Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا غیاثوند در باره تاثیر مواد  غذایی بر پیشگیری از بیماری های عفونی در زمستان گفت: هر چند که درمان مشخصی برای عفونت‌های ویروسی وجود ندارد، اما تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه مناسب به تخفیف علائم بیماری و بهبودی سریع‌تر کمک خواهد کرد. بدیهی است که عدم مراقبت کافی از خود در حین بیماری، وضعیت را تشدید خواهد کرد

متخصص تغذیه می گوید که مصرف مایعات گرم: مصرف مایعات گرم ممکن است به تخفیف گرفتگی‌ها و مشکلات تنفسی همراه با سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک کند، همچنین مایعات گرم ممکن است به نرم شدن موکوس و تخلیه سلول‌های ویروسی از بدنتان کمک کند؛ لذا مصرف سوپ‌های گرم و یا نوشیدنی‌های گرم می‌توانند گزینه‌های موثری در تخفیف علایم سرماخوردگی و آنفلوانزا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته غیاثوند، همچنین زنجبیل حاوی برخی ترکیبات ضد ویروسی است که می‌توانند در تخریب ویروس‌های مسبب آنفلوانزا و سرماخوردگی، موثر باشند. همچنین این مواد می‌توانند از طریق حمایت از تولید ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی، در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند. فلفل قرمز: فلفل قرمز تازه و یا پودر آن ممکن است در تخفیف علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ها موثر باشند.ماده‌ای موسوم به کپسایسین که موجب تندی طعم فلفل قرمز می‌گردد، ممکن است به بهبود جریان خون و رساندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به سلول‌های عفونی شده و به بهبود بیماری کمک نماید. همچنین تندی و تیزی همراه با آن می‌تواند به تخفیف گرفتگی‌ها در ناحیه سینه و حفره بینی کمک کند.

سیر: سیر حاوی برخی ترکیبات شیمیایی است که از خصوصیات قوی آنتی‌بیوتیکی و ضد ویروسی برخوردارند. این مواد ممکن است توانایی بدنتان برای تخریب ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا را افزایش دهند. سیر همچنین ممکن است جریان خونتان را بهبود بخشد و به سیستم گردش خونتان جهت تحویل دادن مواد مغذی حیاتی و اکسیژن، و هیدراته نمودن سلول‌ها کمک کند.

مصرف مواد مغذی تازه و طبیعی: بی شک ترکیبات موجود در مواد مغذی تازه و طبیعی نظیر: سبزیجات و میوه‌های تازه، مرکبات (نظیر پرتقال و گریپ‌فروت)، مغزها و بذرها در تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری‌ها مفید هستند.

غذاهای غنی از روی: مصرف غذاهای غنی از روی ممکن است در تقویت سیستم ایمنی و تخفیف علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا موثر باشد. مواد غذایی غنی از روی عبارتند از: حبوبات، نخودفرنگی، غذاهای دریایی، گوشت قرمز و لوبیای سویا.

این متخصص تغذیه تاکید کرد،  اجتناب از مصرف محصولات شیرین حاوی شکر: همان‌طور که ذکر کردیم رژیم غذایی بر تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. شکر توانایی سیستم ایمنی بدن را از طریق تقلیل توانایی گلبول‌های سفید خون در سرکوب مهاجمین باکتریایی و ویروسی، کاهش می‌دهد.

بیشنر بخوانید:  کدام ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند؟

۴۷۲۳۳

کد خبر 1589827

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تغذیه زمستان آنفلوانزا سرماخوردگی و آنفلوانزا تقویت سیستم ایمنی مواد مغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟

گرچه موضوعی نیست که در مکالمات روزمره از آن صحبت شود، اما می‌توان گفت روش ثابتی برای تمیز کردن خود بعد از مدفوع کردن وجود ندارد. برخی صرفاً از دستمال توالت برای پاک کردن خود استفاده می‌کنند، اما برخی هم شستشوی خود با آب را ترجیح می‌دهند.

به گزارش روزیاتو، اما اینکه چرا به لحاظ علمی بهتر است به پاک کردن خود با دستمال توالت کفایت نکنیم و حتماً از آب برای شستشوی خود استفاده کنیم، سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

۱- پاک کردن با دستمال باعث پخش باکتری‌ها می‌شود

بله درست است که پاک کردن با دستمال توالت اگر به درستی انجام شود می‌تواند عمده‌ی مدفوع را از مقعد پاک کند، اما این کار باعث پخش مدفوع در سرتاسر مقعد می‌شود. این مسأله به ویژه برای زنان خطرناک است، چرا که ممکن است باکتری‌ها وارد مجرای ادرارشان شوند.

۲- ممکن است مدفوع به طور کامل پاک نشود

صرف پاک کردن مقعد با دستمال توالت همیشه کارساز نیست و ممکن است بقایای مدفوع در قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است باقی بماند، امری که باعث خارش مقعد و کثیف شدن لباس زیر می‌شود.

۳- استفاده‌ی بیش از اندازه از دستمال می‌تواند مضر باشد

وقتی تنها از دستمال برای تمیز کردن مقعد استفاده می‌کنید، اگر با اولین تلاش هایتان موفق به تمیز کردن نشوید، ممکن است در استفاده از دستمال زیاده روی کنید. این کار می‌تواند باعث تحریک شدن پوست حساس دور مقعد شود و مشکلات پزشکی‌ای ایجاد کند.

۴- دیگر خبری از گرفتگی چاه توالت نخواهد بود

اگر بعد از دستشویی رفتن از آب برای شستشوی خود استفاده کنید، احتمالاً دستمال کمتری مصرف خواهد شد و اگر عادت به انداختن دستمال در چاه توالت داشته باشید، احتمال گرفتگی چاه هم کمتر می‌شود. توالت‌های فرنگی که بعد از کشیدن سیفون، جریان آب را به خوبی از خود عبور نمی‌دهند، بسیار غیر بهداشتی هستند، چون احتمالاً حاوی باکتری‌هایی هستند که می‌توانند هم سطوح دستشویی و هم هوای آن را آلوده کنند، امری که می‌تواند منجر به عفونت شود.

۵- در معرض مواد شیمیایی کمتری قرار خواهید گرفت

برخی دستمال‌های توالت حاوی مواد سمی‌ای از جمله وایتکس هستند و می‌توانند مشکلات پزشکی ایجاد کنند. دستمال‌های مرطوب کننده هم ممکن است حاوی مواد محرکی مانند پروپیلن گلیکول باشند. با استفاده از آب برای شستشوی خود می‌توانید مطمئن شوید که آن مواد شیمیایی تا مدت طولانی روی پوست تان باقی نخواهند ماند.

دیگر خبرها

  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟