Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:43:38 GMT

نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۵۵۱۱

نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و هر جریانی که در راستای این مهم قدم بردارد، قطعا در دام تفرقه نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: دهه فاطمیه، دهه بصیرت، دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فعالیت افرادی که به هر نحوی در برپایی مراسم عزاداری این مناسبت ها و توزیع نذورات و بسته‌های معیشتی شرکت کردند، قابل تقدیر است چراکه حضور در این مناسبت ها نشان می‌دهد مردم ما با آموزه‌های دینی، نبوی و فاطمی آشنایی کامل دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ایام فاطمیه در سراسر کشور و لرستان با حضور و اجتماع مومنین و مومنات در سطح خیابان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و جوانان برگزار شد که این عزاداری‌ها نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر بوده است.

شاهرخی بیان کرد: حوزه‌ها و مدارس علمیه، مساجد و اساتید حوزه‌ها در هر استانی سرچشمه معارف اسلامی هستند و چنانچه فردی بخواهد بدون تعامل با این افراد و مراکز،  آموزه‌های اسلامی را تبلیغ کند، قطعا آسیب می‌بیند.

مساجد در هر محله‌ای محل تجمع نیروهای انقلابی و ارزشی هستند

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید براینکه مساجد در هر محله‌ای محل تجمع نیروهای انقلابی و ارزشی هستند و نماز جمعه نیز قلب فرهنگی هر شهر است، خاطرنشان کرد: هر جریانی که در راستای این قلب فرهنگی قدم بردارد، قطعا در دام تفرقه نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی امامین انقلاب اسلامی بارها در نمازجمعه‌ها گفته شده است، تاکید کرد: انسجام، همگرایی و وحدت حول محور امامین انقلابی اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  عنوان کرد: فعالیت ها و آموزه های دینی، نبوی و فاطمی باید از طریق مساجد، گروه‌های جهادی و نیروهای انقلابی گسترش داده شود تا تمام مردم در سطوح مختلف با این آموزه ها آشنایی داشته باشند.

شاهرخی همچنین در ادامه به ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: همچنان درگیر ویروس هستیم و لازم است همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک فاصله‌ها را رعایت کنیم، در غیر این صورت هم به اقتصاد و معیشت مردم و هم به مسائل دینی خدشه وارد می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مدارس علمیه شهادت سردار سلیمانی فاطمه زهرا مصباح یزدی فاطمیه لرستان آیت الله قلب فرهنگی نماز جمعه آموزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • یادنامه ای برای «استاد»
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد