Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند- اصغرزاده گفت با توجه به اینکه واکسیناسیون سگ‌های ولگرد در استان  از اهمیت ویژه‌ای  برخوردار است در سال جاری ۲۴۰ قلاده سگ بدون صاحب در پناهگاه‌های نگهداری، مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

او گفت:بیماری هاری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و حیوانات محسوب می‌شود و سالانه خسارات بهداشتی، اقتصادی و زیست محیطی فراوانی را تحمیل می‌کند ربه همین علت از ابتدای سال ۱۱۰ قلاده سگ درمان و تعدادی نیز عقیم‌سازی شده‌اند

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: این بیماری می‌تواند در جوامع انسانی از طریق سگ‌ها و گربه‌های بدون صاحب به انسان منتقل و در صورت عدم مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی منجر به مرگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با پیشگیری از شیوع بیماری شاهد کاهش هزینه‌های درمان و ارتقای سطح بهداشت عمومی در جامعه انسانی و جمعیت دامی کشور و همچنین حفظ گونه‌های جانوری در حیات وحش به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشور خواهیم بود.

اصغرزاده گفت: بر اساس گزارشات شهرستانی جمعیت حال حاضر سگ‌های صاحب‌دار و نگهبان گله در استان ۹ هزار و ۵۰۰ قلاده است و صاحبان دارای سگ‌های خانگی و نگهبان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی بخش خصوصی دامپزشکی نسبت به انجام واکسیناسیون و مصرف داروی ضد انگل که سالی یکبار باید انجام شود اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون هاری سگ سگ های ولگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده اظهار کرد: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان