Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:32:20 GMT

مرگ پلنگ ایرانی بیمار در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۵۴۱۸

مرگ پلنگ ایرانی بیمار در کرمان

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - مرجان شاکری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: پلنگ ایرانی که چند روز قبل به گاوداری پناه برده بود، در اثر شدت جراحات، جان خود را از دست داد.

به گفته او این پلنگ بیمار و لاغر که به شدت دچار ضعف و بیماری بود، دیروز  علائم حیاتی خوبی از خود نشان داد؛ اما امروز فوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکری می‌گوید: این حیوان روز‌های گذشته تحت مداوای دارویی و مراقبتی محیط بانان ما بود و شرایطش روز به روز بهتر می‌شد؛ اما در نهایت این حیوان فوت کرد.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، ابعاد پناه بردن حیوان به گاوداری در ماهان و برخورد‌های احتمالی که در فاصله ۲ ساعت تا تحویل به محیط زیست رخ داده بررسی خواهد شد.

او حتی از احتمال شکایت به دادگاه در صورتی که جراحات ناشی از مهار حیوان علت مرگ او باشد، خبر داد.

شاکری می‌گوید: به علت ناآگاهی، کارگران گاوداری او را با بیل مهار کرده اند که پشت جمجه حیوان آب آورده و برخی اندام‌ها او دچار شکستگی شده بودند.

او گفت: در صورتی که فرد شکارچی به قصد حمله به حیوان او را کشته بود، ۲۰۰ میلیون تومان جریمه او تعیین می‌شد؛ اما چون اینجا مساله مهار حیوان مطرح بوده وحتی فردی که با پلنگ درگیر شده نیز زخمی شده، باید فردا منتظر نتیجه کالبد شکافی حیوان باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان با ابراز ناراحتی از مرگ این حیوان گفت: وقتی حیوان به گاوداری رسیده بود دچار کم آبی مفرط و لاغری شده و چنین حیوانی امکان شکار برای تغذیه روزانه اش را ندارد.

به گفته او این حیوان ده ساله ۳۰ کیلو وزن داشت که با توجه به بالغ بودن دچار لاغری مفرط بوده است.

شاکری از وجود گونه‌های پلنگ ایرانی از راور تا منوجان در تمام پهنه استان خبر داد و گفت: تمام پهنه‌های حفاظت شده استان، تنها ۱۵ درصد خاک استان است و این حیوان نیز از منطقه آزاد کوه پلوار به این گاوداری آمده بود.

به گفته او این گونه حیوانی حداکثر ۱۲ سال عمر دارند.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلنگ ایرانی محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) هادی چوپان دچار شیدایی شده است؟

فرارو- هادی چوپان چهره جذابی برای مخاطبان ایرانی است. زندگی او و سختی‌هایی که در دوران کودکی کشیده تا تبدیل شدنش به یک قهرمان پرآوازه که حالا بدن‌های حجیم و عضلانی را وادار به تسلیم شدن برابر خود کرده، همگی جذاب است. حتی شغل گچ‌کار بودن هادی که همواره با افتخار از آن یاد کرده هم به این کاراکتر دلنشین افزوده است.

به گزارش فرارو، در کنار این موارد افتخارآفرینی‌های هادی در عرصه بین‌المللی به ویژه درخشیدنش در مسترالمپیا هم از آن دست اتفاقاتی است که هرگز نباید به سادگی از کنارش عبور کرد. مجموع این اتفاقات باعث شده تا هادی در جامعه ایرانی پذیرفته شده و یکی از چهره‌های محبوب آن تلقی شود. باوجود این، ولی اظهاراتی غیرمنتظره از او، گهگاهی، باعث می‌شود تا مخاطبش عقب‌نشینی کند و به دیده تردید در توانایی‌های او بنگرد. یکی از آن‌ها همین استوری اینستاگرامی آخر است که خودش را همردیف حافظ و سعی دانسته و گفته شیراز به غیر از این بزرگواران، چیز‌های دیگری هم دارد. چیز‌های دیگر، به زعم هادی، افتخارات همین چهره ورزشی در عرصه بدنسازی است. زحمت هادی چوپان بر کسی پوشیده نیست، ولی کامنت‌هایی که او از این استوری و بازنشرش در سایت‌های مختلف گرفته نشان می‌دهد این قیاس بیش از واقعیت، بویی از شیدایی هادی چوپان دارد.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • (عکس) هادی چوپان دچار شیدایی شده است؟
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است