Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شده و گفت‌وگوها در سطوح و قالب‌های مختلف جریان دارد.مذاکرات وین در حالی پیگیری می‌شود که قریب به اتفاق هیات‌های مذاکره کننده در گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌ها در پایتخت اتریش جریان دارد نسبت به پیشرفت‌های حاصل شده در راستای دست یابی به توافق نهایی اتفاق نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله مذاکزه کننده ارشد روس در وین به محمد جواد ظریف ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ - ۱۴:۲۴

نماینده روسیه در مذاکرات وین که در پاسخ به اظهارات یکی ایرانی توئیتی توهین‌آمیز را نسبت به وزیر امور خارجه پیشین کشورمان منتشر کرده بود بعد از دقایقی توییت خود را حذف کرد.

 پس از آنکه یک کاربر ایرانی در توییتر خطاب به مذاکره کننده روسیه در مذاکرات برجامی نوشت: محمد جواد ظریف درباره نقش منفی روسیه در مذاکرات حق داشت، اولیانوف در صفحه توییتر خود نوشت: شما آزاد هستید که بر اساس نظرات شخص دیگری تحت تأثیر دندان درد، سردرد یا موارد دیگر، خود را گمراه کنید.

لازم به توضیح است که نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی این توییت را بعد از مدتی حذف کرد.

اولیانوف البته پیش از این، توییت دیگری با آوردن نام ظریف منتشر کرده بود که آن را حذف کرد. او نوشته بود: «شما مختارید که بر اساس نظرات آقای ظریف، خود را گمراه کنید.»

 

دیروز و هشتمین روز از دور هشتم مذاکرات وین در حالی سپری شد که قریب به اتفاق هیات‌های مذاکره کننده در گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌ها در پایتخت اتریش جریان دارد، نسبت به پیشرفت‌های حاصل شده در راستای دست یابی به توافق نهایی اتفاق نظر دارند.

در همین رابطه، ژان ایو لودریان امروز جمعه در مصاحبه مشترک با رادیو آر ام سی و تلویزیون بی اف ام گفت که در مذاکرات برجام پیشرفت حاصل شده ولی زمان رو به پایان است.

 خبرگزاری رویترز نوشت که لودریان در گفت و گو با این رسانه های فرانسوی افزود: من هنوز معتقدم که می توان به یک توافق دست یافت ولی زمان رو به پایان است.

دیپلمات ارشد فرانسه اضافه کرد: در چند روز اخیر در مسیر مثبتی حرکت کرده ایم اما مهمترین موضوع، زمان است چرا که اگر به سرعت به توافقی دست نیابیم، چیزی برای مذاکره وجود نخواهد داشت.

سئول: دارایی‌های مسدودشده ایران باید به زودی آزاد شوند

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد معاون وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار با معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرده دارایی‌های بلوکه‌شده ایران به زودی آزاد شوند.

وزارت خارجه کره جنوبی در این بیانیه خاطرنشان کرده دیپلمات‌های ارشد دو کشور در وین در خصوص آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران به رایزنی پرداختند.

طبق این بیانیه، «چوی یانگ-کان»، معاون وزیر خارجه کره جنوبی و «علی باقری»، همتای ایرانی او در خصوص اینکه دارایی‌های ایران بایستی به زودی آزاد شوند تفاهم داشتند.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی همچنین تصریح شده دو طرف در خصوص انجام رایزنی‌های کاری بر سر جزئیات مربوط به روند انتقال این پول توافق کردند.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

چوی هفته جاری با «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد هیأت آمریکایی در مذاکرات وین و همچنین «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین ونمایندگان فرانسه، آلمان و بریتانیا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

چوی جونگ کان روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه برای دیدار با نمایندگان کشورهای عضو برجام و ایالات متحده عازم وین شد تا در یک دیدار پنج روزه در خصوص روند پیشرفت مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه آمریکا و روشن شدن وضعیت دارایی‌های مسدود شده ایران با نمایندگان آلمان، روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و ایران و معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کند.

دیدار اولیانوف با همتای سعودی خود

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با همتای سعودی خود دیدار کرد.

اولیانوف که به عنوان نماینده روسیه در مذاکرات وین حضور دارد، در صفحه توئیترش از دیدار با نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان‌های بین المللی و مقام‌های ریاض در وین خبر داد و اعلام کرد که آنها را در جریان وضعیت مذاکرات وین قرار داده است.

این دیپلمات روس افزود: همچنین نقطه نظراتمان در مورد چشم اندازهای گفتمان امنیتی در منطقه خلیج فارس را تبادل کردیم.

اولیانوف امروز با «چوی جونگ کان» معاون وزیر خارجه کره جنوبی که برای گفت و گو در مورد دارایی‌های بلوکه شده ایران به وین آمده بود، دیدار کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اومیکرون مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس مذاکرات هسته ای مذاکرات وین ایران و آمریکا برجام اروپا چین روسیه ظریف اولیانوف اومیکرون مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس معاون وزیر خارجه روسیه در مذاکرات خارجه کره جنوبی مذاکره کننده مذاکرات وین شده ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات