Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر باب یان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های یک جغرافیای پیشرفته داشتن توازن در همه عرصه‌ها است، گفت: مسئولان باید در پیشرفت و توازن همه امور یک نگاه جامع داشته باشند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: فرهنگ جامعه یک اصل است، مسئولان اجرا طرح‌ها در حوزه فرهنگ را باید یک اصل بدانند چرا که زیرساخت همه طرح‌های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی نیاز توجه به طرح‌های فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های یک جغرافیای پیشرفته داشتن توازن در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، شاخص‌های امتیازات فرهنگی، اجتماعی و تاریخ پرشکوه است و مسئولان باید در پیشرفت و توازن در همه امور یک نگاه جامع داشته باشند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: همانقدر که برای اقتصاد سرمایه‌گذاری و اعتبارات و بودجه تخصیص داده می‌شود باید به طرح‌های فرهنگی هم توجه شود. فرهنگ در جامعه مثل هوا است و اگر هوا مسموم شد در همه بخش‌ها مسمومیت ایجاد می‌کند و اثرگذار است.

صفایی بوشهری بیان کرد:‌ بر اساس گزارش مسئولان بهداشت و درمان استان بوشهر با تمام تلاش کادر درمان و پرستاری که جای قدردانی دارد ولی کمبود تجهیزات درمانی و تشخیصی از جمله ام.آر.آی و سی.تی.اسکن باعث شده بیماران استان بوشهر برای درمان به دیگر استان‌ها سفر کنند.

وی با تأکید بیان کرد: در عرصه بیماری کرونا قرارگاه سیدالشهدا علیه‌السلام برای کمک‌رسانی به عرصه بهداشت، درمان امکانات قابل توجهی عرضه و خدمات بسیار خوبی ارائه کرد. نداشتن امکانات درمانی برای یک استانی که نقش مهمی در تأمین بودجه، اقتصاد کشور دارد، اکنون دارای 3 دستگاه آم.آر.آی و این هم گاهی با مشکل روبه‌رو است.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود:  قانون کشف حجاب در 17 دی 1314 از سوی رضا شاه انگلیسی تصویب شد و نگاه غرب و اعمال آنان در تصویب این قانون گسترش ابتذال و فساد اخلاقی بود که در همه جهان این فرهنگ اجرا کرده‌اند.

صفایی بوشهری یادآور شد: انقلاب اسلامی با هدف ایستادگی در مقابل پدیده شوم استعمار به پیروزی رسید، اکنون بسیاری از تحرکات جهان غرب از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ترویج فرهنگ ابتذال، و افزایش فساد اخلاقی است که ترویج فرهنگ بدحجاب و بی‌حجاب در جامعه از اهداف مهم آنان است.

وی توجه به فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را یک ضرورت دانست و افزود: باید از همان دوران کودکی خانواده‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و محیط اجتماعی به فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان عامل اصلی فرهنگی و مقاومت در تهاجم نرم فرهنگی مطالبه، نهادینه و عمل شود.

صفایی بوشهری با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام عنوان کرد: ملت ایران اسلامی با حضور میلیونی در تشییع شهدای گمنام و خوش نام خوش درخشیدند و مردم استان بوشهر در این عرصه حماسه دیگری خلق کردند و نشان دادند پاسدار و حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و قدردان شهدا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صفایی بوشهری جمعه بوشهر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود