Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: باید مراقب باشیم قبح و زشتی بی‌عدالتی در جامعه از بین نرود و کارگزاران و مسوولان کشور حساسیت خود را نسبت به عدالت کمرنگ نکنند.

وی مردم را بهترین پشتوانه در تحقق عدالت نامید و ادامه داد: اهل فساد در هر رده و مسوولیتی که باشند نباید احساس آرامش کنند، به طور دائم باید به مفسدان هشدار داد، افرادی که در مسوولیت خود کوتاهی و بی‌عدالتی می‌کنند را باید منزوی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، یکی از بال‌های عدالت را حمایت از مظلوم دانست و بیان کرد: با بی‌تفاوتی نسبت به گرفتن حق مظلوم در جامعه اسلامی عدالت محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: مسوولان باید احساس کنند که همیشه باید پاسخگوی مردم باشند و اگر این رکن از نظام اسلامی در جامعه ایجاد شود، عدالت حفظ می‌شود.

وی عنوان کرد: در مساله تحقق عدالت و حمایت از مظلومان، جامعه رسانه‌ای و نخبگان باید این موضوع را خوبی برای مردم روشنگری کنند.

حضرت فاطمه (س) بستر مقابله با قاسطین و مارقین را فراهم کرد

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را دوران آغاز تاویل دانست و افزود: بستر مقابله با قاسطین و مارقین را حضرت فاطمه (س) فراهم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: اگر می‌خواهیم در مسائل سیاسی و اجتماعی پرچم دار ولایت را ببینیم باید با اطاعت از ولی خدا در مسیر ولایت قدم‌های سازنده‌ای در جامعه برداریم.

مسوولان به اقدامات پیشگیرانه در حوادث غیرمترقبه توجه کنند/ تامین تجهیزات لجستیکی نیاز ضروری برای روزهای بحران

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خطبه دیگری به بازدید خود از برخی مناطق سیل‌زده هرمزگان اشاره و از حضور وزرا و برخی مدیران دولتی در مناطق سیل زده و نظارت بر وضعیت سیل و مشکلات مردم قدردانی کرد.

وی افزود: زلزله و سیل اخیر هرمزگان نشان داد که در وهله اول مردم و گروه‌های جهادی پای کار هستند و این نشان از بلوغ فکری جامعه ماست که هر در حادثه خود مردم در صحنه هستند.

امام جمعه بندرعباس در این مهم به مسوولان و دست‌اندرکاران در دولت توصیه کرد: درحوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله قبل از اینکه به فکر درمان باشید به اقدامات پیشگیرانه توجه داشته باشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده یکی از اصلی اصلی و عمده بروز خسارت‌ها و مشکلات اخیر سیل‌زدگان را بی‌توجهی به جریان خروج آب، بسته بودن معابر و مسیل‌ها و نبود تجهیزات لازم و امکانات لجستیک اشاره کرد که باعث شد خسارت‌های زیادی ناشی از سیل بر مردم تحمیل شود.

اختلالات روانی با نسخه‌های دینی قابل برطرف شدن است

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در بخش نخست خطبه‌ها نیز به مساله خودکشی و علل و عوامل آن اشاره کرد و بیان داشت: از نگاه متخصصان حوزه مشاوره و روان شناسان و علمای دینی علت اصلی این مساله به ضعف اعتقادی و ضعف اخلاقی برمی‌گردد زیرا انسان نسبت به خود شناخت کافی نداشته باشد و اینکه دلیل آمدنش به دنیا و مقصد رفتنش کجاست، با کوچک‌ترین مشکلی دست به هرکاری می‌زند.  

امام جمعه بندرعباس افزود: عالم و نظام هستی هدفمند است، انسان بیهوده افریده نشده است اگر انسان به قدرت خدا اعتقاد داشته باشد، احساس پوچی نمی کند و یا دست به خودکشی نمیزند.

وی با بیان اینکه از نظر اعتقادی خودکشی آثار مخربی دارد، گفت: افرادی که تحت تاثیر القائات منفی احساس پوچ گرایی و ناامیدی به سمت خودکشی روی می‌آورند از ضعف ایمانی افراد است و روان‌ شناسان نیز این مساله را تایید می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه اختلالات روانی با نسخه‌های دینی قابل برطرف شدن است، یادآور شد: نظام تعلیم و تربیت ما باید بر روی تقویت روحیه ایمانی فرزندان از همان دوران مدرسه باید کار زیربنایی انجام دهد.

برچسب‌ها عدالت اجتماعی روز جهانی پیشگیری از خودکشی محمد عبادی زاده هرمزگان سیل بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی روز جهانی پیشگیری از خودکشی محمد عبادی زاده عدالت اجتماعی روز جهانی پیشگیری از خودکشی محمد عبادی زاده هرمزگان سیل بندرعباس حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت

به گزارش جام جم آنلاین،آیت الله سید نصیر رئیسی در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: شهدا جان خود را برای حفاظت از جان، مال و خاک نثار کردند تا امروز امنیتی مثال زدنی بر این مرز و بوم حاکم شود و آنها به ما آموختند که چگونه راه عزت و افتخار را در پیش گیریم .  وی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب و صدای شهیدان در دانشگاه‌های امریکا به گوش می‌رسد، افزود: مجریان و تریبون های امریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاه‌های امریکا شعار اسلام، عدالت، عزت و اخلاق سر می‌دهند.  امام جمعه یاسوج ادامه داد: دیروز فریاد رهایی قدس و مرگ بر استکبار سردادیم اما امروز به برکت مقاومت شهیدان امروز همه شعار‌های که انقلاب داد در تمام کشور‌های جهان از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز است. نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر صدایی ک راه شهیدان را به فراموشی بسپارد صدای شیطان است. هر قلمی، هر بیانی و هر اندیشه‌ای که مردم را به ولنگاری دعوت کند صدای شیطان است و پرچم اسلام به زودی در سراسر جهان برافراشته خواهد شد.  نماینده ولی فقیه در استان احداث سد آبریز را مطالبه مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان کهگیلویه دانست و تاکید کرد: از دولت انقلابی رئیسی انتظار می رود به این مطالبه مردم توجه ویژه داشته باشد تا مردم این شهرستان بتوانند برای خود شغل پایدار ایجاد کنند چرا که احداث سد آبریز انقلابی در کشاورزی کهگیلویه ایجاد می کند. 

دیگر خبرها

  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد