خبر 648175 برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن طرح جهش مسکن مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن طرح جهش مسکن مسکن طرح نهضت ملی مسکن قیمت تمام شده میلیون تومان میلیون واحد بخش خصوصی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

ایسنا/مازندران سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، در حال حاضر در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب هستیم، گفت: ساخت مسکن محرومان مازندران باید خیلی جدی گرفته شود، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

احمد توکلی ۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود زمین در این استان چالش اساسی در اجرای دقیق تعهدات ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ سال کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

این‌ مسئول تصریح کرد: تعهد مازندران در ساخت مسکن خود مالکی ۳۱۰۷ واحد است که در این بخش عقب ماندگی ۳۵ درصدی به نسبت زمان برش دو ساله اجرا وجود دارد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

توکلی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن وعملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

وی تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران بر لزوم افرایش ساخت واحدهای مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه مجاز است که این می‌تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

این مسئول با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین‌های مازندران به عنوان زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می‌شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می‌آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

توکلی با اشاره به موضوع حبس زمین در مازندران که می‌تواند در قالب اجرای طرح مولد سازی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهارکرد: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن مازندران نیاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی