Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-09@02:16:35 GMT

بازداشت جوکوویچ در فرودگاه ملبورن!

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۰۴۸۱

بازداشت جوکوویچ در فرودگاه ملبورن!

شاید اگر بازداشت کردن نواک جوکوویچ در فرودگاه ملبورن چندساعت بیشتر طول می کشید، به یک تنش کاملا جدی بین دولت صربستان و استرالیا تبدیل می شد.

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویچ مرد شماره یک دنیای تنیس که در سه دوره قبلی مسابقات تنیس آزاد استرالیا قهرمان شده، خودش به بزرگ ترین چالش مسئولان برگزاری این مسابقات تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم اعتقاد جوکوویچ به واکسن کرونا، پیش از این هم اعتراضاتی را در کشور خودش به دنبال داشت اما خیلی سریع و با اعطای معافیت پزشکی از انجام واکسیناسیون در کشورش، بحث های مربوط به تبعیض دولت صربستان در خصوص برخورد با شهروندان فروکش کرد، اما از ماه های قبل و با توجه به دستورالعمل های کمیته برگزاری مسابقات ازاد استرالیا و همچنین قوانین سفت و سخت دولت استرالیا در خصوص ورود مسافران به این کشور، می شد پیش بینی کرد که ورود جوکوویچ به استرالیا با سختی هایی همراه خواهد بود. نوله که از همراهی با صربستان در مسابقات ای تی پی کاپ کناره گیری کرده بود، چند روز قبل اعلام کرد که آماده سفر به ملبورن است و کمیته برگزاری مسابقات با درخواست او برای شرکت در مسابقات و معافیت او از انجام واکسیناسیون که از شرط های ورود به مسابقات و هم چنین ورود به خاک استرالیا است، موافقت کرده. در این بین بسیاری از شهروندان استرالیا و البته جامعه تنیس به این تصمیم برگزارکنندگان معترض شدند و از تبعیض صورت گرفته برای جوکوویچ انتقاد کردند.



به هرحال و با وجود واکنش های مختلف، هواپیمای حامل نواک جوکوویچ دیروز در فرودگاه ملبورن فرود آمد اما بعد از دقایقی دنیای تنیس به شوک فرو رفت! خبری عجیب فضای مجازی و وبسایت های خبری را فرا گرفت؛" از خروج جوکوویچ در فرودگاه ملبورن جلوگیری به عمل آمده و این تنیسور جدای از تیم همراهش توسط پلیس مرزبانی استرالیا و بدون دسترسی به تلفن همراه در اتاقی ایزوله قرنطینه شده است!" در این لحظه موجی از شگفتی در بین خبرنگاران حوزه تنیس در سراسر دنیا به وجود آمد و خیلی زود جوکوویچ به مهم ترین چهره ورزشی دنیا تبدیل شد. در زمانی که جوکوویچ در پرواز بود، نخست وزیر استرالیا تحت فشار افکار عمومی، در پیامی کوتاه اطمینان خاطر داده بود که اگر مدارک جوکوویچ برای معافیت از واکسن با دستورالعمل های معافیتی استرالیا مغایرت داشته باشد، با اولین هواپیما به کشورش برگردانده خواهد شد. با این حال بعد از رسیدن نوله به ملبورن، در ابتدا فرآیند صدور ویزای وی طولانی شد و دلیل معافیت جوکوویچ از واکسن برای مقامات ایالت ویکتوریا به رسمیت شناخته نشد( ابتلا به کرونا در شش ماه گذشته) اما مقامات فدرال مرزبانی استرالیا از مسئولان ویکتوریا درخواست صدور ویزا را داشتند که با پاسخ منفی مقامات این ایالات همراه شد. به همین دلیل جوکوویچ ساعاتی را در شرایطی مشابه بازداشت طی کرد. پدر جوکوویچ مراتب ناراحتی و عصبانیت خودش از رفتار با فرزندش را به اطلاع سفارت صربستان در استرالیا رساند و در صحبتی کوتاه با رسانه های صربستانی از وضعیت بازداشت نوله به شدت انتقاد کرد. کار به حدی بالا کشید که سرجان جوکوویچ در مصاحبه با سایت اسپوتنیک گفت:"من نمی دانم آنجا چه خبر است، آن‌ها پسرم را به مدت پنج ساعت بازداشت کرده‌اند. اگر تا نیم ساعت دیگر اجازه ورود نواک را صادر نکنند ما در خیابان جمع می‌شویم. این نبردی برای دنیای آزاد است، مسئله فقط نواک نیست، بلکه این مبارزه‌ای برای کل جهان است!"


همزمان با این صحبت های پدر جوکوویچ، رییس جمهور صربستان در مکالمه ای کوتاه با جوکوویچ اعلام کرد قاطعانه پشت او هستند و خیلی سریع مشکل ورود او را حل خواهد کرد.



در حالی که خبرهای تکمیلی حاکی از آن بود که علاوه بر انتخاب ویزای اشتباه برای جوکوویچ از سوی تیم او، مدارک پزشکی این تنیسور برای معافیت از واکسن، کافی نبوده، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا آب سردی بر روی دنبال کنندگان وضعیت صربیناتور ریخت و در توییتی اعلام کرد:" ویزای آقای جوکوویچ لغو شده است. قوانین باید اجرا شوند، به ویژه وقتی صحبت از مرزهای ما در میان باشد. هیچ کس بالاتر از قانون نیست."


با دیدن این توییت، موجی از ناامیدی در بین هواداران این اسطوره دنیای تنیس به وجود آمد که ناگهان روزنه هایی از امید با اعلام این خبر پیدا شد:" جوکوویچ از طریق وکلایش درخواست تجدید نظر در خصوص باطل کردن ویزای اولیه اش را به دولت فدرال استرالیا تقدیم کرد."


در حالی که پیش بینی ها از بازگشت قطعی جوکوویچ خبر می داد و حتی زمان پرواز او هم برای برگشت مشخص شده بود، اعلام شد دادگاه تجدیدنظر فدرال اجرای حکم دیپورت جوکوویچ از استرالیا را تا ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه به منظور ارائه مدارک توسط وکلای او به حالت تعلیق درآورد. این به معنی آن است که مرد اول تنیس جهان هنوز می‌تواند به حضور در اوپن استرالیا امیدوار باشد.

 


هرچند در نهایت جوکوویچ به صورت موقت در استرالیا ماندنی شده، اما وضعیت برای او اصلا خوب پیش نمی رود و در یکی از بدترین هتل های ملبورن که مخصوص پناه جویان می باشد، قرنطینه شده. "پارک هتل" ملبورن، همان محلی است که سازمان های حقوق بشری بارها از وضعیت نامناسب جاری در آن انتقاد کرده اند.


به هرحال باید تا روز دوشنبه منتظر بمانیم و ببینیم آیا دولت استرالیا معافیت اعطا شده از واکسیناسیون به جوکوویچ در صربستان را به رسمیت می شناسد یا خیر، هرچند در این بین انتقادات بسیار جدی ای به اتحادیه تنیس مردان و البته چهره های مطرح دنیای تنیس وارد است که حمایتی از جوکوویچ نکردند، چرا که برای نمونه جوکوویچ در زمان وارد شدن اتهاماتی مبنی بر خشونت خانگی به زورف، با حمایت کردن از این تنیسور آلمانی موج انتقادات از او را شکست و باعث شد فشار کمتری را تحمل کند. واکنش نادال به این اتفاق اما، خیلی به مذاق طرفداران جوکوویچ خوش نیامده:" جهان به اندازه کافی [از این بیماری] رنج کشیده است. همه باید واکسینه شوند. نواک اگر می‌خواست می‌توانست بدون هیچ مشکلی در استرالیا بازی کند. هر کس مختار است برای خود تصمیم بگیرد، اما هر تصمیمی عواقبی هم دارد، اینطور نیست؟ "


جوکوویج برای کسب بیست و یکمین عنوان قهرمانی خود در گرنداسلم ها، نگاه ویژه ای به مسابقات ازاد استرالیا دارد، جایی که با نه عنوان قهرمانی، پرافتخار ترین تنیسور این رقابت ها به شمار می رود و می کوشد با دورقمی کردن قهرمانی هایش در این مسابقات، زودتر از فدرر و نادال از عدد بیست عبور کند.

تنیس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تنیس فرودگاه ملبورن دنیای تنیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران

 به گزارش تابناک، امیر عرب‌براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی‌فرد و مرتضی منصوریان ۷ داوری هستند که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سمینار داوران بین المللی فوتبال آسیا دعوت شده اند.

این داوران در سال ۲۰۲۳ در لیست داوران بین المللی فوتبال آسیا قرار گرفته‌اند. موعود بنیادی‌فر از این جمع به تازگی دیدار پایانی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا میان ژاپن و ازبکستان را سوت زد.

علیرضا فغانی داور ایرانی به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این سمینار حضور پیدا می‌کند که انتظار می‌رود در این سمینار در جمع داوران ایرانی حاضر شود.

علیرضا فغانی یکی از شانس‌های قضاوت در جام جهانی پیش رو است. او بعد از اینکه از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران کنار گذاشته شد، در لیست داوران بین المللی فوتبال استرالیا قرار گرفت و در جام ملت‌های دوحه به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این بازی‌ها سوت زد. 

در این سمینار ۴ روزه آخرین تغییر و تحولات داوری به گوش داوران بین المللی فوتبال آسیا خواهد رسید. هم چنین قرار است آن‌ها صحنه‌های مهم داوری در جام ملت‌ها و هم چنین بازی‌های بین المللی را مرور کنند.

منبع: خبر ورزشی
 

دیگر خبرها

  • حذف عالمیان از مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • شگفتی نوشاد عالمیان کامل نشد/ ۱۷ هزار دلار جایزه ملی‌پوش شایسته تنیس روی میز ایران
  • اعلام زمان وداع دومینیک تیم با تنیس
  • «آشیل» به جشنواره فیلم سیدنی دعوت شد
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • تحسین لوکا مودریچ توسط نواک جوکوویچ و جود بلینگام: لوکیتا باورنکردنی است
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • صدرنشینی جوکوویچ و صعود روبلف به رده ششم رنکینگ ATP
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان مغلوب نوشاد عالمیان شد
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)