Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: استقلال صورت‌های مالی‌اش را تحویل داده و سازمان خصوصی سازی و بورس باید آن‌ها را تایید کنند و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

او ادامه داد:باشگاه پرسپولیس هنوز صورت‌های مالی را تحویل نداده و اما مدیران این تیم این قول را داده اند تا هفته آینده این مدارک ارائه شود تا بررسی‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم صورت‌های مالی شفافی به ما ارائه شده باشد تا در بهمن ماه سرخابی‌ها وارد بورس شوند.

او گفت:در مورد ایراد کنفدراسیون فوتبال آسیا، شخصا به AFC نامه زدم که این ۲ باشگاه تا فوریه ۲۰۲۲ وارد بورس شوند. امیدوارم استقلال و پرسپولیس به تعهداتشان عمل کنند تا تعیین تکلیف واگذاری بلوک‌های مدیریتی هر ۲ باشگاه را داشته باشیم.

در حال حاضر هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار وزارت ورزش و جوانان است

رئیس سازمان خصوصی بیان کرد:جلسات مختلفی را برگزار کردیم و پس از این نشست‌ها به این نتیجه رسیدیم تا بخشی به صورت عرضه اولیه به مردم واگذار شود، اما پول به خزانه نرود و باشگاه‌ها تبدیل شود تا باشگاه‌ها با این پول‌ها بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

قربانزاده افزود: در حال حاضر هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و اشتباهی متاسفانه در رسانه‌ها انجام شده در این خصوص که این ۲ باشگاه به ۲ وزارتخانه واگذار شده در حالیکه حقوق مالکانه سرخابی‌ها با وزارت اقتصاد است، اما مجامع آن‌ها در خصوص هر باشگاه یکی یا وزیر می‌باشد که برای هر ۲ باشگاه ۲ وزیرانتخاب شده اند.

رئیس سازمان خصوصی گفت:جلسه اخیر با علی پروین، علی جباری، جواد زرینچه برگزار شد و از تمام پیشکسوتان می‌خواهیم ورود کنند تا باشگاه‌ها را بتوانند مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید:

معاوضه مظاهری و حردانی تایید نشد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال لیگ برتر فوتبال استقلال و پرسپولیس سازمان خصوصی ۲ باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد