Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه تمام قرآن نازل شده از سوی خداست و خداوند متعال با انسان سخن می گوید اما سوره حمد برای این است که انسان با خدا حرف بزند، اظهار داشت: این حرف زدن دو مرحله ای است که نخست مرحله توحید نظری و سپس توحید عملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه کلمه اقیموا الصلوات بیش از ۹۰ بار در قرآن تکرار شده است، افزود: انسان در نماز رابطه مستقیم با خدا برقرار می کند و نماز یک راهکار اتصال به خدای متعال است اما متاسفانه می بینیم که در ارتباط با نمازها به ویژه نمازهای جماعت در مساجد و مدارس اشکالاتی پیش آمده که باعث نگرانی است.

وی تصریح کرد: به پدرها و مادرها توصیه می کنم که فرزندان خود را به نماز انس بدهند و نماز را به فرزندان خود آموزش بدهند و برای آن برنامه ریزی کنند و طوری فرزندان خود را تربیت کنند که از ابتدا دل به خدای خود بدهند و با خدا انس پیدا کنند و شرایطی فراهم کنند که ارتباط فرزندان خود را با خدا تقویت کنند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: نماز کمک می کند که انسان از بسیاری از انحرافات دور بماند، ممکن است جوان نمازگزار گناه کند اما چون نماز می خواند و مقید به نماز است، نماز او را نجات می دهد چون بر اساس آیه قرآن، صلوات تنهی عن الفحشا و المنکر است و اجازه نمی دهد که انسان غافل بماند.

تجارت و کسب و کار مردم را از یاد خدا غافل نکند

وی ادامه داد: تجارت و کسب و کار نباید شما را از نماز دور کند زیرا نماز ارتباط با خداست بنابراین در زمینه نماز کوشا باشید و لازم است تحولی در روحیه والدین، معلمان و اساتید ایجاد شود زیرا خداوند متعال در چندین آیه در قرآن کریم به اقامه نماز توصیه کرده است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: ائمه ما از جمله امام سجاد (ع) به عبادات طولانی شهرت دارند و این سیره ائمه ما در زندگی بوده و حضرت زهرا (س) را نیز به این اسم نامیده اند زیرا ایشان وقتی در محراب عبادت می ایستاد، آنچنان دل به خدا می داد که از خود بیخود می‌شد و نوری از آن نماز به آسمانها می رفت و بر همین اساس او را فاطمه نامیدند.

تلاش دشمن برای القا روحیه نا امیدی و بدبینی به انقلاب در مردم

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب با زحمات بسیار و با عنایات خداوند متعال به دست آمده است، افزود: در ۱۹ دی سال ۵۶ مردم قم یکپارچه در پاسخ به توهین روزنامه به امام خمینی (ره) به میدان آمدند.

وی بیان کرد: آن زمان گمان می کردند که می توانند مردم را فریب بدهند اما مردم به میدان آمدند و اقدام کردند و این انقلاب پا گرفت و یزدی‌ها هم به دنبال همین توهین ها و چهلم مردم تبریز به میدان آمدند و نقش آفرینی کردند.

ناصری ادامه داد: دشمن می خواهد ما نسبت به انقلاب بی توجه باشیم و این بصیرت را از بین ببرد و ایمان ما را با فضاسازی های خود کمرنگ کند و با القا مسائل نا امید کننده، ما را به سمت فراموشی انقلاب و آرمانهای آن سوق دهد.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: ما در مسیر پیشبرد انقلاب سختی ها و توطئه های بسیاری داشتیم و در همه ابعاد تحت فشار دشمن بودیم اما چون مردمی بابصیرت و ولایی داشتیم، خداوند متعال نیز کمک کرد و این انقلاب حفظ شد اما دشمن از درهای دیگری در حال وارد شدن است.

وی افزود: بزرگنمایی و سیاه نمایی، خارج کردن جوانان از مسیر با استفاده از افراد سست عنصر از مواردی است که دشمن برای آن برنامه ریزی کرده است.

ناصری تصریح کرد: دشمن در صدد نا امید کردن مردم نسبت به انقلاب است و تلاش می کند اقدامات انجام شده را ندیده بگیرد اما بدانید که حفظ انقلاب و حفظ دین از وظایف دینی و شرعی و سیاسی و یک امر دینی الهی است اما می خواهند ذهن فرزندان ما را بی تفاوت کنند اما امیدوار باشید و ارتباط با خدا را حفظ کنید تا یاوه گویی های آنها در شما اثر نکند.

وی از مردم خواست تا دقیق، بیدار، دشمن شناس باشند و توطئه های دشمن را درک کنند و مانند همیشه در صدد خنثی سازی آن برآیند و در این مسیر گوش به فرمان ولی فقیه باشند و مراقب توطئه های ریز و انحرافی دشمن نیز باشند.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: دشمن در تلاش است به عنوان یک خط مشی درازمدت برای تغییر هویت ایران اسلامی از نفوذ استفاده کند که باید همگان مراقب باشند و امیدوارم مسئولان و دولتمردان تلاش های خود را بیشتر کنند و با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات فرزندان این جامعه را در بستر فضای مجازی سالمتری قرار دهند.

تعیین یک گروه توسط دولت برای تعیین سود منطقی کالاها

وی درباره معیشت مردم و نحوه قیمت گذاریها نیز بیان کرد: متاسفانه تولیدکنندگان و تجار ما به سود کم قانع نیستند و با سودهای بالایی که می خواهند، قیمت گذاری های غیرمنطقی و ناعادلانه انجام می دهند که این رویه باید ساماندهی شود و لازم است دولت گروهی را برای این منظور تعیین کند تا برای اجناس و کالاها سود منطقی در نظر بگیرند.

ناصری همچنین بر لزوم خودکفا شدن در زمینه خوراک دام تاکید کرد و گفت: کشور ما ظرفیت تولید محصولات کشاورزی از جمله خوراک دام را دارد و باید با یک برنامه ضرب الاجل در این زمینه به خودکفایی برسیم تا نرخ مرغ و گوشت و لبنیات مردم دائم متاثر از این موضوع نباشد.

کد خبر 5394159

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا سیلاب عکس استانها شهید سلیمانی شهید گمنام تشییع شهدا ایام فاطمیه شهید کرمانشاه خسارات سیلاب آمار کرونا خداوند متعال فرزندان خود جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد

فرماندار ایلام گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان ایلام اظهار کرد: مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه مستلزم تمهیدات لازم و از قبیل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به همت اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی شاهد بحران سیلاب در سطح شهرستان نبودیم.

فرماندار ایلام ادامه داد: در توزیع آب روستایی، با توجه به اینکه شغل عمده مردم کشاورزی است برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا آب مصرفی کشاورزی و شرب مردم تأمین شود.

نادری تاکید کرد: ترمیم به موقع شکستگی و رفع آن از مطالبات به حق مردم است که باید در اسرع وقت مرتفع اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

ادامه داد: با کمک دهیاران و شوراها، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزی در مراتع وجنگل‌ها تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 751224

دیگر خبرها

  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: از قیمت کالاها مطلع هستم /موشک جواب موشک است/عضو گروه و حزبی نیستم /ابربدهکاران بانکی که پچ‌پچ جلسات و محافل بود را علنی کردیم
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • مادری پسر معلول خود را خوراک تمساح کرد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی