Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری الجزیره پنجشنبه شب به نقل از وزیر امور خارجه ایران گزارش داد: ایران در مذاکرات وین خواستار ضمانت‌هایی است که مانع اعمال تحریم‌های جدید و بازگشت تحریم بعد از برداشته شدن آن است.

به گزارش برنا، حسین امیر عبداللهیان در گفت وگو با الجزیره افزود:دور هشتم مذاکرات وین، مذاکرات را در مسیر درست قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر طرف های غربی قصد و اراده جدی داشته باشند، دستیابی به یک توافق خوب امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: ما خواهان لغو تحریم هایی هستیم که از سوی ترامپ بر ایران تحمیل شد، به ویژه تحریم هایی که مغایر توافقنامه هسته ای است.

امیر عبداللهیان در ادامه افزود: ما خواهان تضمین هایی هستیم که عدم اعمال تحریم های جدید و عدم بازگشت تحریم های کنونی پس از لغو شدن را شامل شود.

وزیر امور خارجه ایران، صادرات نفت ایران و دستیابی به درآمدهای آن را از جمله این تضمین ها برشمرد. 

وی همچنین گفت: در حال حاضر تبادل غیر رسمی پیام با آمریکایی ها در وین با هدف تسهیل مذاکرات وجود دارد. 

الجزیره به نقل از امیرعبداللهیان افزود: ما سخنان خوبی از هیات آمریکایی در وین می شنویم اما مهم، مشاهده اقدامات جدی است. 

وزیرامورخارجه ایران درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی نیز گفت: تهدیدهای رژیم صهیونیستی تازگی ندارد و این رژیم در وضعیتی بسر می برد که قادر به اجرای آنها نیست.

امیرعبداللهیان درباره مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان نیز اظهار داشت: گفت وگوی ما با عربستان مثبت و سازنده است و برای از سرگیری روابط در هر زمانی آمادگی داریم.

وی افزود: نمایندگان ما در سازمان همکاری  اسلامی به جده باز خواهند گشت و این اقدامی مثبت به شمار می رود. 

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد که عربستان مایل به گفت وگو درباره پرونده های منطقه ای است، اما در حال حاضر گفت وگوها بر روابط دوجانبه متمرکز است. 

امیرعبداللهیان افزود: ما به اهمیت یک گفت وگوی گسترده منطقه ای شامل عربستان، مصر و ترکیه برای حل مشکلات منطقه اعتقاد داریم.

وی با محکوم کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: ما به همسایگانمان هشدار دادیم که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خطایی راهبردی است و آنها اولین کسانی هستند که بهای آن را خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه خبری الجزیره رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه وی که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه های توسعه و گسترش روابط در عرصه های مختلف بین دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو پیش از این دیدار با آیت الله رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران ، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و تولیت حرم امام راحل(ره) دیدار و گفت‌و گو داشت.

پیش از این امیرعبداللیهان در شهریور ماه سال گذشته با وزیر امورخارجه این کشور دیدار و رایزنی داشت.

سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۱۴۰۲ و پس از سفر وزیر امور خارجه این کشور به تهران بازگشایی شد.

بورکینافاسو، کشوری در غرب آفریقا و با کشورهای مالی و نیجر، بنین، توگو، غنا و ساحل عاج همسایه است. این کشور دارای جمعیتی در حدود ۲۴ میلیون نفری است که از این تعداد بالغ بر ۱۵ میلیون نفر مسلمان هستند، زبان رسمی این کشور، فرانسوی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی