Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
اجرای طرح ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر در رود دره فرحزاد با تاکید شهردار تهران، دستور مقامات قضایی و خواسته شهروندان این محله از ۱۵ دی ماه با حضور عوامل مربوطه آغازشده است.

به گزارش ایسنا، در این طرح حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در دره فرحزاد شناسایی و به مراکز مربوطه تحویل داده می شوند. این معتادان با توجه به جنسیت، سن و سال و سلامت یا بیمار بودن در مراکز نگهداری پذیرش می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اعتیاد این افراد طی آزمایش اثبات شود پروتکل ترک اعتیاد آنها انجام می شود سپس به مراکز بازپروری و کمپ می روند که در منطقه ۵ حدود ۵ هزار ظرفیت برای این افراد در نظر گرفته شده است.

در این مراکز برنامه‌های کارآفرینی و آموزش‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین فرد معتاد با خانواده و جامعه است که در مراحل بعدی این طرح اجرایی می شود.

شهروندان ساکن در این محله به شدت از وجود معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها که سیمای شهری را زشت کرده و باعث ایجاد ناامنی شدند ناراضی هستند. ظرف ۱۰ روز اخیر دو جلسه تخصصی با معتمدین این محله، امام جماعت و شهروندان فرحزاد برگزار شده که اعتقاد داشتند معتادان امنیت آنها را از بین برده‌اند لذا این عملیات برای حفظ امنیت این محله و بهسازی فضای بی دفاع شهری صورت پذیرفت.

به گزارش ایسنا، در همین راستا "احسان شریفی" شهردار منطقه در حاشیه این عملیات، با اشاره به اهمیت طرح پاکسازی دره فرحزاد گفت: دره فرحزاد از لحاظ زیست محیطی و طبیعت جذاب آن، بسیار قابل اهمیت است. این دره در طول سالیان طولانی، مسیر تردد زائران امام زاده داوود بوده و همواره از نقاط گردشگری و تفریحی شمال تهران به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر به دلیل عدم توجه بخش‌های مختلف، این دره به مکانی برای تجمع معتادان و فروشندگان مواد مخدر و پایگاه ناامنی برای شهروندان منطقه تبدیل شده بود.

شریفی ادامه داد: حدود یک ماه پیش، با دستور رئیس جمهور که شهردار تهران را متولی طرح امنیت اجتماعی تهران و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی قرار داد، قرارگاهی تشکیل شد. اعضای سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی، مقامات قضایی، بهزیستی و شهرداری تهران در این قرارگاه حضور دارند. چند کار ویژه در این قرارگاه تعریف شده که یکی از آنها موضوع پاکسازی دره فرحزاد است. این دره مابین منطقه ۵ و ۲ قرار دارد و با هماهنگی‌های مشترکی که با منطقه ۲ داشتیم، در نهایت عملیات پاکسازی دره از معتادین متجاهر از دیروز آغاز شد.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه امروز نیز پاکسازی فیزیکی منطقه و جمع آوری زباله‌ها و بهسازی محیطی در حال انجام است، اذعان کرد: بناهایی در حاشیه و بستر رودخانه ساخته شده که پاتوق معتادان متجاهر است و امروز با حضور مقامات قضایی و بر اساس قانون وزارت نیرو که اجازه هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه را نمی‌دهد، این تخریب در حال انجام است. همچنین حدود ۳۰۰ نفر از همکاران شهرداری که وظیفه پاکبانی محیط را بر عهده دارند، اینجا حضور داشته و زباله‌ها را به صورت دستی و در مقیاس یک یکم جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره گام بعدی این طرح، ادامه داد: بر اساس دستور شهردار تهران، سازمان پارک‌ها و فضای سبز متولی ایجاد اکوپارک در این محدوده و به تعبیری امتداد شمالی بوستان نهج البلاغه خواهد بود. امیدواریم که در آینده نه چندان دور، مردم لذت بهره‌مندی از این طبیعت زیبا را داشته باشند.

وی با اشاره به موفقیت طرح بهسازی، گفت: طرح پیاده شده برای پاکسازی دره فرحزاد موفقیت آمیز بوده است. ما هفته گذشته به اتفاق مقامات انتظامی و قضایی از این دره بازدید کردیم و با حمله معتادان مواجه شدیم که درگیری نیز با نیروهای انتظامی همراه ما شکل گرفت ولی با پاکسازی صورت گرفته، امروز فضای دره بسیار امن است و به نظر می‌رسد فضای دره به سمت امنیت پایدار پیش خواهد رفت.

شریفی با بیان اینکه طرح پاکسازی دره فرحزاد، چند وجهی است، تاکید کرد: در این طرح شرکت تامین آب تهران که ظرفیت بالایی برای پاکسازی رودخانه دارد، شهرداری را همراهی می‌کند. از سوی دیگر اگر طرح اکوپارک و ایجاد بوستان در روددره فرحزاد اجرا شود، به نحوی امنیت و آسایش پایداری در محدوده خواهیم داشت و دیگر محل تجمع معتادان متجاهر نخواهد بود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 847490 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خدمات شهری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند