Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر بخواهیم یک نمونه خوب از کار متمایز فرهنگی و البته برنامه‌های خودجوش مردمی و موفق مثال بزنیم، شب شعر فاطمی دریای نور را می‌توان مثال آورد که اهالی روستای کلاکلی در بخش سیمکان شهرستان جهرم بدون دخالت هیچ نهادی، خودجوش، مردمی، مخلصانه، بی‌تکلف، عاشقانه، هر سال در سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) با استقبال گاه هزار نفره برگزار می‌کنند که خیلی از چهره‌های برجسته ملی را به سمت خود می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این شب شعر جانانه، جوان‌های روستا کلاکلی داربست می‌زنند و با برگ‌های نخل طاق درست می‌کنند. هرکس هم از خانه‌اش گل و رومیزی و  گاه فرش می‌آورد برای مراسم.

اهالی این روستای و روستاهای اطراف در حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) روستای کلاکلی جمع می‌شوند و ساعت‌ها شعر می‌شنوند،یکی ازاهالی محل با شعرها نم‌نمک دم یا زهرا می‌گیرد. پذیرایی‌شان هم اعیانی و به قولی لاکچری نیست، اما بانوان روستا بیکار ننشسته‌اند و در منازل روستا، بساط شام و پذیرایی می‌چینند و هر شاعری از هر جای ایران رزقش باشد، راه می‌افتد به سمت کلاکلی؛ می‌آید شعرش را می‌خواند، شام تبرکی حضرت زهرا(س) می‌خورد و با خرما و آبلیموی جهرم، به شهرش برمی‌گردد.

داخل حسینیه و حیاط که لبالب جمعیت است و حتی در کوچه و اطراف حسینیه تعدادی روی زمین و در سرما و گرما می‌نشینند و ساعت‌ها شعر گوش می‌دهند. در این شب شعر مسئول ارشدی از شهرستان و استان نیست، اما هر وقت هم دعوت می‌شوند، نمی‌رسند که حاضر باشند.

لوح و تندیس و دیپلم‌افتخار برای مدعوین و شعرا و معرفی‌نامه و مجوزی از جایی ندارد که هیچ، مداح و سخنران پروازی هم ندارند، اما هرکس از برنامه بازگشته، مطمئن است که دوست ندارد شب شهادت دردانه رسول خدا جایی جز اینجا باشد.

دبیر برگزاری پنجمین شب شعر فاطمی دریای نور در حاشیه برگزاری پنجمین دوره این شب شعر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پنجمین دوره شب شعر فاطمی دریای نور، به رسم هر سال، شامگاه شهادت حضرت زهرا(س)، پنج شنبه ۱۵ دی‌ماه پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه روستای کلاکلی بخش سیمکان شهرستان جهرم برگزار شد.

حسن میرزانیا با بیان اینکه این برنامه به صورت کاملا مردمی و با حمایت و همراهی مردم این روستا و بخش سیمکان برگزار شد، بیان کرد: در شب شعر امسال، ۱۲ نفر از شاعران ملی و استانی، چون:  فراز ملکیان از استان اصفهان، هاشم کرونی، عبدالرضا قیصری، احمد گچکاران، علی تشکریان و عبدالرضا کوهمال، اشعار فاطمی خود را تقدیم حضرت زهرا(س) کردند.

همچنین طیبه نیکو، علی صادقی، ساجده تقی‌زاده و فروغ تنگاب از دیگر شاعرانی بودند که در این محفل حاضر بودند.

به گفته وی، پیش از این برنامه، کلاس آموزشی و کارگاه شعر با حضور استادان و شاعران مهمان این برنامه برای جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به حوزه شعر از ساعت ۱۵ همین روز در حسینیه روستای کلاکلی برگزار شد.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت روستای کلاکلی قریب به ۸۰۰ نفر اعلام شده است، در حالی که سالیان گذشته با استقبال هزار نفری مردم در این مراسم روبه‌رو بودیم و استقبال بی‌نظیر مردم در سالیان گذشته ما را مصمم برای ادامه این برنامه کرده است.

بخش سیمکان در فاصله ۵۵کیلومتری از شهرستان جهرم است و جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها شب شعر شهادت حضرت فاطمه زهرا جهرم مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شب شعر شهادت حضرت فاطمه زهرا جهرم شب شعر شهادت حضرت فاطمه زهرا جهرم مشارکت های مردمی حضرت زهرا س بخش سیمکان شب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی