Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در راستای عملیاتی کردن سخنان رئیس‌جمهور در جلسه مورخ ۳۰ آبان ماه سال جاری هیئت دولت مبنی بر لزوم «امنیت فضای سایبری»، جلسه‌ هم‌اندیشی امنیت فضای سایبری با ریاست معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند و نمایندگان مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی، افتا و معاونان فناوری بانک‌های دولتی و خصوصی شده در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌در این جلسه مباحثی در راستای تقویت امنیت فضای سایبری، نقشه راه اجرای طرح امن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری، الزامات و دستورالعمل‌های موجود در زمینه امنیت و غیره توسط نمایندگان مرکز افتا مطرح شد.

در ادامه نمایندگان بانک‌ها به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با مشکلات و چالش های مرتبط با امنیت فضای سایبری پرداخته و خواستار توجه بیشتر مدیران به این حوزه شدند.

پس از بحث و تبادل نظر در ارتباط با موضوعات مطروحه، حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی بر قانون مداری، سلامت اداری و لزوم هم افزایی حوزه فناوری بانک ها و مرکز فابای این وزارت بر ضرورت حل مشکلات و سهولت در خدمت رسانی به آحاد مردم و تأمین نیازهای کارآفرینان با استفاده از فناوری ها و ابزارهای نوین در این حوزه تأکید کرد.

همچنین مقرر شد برای تداوم و پیشبرد برنامه‌های مورد نظر، کارگروهی با محوریت مرکز فابای وزارت امور اقتصادی و دارایی و حوزه های زیرمجموعه و وابسته به این وزارت از جمله بانک ها و بیمه های دولتی، گمرک، مالیات و غیره تشکیل و مشکلات و موانع مرتبط با موضوع مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادات لازم برای تصمیم گیری جهت رفع موانع مربوط، به حوزه های ذیربط منعکس شود.

کد خبر 5393609

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی حملات سایبری کارآفرینی نهضت ملی مسکن لایحه بودجه 1401 وزارت جهاد کشاورزی مالیات بر ارزش افزوده وزارت راه و شهرسازی پیش فروش مسکن رستم قاسمی صادرات محصولات کشاورزی صادرات غیرنفتی اوپک پلاس اوپک ترانزیت قیمت دلار قیمت سکه بهار آزادی وزارت امور اقتصادی و دارایی امنیت فضای سایبری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برای حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی در این نمایشگاه در زمینه زنجیره‌های دو محصول زرشک و گوهر سنگ فعالیت کرد تا پتانسیل‌های خراسان جنوبی در این زمینه به خوبی معرفی شود.

جعفری ادامه داد: حوزه سوم فعالیت‌های خراسان جنوبی در این نمایشگاه بحث فرصت‌های سرمایه گذاری داخل استان بود.

وی افزود: ظرفیت‌های بازار پسندی خارجی خود را شناسایی کنیم و به عبارت دیگر اگر می‌خواهیم بازار صادراتی خوبی داشته باشیم باید دانش بنیان را در تولید محصولات خود دخیل کرده و با توجه به ذائقه جهانی بسته بندی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف سرمایه گذاری در حوزه گوهر سنگ منطقه ویژه اقتصادی استان است.

جعفری ادامه داد: باید با دانش‌بنیان کردن تولید، سهم صادراتی خود را در حوزه گوهر سنگ و زرشک افزایش می‌دهیم.

وی افزود: ۱۱۰ مذاکره تجاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی، خصوصی و خصوصی و دولتی و دولتی در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲۱ هیئت تجاری خارجی از غرفه خراسان جنوبی بازدید کردند که این هیئت‌ها از کشورهایی چون چین، ارمنستان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، ازبکستان، عراق و… بودند.

جعفری ادامه داد: ۵۵ درصد هیئت‌های تجاری بازدید کننده در حوزه محصولات مزیت دار خراسان جنوبی، ۲۵ درصد در زمینه گوهر سنگ‌ها و مابقی نیز در سایر زمینه‌ها درخواست‌هایی داشتند.

وی افزود: در مجموع اتفاقات بسیار خوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین هفت تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف در غرفه خراسان جنوبی امضا شد که یکی از مهمترین آنان در حوزه گوهر سنگ با وزارت صمت بود.

جعفری یادآور شد: نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گروه‌های تجاری بسیار خوبی را به غرفه استان دعوت کرد و سرکار خانم ابراهیمی در این زمینه پرتوان ظاهر شدند.

کد خبر 6096791

دیگر خبرها

  • پانزدهمین نشست کارگروه تغییر اقلیم وزارت نفت برگزار شد
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام