Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که جمهوری اسلامی انتقام شهید سلیمانی را از آمریکا خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که شهید قاسم سلیمانی مشتاق شهادت بود.

سردار تنگسیری در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المنار لبنان گفت حاج قاسم، کاریزمای خاصی داشت و جمهوری اسلامی انتقام وی را از آمریکا خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، نیروهای سپاه در منطقه خلیج و تنگه هرمز وظیفه دارند، گفت که ارتش جمهوری اسلامی، مسئولیت تأمین امنیت دریای عمان را بر عهده دارد.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه هدف دشمنان از ورود به منطقه، غارت نفت بوده و هست، تصریح کرد، منطقه خلیج فارس، یک منطقه راهبردی و حساس بوده و  حضور آمریکا در این منطقه حساس نشان از اهمیت آن دارد.

ایران قصد ندارد با کسی بجنگند

سردار تنگسیری، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، از منطقه محافظت می‌کند، خاطر نشان کرد: «ما نمی‌خواهیم با کسی بجنگیم... ما پس از پیروزی انقلاب، وزارت جنگ را به دفاع تبدیل کردیم».

وی با تأکید بر اینکه سربازان ایران با دشمنان مقابله می‌کنند، به دعوت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مسلمان برای حضور در رزمایشهای اخیر خبر داد و گفت: «ما در رزمایشهای خود از عمان و قطر دعوت کردیم که در این رزمایش شرکت کنند».

 دشمنان در پی ایجاد دشمنی بین کشورهای منطقه هستند

این فرمانده سپاه با اشاره به اینکه دشمنان در پی ایجاد دشمنی بین کشورهای منطقه هستند، تصریح کرد: «صدام با حمایت دشمنان ما، به ما حمله کرد... ولی ما همیشه برای مقابله با تهدید، خودمان را آماده می‌کنیم و آمادگی خود را افزایش می‌دهیم... فرمانده کل نیروهای مسلح ما یک مرجع تقلید است... و دائما بر آمادگی نیروهای مسلح تأکید دارند». 

سردا تنگسیری ضمن انتقاد از تحریمهای شدید آمریکا و کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی، تأکید کرد: «دشمنان ما را تحریم کردند... ولی ما در سایه تحریم، قدرت تسلیحاتی خود را افزایش می‌دهیم. تلاش می‌کنیم که همه سلاحهای ما، ایرانی باشد... جوانان ایرانی، سلاح می‌سازند. ما افتخار می‌کنیم... دشمنان ما احمق هستند. اگر می‌گذاشتند، ارتباط داشته باشیم، شاید این پیشرفت کنونی را نداشتیم.. آن موقع وابسته به خارج بودیم».

نیروهای مقاومت نیازی به آموزشی ندارند

وی درباره حمایت ایران از گروههای مقاومت منطقه خاطر نشان کرد: «نیروهای مقاومت به جایی رسیدند که نیازی به آموزشی ندارند... حزب الله به تنهایی می‌تواند کل مقاومت را آموزش دهد... اگر [گروههای مقاومت] بخواهند حتما این کار را می‌کنیم... حماس و گروههای مقاومت، خودشان موشک می‌سازند... دیگر نیازی به کسی ندارند. اگر خواستند، راهنمایی می‌کنیم».

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقشه شوم آمریکا برای ترساندن کشورهای منطقه از ایران، گفت: بستن تنگه هرمز!... دشمنان این حرفها را می‌زنند تا همسایگان را بترسانند. آیا این را عقل سلیم می‌پذیرد؟ دوستان ما در کشورهای غیر مسلمان نیز از این تنگه استفاده می‌کنند. ما از تنگه هرمز حمایت می‌کنیم... الان بنای این کار (بستن تنگه هرمز) را نداریم... اگر روزی نیاز شد، امکانات در آن زمان، فراهم است...تا زمانی که از این مسیر استفاده کنیم، از عبور هیچ کس جلوگیری نخواهیم کرد.با کمک کشورهای همسایه خواهیم توانست امنیت را تأمین کنیم».

سردار تنگسیری تأکید کرد، هزینه ای که جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال داد، علتش این است که رژیم اشغالگر قدس را فاسد می‌داند و تأکید دارد که این رژیم خانه مسلمانان را تخریب و به لبنان و کشورهای همسایه حمله می‌کند.

اگر به ایران حمله شود، منطقه شعله‌ور خواهد شد

وی درباره احتمال حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران هم تصریح کرد: «اگر ایران مورد حمله قرار گیرد، چه می‌شود؟.. اگر تهدیدی باشد، پاسخ به آن، محدود به این منطقه نخواهد بود، بلکه شامل منطقه گسترده‌تری خواهد بود... کل منطقه شعله ور خواهد شد. اگر آمریکا و اسرائیل حماقت کنند، پاسخ ایران، محدود به این منطقه نخواهد بود».

این فرمانده سپاه درباره انتقام از خون شهید سلیمانی هم تأکید کرد: «ما هنوز انتقام نگرفته‌ایم... کمترین انتقام [از خون] شهید سلیمانی، رفتن آمریکاییها از منطقه است... ما زبان دیپلماسی را می‌فهمیم، ولی آنان با زبان استکبار با ما حرف می‌زنند... امروز باید با هر ایرانی، با احترام حرف بزنند... باید به ما احترام بگذارند».

سردار تنگسیری در پایان با توصیه به سربازان آمریکایی برای خروج از منطقه، خاطر نشان کرد: «سربازان آمریکایی برای دولتمردان آمریکایی که جنازه شما را بر روی دوششان نمی‌گذارند... جانتان را فدا نکنید. این منطقه، ملک مردم ایران و مسلمان است... آنان می‌توانند در آن امنیت برقرار کنند... فاسدان سیاسی در پی تأمین منافع سیاسی خود هستند و حاضر نیستند به این منطقه بیایند، ولی سرباز را می‌فرستند که مبارزه کند. سرباز نیز جان خود را برای چه کسی فدا می‌کند؟... سربازان آمریکایی جان خود را بردارند و بروند. ما افتخار می‌کنیم که خونمان در این منطقه بریزد».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت تنگه هرمز شبکه المنار لبنان سردار حاج قاسم سلیمانی وزارت جنگ آمریکا سردار علیرضا تنگسیری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فرمانده نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی سردار تنگسیری شهید سلیمانی تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مساله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است» اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رأی دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر