Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته ادر جمع نمازگزاران بوشهری فزود: برهمین اساس همان‌قدر که مسئولان به اقتصاد توجه و برای آن سرمایه گذاری، برنامه ریزی و بودجه ها را تنظیم می‌کنند باید برای فرهنگ نیز به همان اندازه برنامه ریزی کنند.

وی اظهار کرد: فرهنگ مانند هوا است که اگر جامعه از آن محروم شد حتی اگر وضع سفره و معیشت ملت خوب هم باشد اما باز هم محرومیت ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری تاکید کرد: رهبرمعظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که  فرهنگ اساس و زیربنا است و نگاه مسئولان باید در مجلس و در دولت به مسائل فرهنگی حداقل همانند مسائل اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی در عرصه اشتغال، تولید محصول و سرمایه گذاری باید در جامعه انجام شود اما در کنار این مساله باید به مسائل فرهنگی نیز توجه شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به  مشکلات استان در بخش بهداشت و درمان گفت: با تمام تلاشی که کادر درمان انجام می‌دهند اما همچنان استان بوشهر با کمبود تجهیزات از جمله ام ار آی  و سی تی اسکن روبرو است و بسیاری از مردم که دچار بیماری هستند مجبورند برای یک ام آر آی به استان دیگر بروند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: بخش خصوصی باید در بخش بهداشت و درمان وارد ومسئولان نیز همکاری لازم داشته باشند تا این موارد که از ابتدایی ترین مسائل جامعه به شمار می‌رود از میان برداشته شود.

وی افزود: در بحث کرونا قرارگاه سید الشهدا  امکانات زیادی تامین و همکاری زیادی از سوی مسئولان سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی انجام شد

امام جمعه بوشهر یادآور شد: نداشتن امکانات برای استانی که بیشترین بودجه کشور و اقتصاد اول سرانه مملکت را تامین می کند قابل تامل است و باید با همت مسئولان برطرف شود.

وی خطاب به مسئولان استان برضروت خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: به فکر آینده و مردم باشید و بکوشید  بوشهر استانی نمونه در همه عرصه ها باشد نه اینکه مردم آن برای ابتدایی ترین نیازهای درمانی به استانهای دیگر مراجعه کنند.

صفایی بوشهری افزود: امام جمعه بوشهر گفت: مردم استان بوشهر مردمانی نمونه و امتحان پس داده هستند و مسئولان باید با افتخار به این ملت خدمت کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: بیماری خود نگران کننده و مشکل زا است حالا اگر امکانات نیز وجود نداشته باشد در کنار مساله زیرمیزی پزشکان بر مشکلات و رنج بیماری آنان افزوده می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به اصل توازن در همه امور تاکید کرد و اظهار کرد: مسئولان باید در رابطه با پیشرفت و توازن در همه امور یک نگاه جامع داشته باشند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به ۱۸ دیماه سالروز کشف حجاب از سوی رضا خان در سال ۱۳۱۴  گفت: نگاه غرب گسترش ابتذال و فساد اخلاقی است و این  کار را در تمام جهان انجام داده و این انقلاب اسلامی است که آمده در مقابل این پدیده شوم استعماری بایستد.

وی ادامه داد: به همین خاطر بسیاری از تحرکات آنها  علیه ابتذال گرایی و فساد اخلاقی می خواهند در ایران اجرایی شود همه باید در مقابل این پدیده تحمیلی با فرهنگ سازی از دوران کودکی از سوی خانواده ها، آاموزش و پرورش، دانشگاه و محیط اجتماعی احساس مسوولیت کنند.

صفایی بوشهری گفت: پدیده عفاف و حجاب بعنوان یک عامل اصلی فرهنگی و مقاومت در مقابل تهاجم نرم استعمار در مقابل این پدیده ضروری است.

وی با تقدیر از حضور مردم در تشییع شهدای گمنام و آئین دومین سالگرد شهید قاسیم سلیمانی افزود: حضور میلیونی مردم در سراسر ایران در این آئین تشییع شهدای گمنام نشان داد مردم هنوز هم بر آرامان‌ها و ارزشهای اسلامی خود پایدار و قدرشناس شهدا هستند.

برچسب‌ها بوشهر موسسه جبهه فرهنگی حجاب و عفاف امام جمعه بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر امام جمعه بوشهر بوشهر امام جمعه بوشهر امام جمعه بوشهر صفایی بوشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

تجمع گسترده تانک ها و ادوات نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی رفح، حاکی از حمله قریب الوقوع این رژیم سفاک و خونخوار به مردم مظلوم غزه است. 

بیش از ۷ ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به پهنة کوچک غزه می گذرد و حدود چهل هزار نفر از کودکان و زنان و مردم بی پناه غزه در مظلومانه ترین صحنه ها به شهادت رسیدند و حدود هشتاد هزار نفر هم زخمی و مجروح و نقص عضو شده اند و بخش اعظم غزه هم با بمبارانهای وسیع به اندازه حجم چندین بمب اتمی طوری تخریب شده است که بر اذعان کارشناسان سازمان ملل بیش از ۱۴ سال آوار برداری آنها بطول می انجامد. 

در این مدت تنها نقطه ای که تقریباً مصون مانده و بیش از ۵/۱ میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده شهر مرزی رفح است و در محاصرة غذایی و دارویی هم هستند و بسیاری از قحطی آب و مواد غذایی خبر می دهند که اگر این وضعیت همچنان ادامه یابد با فاجعه بزرگ انسانی در این شهر روبرو هستیم و لیکن رژیم صهیونیستی ظاهراً تعجیل در نسل کشی مردم باقیمانده غزه دارد و با تجهیزات سنگین نظامی در حال آماده سازی برای حمله ور شدن به رفح با این تراکم جمعیت عظیم است که حتی کوچه ها و خیابانهایش هم محل چادر آوارگان است و هرگونه حمله ای هزاران نفر را به کشتن می دهد. 

متأسفانه در چنین شرایطی کشورهای عربی و همسایگان اسرائیل نه تنها کمکی به ملت مظلوم غزه نمی کنند حتی بی شرمانه در رهگیری موشک ها و پهبادهای ایرانی به سوی اسرائیل با آمریکا و انگلیس و فرانسه سعی در ساقط کردن آنها داشتند گرچه عملیات غرور آفرین دلاور مردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دلهای ملت های مسلمان و مخصوصاً مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه را شاد کرد و درس بزرگی را به صهیونیستها و حامیانش داد. 

عدم اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه بیش از پیش بی اعتباری این نهاد بین المللی را ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و اسرائیل تابع شورای امنیت هم نیستند و تنها اهرمی که برای متوقف کردن جنگ غزه باقی می ماند، همین اعتراضات و مخالفت های میلیونی و گسترده مردمی در سرتاسر دنیا و مخصوصاً کشورهای غربی است. 

خوشبختانه خیزش عجیبی تمامی دانشگاههای آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی را در بر گرفته و هزاران دانشجوی دختر و پسر به همراه استادانشان به تحصن ها و تجمع هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه پرداخته و علیرغم خشونت شدید پلیس و ضرب و شتم دانشجویان و دستگیری آنها همچنان برخواسته خود که توقف نسل کشی مردم غزه و فلسطین است تأکید دارند و لیکن مسئولان آمریکایی و بعضی دول اروپایی که سرسپردة صهیونیستهای وحشی هستند، دانشجویان را به یهودی ستیزی متهم می کنند‍! معلوم نیست چند هزار نفر دیگر از مردم غزه کشته شوند تا شاید مسئولان آمریکایی به نسل کشی مردم فلسطین اعتراف کنند!‍ 

عجیب است که مسئولان آمریکایی حاضرند در دفاع از صهیونیستها دانشجویان نخبه شان را هم بکشند چرا که در بام این دانشگاهها تیربار و تک تیرانداز مستقر کرده اند یعنی در حقیقت این صهیونیستها هستند که مسئولان آمریکایی را در چنگ خود دارند و مسئولان آمریکا حاضرند حتی ملت خود را هم فدای اسرائیل کنند‍! 

در چنین شرایطی وظیفه کشورها و ملت های اسلامی بسیار سنگین است و دولت و ملت ایران هم همیشه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین آمادگی خود را عملاً ابزار کرده است و عملیات «وعدة صادق» نیز جلوه ای از همین حمایت بود. 

در این وضعیت، حرکت مسئولان داخل کشور باید هماهنگ با سیاست خارجی کشور بوده و توجه اصلی به سوی جنایات رژیم صهیونیستی، معطوف باشد و از سوژه آفرینی در داخل پرهیز شود چرا که دشمنان با ابزارهای تبلیغاتی شان مترصدند تا با کمترین رخدادها و سوء‌ عملکردها اذهان جهانیان را به سوی جمهوری اسلامی ایران بچرخانند. 

مرتضی نجفی قدسی

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم