Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: آذرماه امسال ۱.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده و مصرف نیز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده که این آمار نشان می‌دهد واردات و مصرف تلفن همراه نسبت به آبان، کاهش ۱۰۰ هزار دستگاهی داشته است.

«محمدرضا عالیان» امروز (پنجشنبه)  جزئیات مربوط به میزان واردات و مصرف تلفن همراه در بازه زمانی یک ماهه و یک ساله کشور را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره واردات تلفن همراه در بازه زمانی ۹ ماهه امسال، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد و در این بازه زمانی ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه مصرف شده است.

به گزارش ایتنا از ایرنا، عالیان با بیان این‌که میزان مصرف و واردات تلفن همراه در یک ماه اخیر حدود ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش داشته است، تاکید کرد: این روند کاهشی تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد و با نزدیک شدن به پایان سال، شاهد افزایش تقاضا برای خرید تلفن همراه خواهیم بود.

۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است
این مقام صنفی درباره وضعیت بازار در یک سال گذشته، گفت: از آذر سال گذشته تا آذر امسال، ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد و از این تعداد، ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دستگاه مصرف شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: از این تعداد واردات ۹ میلیون و ۷۴۹ دستگاه تلفن همراه، قیمتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار داشته‌ است که بیشترین تعداد واردات گوشی را به خود اختصاص می‌دهند. در همین بازه زمانی، هفت میلیون و ۲۸۲ هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار وارد کشور شده که علاوه بر تلفن همراه، سیم‌کارت، گجت‌های پوشیدنی، ساعت هوشمند و فیچر فون‌ها (تلفن‌های دکمه‌ای) را شامل می‌شود.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه بیان‌داشت: همچنین تعداد یک میلیون و ۴۷۴ هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار وارد کشور شده که به آن‌ها موبایل‌های «میان رده» اطلاق می‌شود. تعداد یک میلیون و ۷۴ هزار دستگاه پرچمدار با قیمت بالای ۶۰۰ دلار نیز وارد شده که بیشتر گوشی‌های برند اپل هستند.

عالیان افزود: در ۱۲ ماه گذشته، ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه تلفن همراه سامسونگ، ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار دستگاه نوکیا، پنج میلیون و ۶۶۰ دستگاه شیائومی، یک میلیون و ۱۰ هزار دستگا اپل و ۲۷۲ هزار دستگاه هواوی وارد کشور شده است.

وی با بیان این‌که سهم برندها از بازار تلفن همراه کشور نسبت به ماه قبل تغییر آنچنانی نداشته است، ادامه‌داد: سامسونگ ۴۸ درصد، شیائومی ۲۹ درصد، نوکیا ۱۲ درصد، اپل پنج درصد و هواوی ۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه اظهار داشت: پُرمصرف‌ترین مدل گوشی که در کشور با استقبال خوبی رو به رو شده است، مانند ماه قبل گلکسی A۱۲ سامسونگ است. در برند شیائومی پرمصرف‌ترین گوشی Poco X۳، در برند نوکیا مدل ۱۰۵ و در برند اپل نیز آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین تقاضا را در بازار تلفن همراه کشور داشته‌اند. در بین گوشی‌های برند ایرانی نیز، مدل P۱۰ از برند جی پلاس توانسته پرفروش‌ترین گوشی بومی کشور باشد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ساعت هوشمند واردات گوشی قاچاق موبایل تلفن همراه هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده یک میلیون بازه زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • همراه پرخرج
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد