Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس وزیر کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران جنوب استان فارس، گفت: مطالعات طرح جامع کنترل روان آب‌ها و سیلاب‌ها برای جلوگیری از وقوع سیل و جمع آوری آب های سطحی انجام شده و در آینده این طرح نهایی و اجرایی می شود.

احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه ۱۶ دی در جلسه ستاد بحران جنوب استان فارس که در محل فرمانداری شهرستان لامرد برگزار شد، گفت: در سیل و بحران‌ها، یک بعد مشکل و مصیبتی است که بر مردم وارد می‌شود و یک طرف دیگر نیز زیباییوجود دارد که مسئولان خود را فدای آسایش مردم کنند این یکپارچگی و همبستگی که بین مردم، و مردم ومسولین بوجود می‌آید جهت مثبت کار است که کارها به خوبی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از فرمانداری لامرد، وحیدی با بیان اینکه مرحله اول سیل فروکش کردن آب و سپس جبران خسارت به اشخاص و زیرساخت هاست، اظهار کرد: مطالعات طرح جامع کنترل روان آب ها و سیلاب ها انجام شده که در بازه بلند مدت قابل اجراست و از بروز چنین حوادث و خسارت هایی جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به پیش بینی بارندگی در هفته آینده، بر لزوم انجام برخی اقدامات پیشگیرانه تاکید و اضافه کرد: برای جمع آوری روان آب‌ها اگر پمپ آب‌ها کم است باید هر چه سریع‌تر تامین شود زیرا این امر واجب است. لایروبی‌ها انجام شود، و برای خانه‌هایی که در مسیل‌ها قرار دارد باید فکری شود.

وحیدی گفت: خسارات وارده در اثر سیل به کشاورزان به هر مقدار که دولت در توان داشته باشد جبران خواهد شد و مسئله دوم چاه های کشاورزان که پر شده است نیز مجوز لایروبی داده شود و اگر امکان لایروبی نیست نزدیک همان چاه یک چاه دیگر حفر شود.

وزیر کشور با تاکید براینکه باید در سال زراعی جدید کنار کشاورزان بوده و آنان را حمایت کنیم، به بحث دام‌های تلف شده در این سیل اشاره و از کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درخواست همراهی برای کمک به دامداران شد و گفت: بنیاد مسکن هم فعال شده و خانه‌های آسیب دیده را ارزیابی کرده و در جبران خسارات وارده کمک کند.

وزیر کشور خواستار بسیج امکانات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای رفع مشکلات ناشی از سیلاب شد و تاکید کرد که اگر در استان کمبود امکانات و تجهیزات بود، از ظرفیت سایر استانها استفاده شود.

وحیدی با اشاره به لزوم توجه به سیل‌بندها، این اقدامات را برعهده جهادکشاورزی، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مرتبط دانست و خواستار توجه دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با شیوع یا شدت گرفتن شیوع بیماری‌ها به عنوان عوارض سیل شد و گفت: تنخواه در اختیار استانداران برای شهرهای سیل زده قرار خواهد گرفت.

در این جلسه که با حضور نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، محبی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، سردار حبیبی فرمانده انتظامی فارس، آزادی رئیس ستاد مدیریت بحران فارس، موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، حسین زاده نماینده مردم لارستان، گراش، خنج و اوز در مجلس و فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های لامرد، مهر، لارستان، گراش، اوز و خنج و نمایندگان بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد علوی برگزار شد هر کدام از مسئولان به ارائه مشکلات ونیاز های مردم برای جبرات خسارت ناشی از سیل اخیر پرداختند.

وحیدی وزیر کشور و هیئت همراه، صبح جمعه ۱۷ دیماه از مناطق سیلزده در شهرستان‌های لامرد و لار، بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی وزير کشور ستاد اجرایی فرمان امام ره ستاد مدیریت بحران کشور سیلاب آبگرفتگي وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد