Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان این نکته که آیا شمشیر شهید سلیمانی در جبهه مقاومت کمتر از شمشیر مالک اشتر است؟ گفت: شهید سلیمانی در همه امور با رهبر فرهیخته زمان خود هماهنگ بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امروز ۱۷ دی ماه در آیین وحدت بخش نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن قدردانی از مردم ایران و جهان که نگاه آنان در هفته گذشته به کرمان به عنوان پایتخت مقاومت بود؛ اظهار کرد: از مردم فهیم و قدرشناس کرمان که مجالس و مراسم ارزشمند در جای جای استان در تجلیل و تکریم از شهید سلیمانی برگزار کردند، تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمان مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان، سردار حاج قاسم سلیمانی شهید والامقام را الگوی جوانان دنیا دانست‌ و گفت: تعبیر " مالک اشتر ثانی" برای حاج قاسم یک تعبیر احساسی و عاطفی نیست و آنها ویژگی های مشترکی از جمله عبودیت و بندگی خدا، هماهنگی با رهبر فرهیخته جامعه و ایستادن مقابل دشمن و راه ندادن ترس به خود و در هنگام ترس و رعب از دشمن روی نمی گرداند، دارند.

وی افزود: او نه یک سال و دو سال که ۴۰ سال مقابل دشمن ایستاد و هیچوقت به خودش تردید و ترس راه نداد و چقدر دشمن و همه بدکاران و ظالمان دنیا از این شعله بزرگ و عظیمی که نظام جمهوری اسلامی تربیت کرده بود، می ترسید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی جبهه مقاومت را به گونه ای طی این دو دهه گسترش داد و امروز کار به جایی رسیده که در هر نقطه ای از بلاد اسلامی دشمن بخواهد ورود کند و ضربه بزند، حتما بدون هزینه خارج نخواهد شد.

امام جمعه کرمان با یادآوری سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی، در دفاع از ولایت و امامت جامعه اظهار کرد: این قیام، روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشید و چله های شهدای۱۹ دی و بعد هم با چله به چله موفق شدیم انقلاب را به پیروزی برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به ایام فاطمیه عنوان کرد: حرکت حضرت زهرا سلام الله علیها در تاریخ به ویژه قریب سه ماه بعد از رحلت نبی مکرم اسلام بسیار سرنوشت ساز و راهبردی است و راهبرد اصلاح جامعه در قیام جهانی امام زمان نیز الگو و راهبرد فاطمی است.

وی ادامه داد: جریانی که پس از رحلت حضرت رسول اتفاق می افتد کاملا متفاوت از زمان پیامبر است زیرا در زمان پیامبر تمرکز مسلمانان بر دفاع از پیامبر و ایستادن تمام قد در مقابل دشمن بود اما بعد ذهن و فکر آنان دچار اختلافات و شبهاتی شد و مسائلی بوجود آمد و جریاناتی حق نما ظهور کردند که تشخیص حق بر خواص هم مشکل شد و برخی از آنها دچار لغزش هم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه علیرغم همه توصیه های نبی مکرم اسلام در مقاطع مختلف تاریخ از جمله اینکه پرچم علی علیه السلام حق است، اما امر بر خواص هم مُشتبه شد، تصریح کرد: جوشکن و کسانی که جو را نپذیرند کم هستند و اهل صبر و بصیرت و علمِ به مواضعِ حق، خود زهرا است که پشت سر امام جامعه می ایستد و سرنوشت تاریخ بعد از خود را هم زهرا مشخص کرد لذا ایام فاطمیه بسیار سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است.

امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به وقوع سیل در جنوب استان کرمان گفت: کمک رسانی همانگونه که در آغاز سیل جدی شروع شده و همانطور ادامه یابد تا از باران رحمت الهی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی کرمان نماز جمعه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی امام جمعه کرمان شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است