Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: نداشتن امکانات درمانی برای استانی که بیشترین بودجه کشور و اقتصاد اول سرانه مملکت را تامین می‌کند قابل تامل است. مسئولان باید بکوشند بوشهر استانی نمونه در همه عرصه‌ها باشد نه اینکه مردم آن برای ابتدایی‌ترین نیاز‌های درمانی به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بوشهر با کمبود تجهیزات از جمله ام ار آی و سی تی اسکن روبه‌رو است و بسیاری از مردم که دچار بیماری هستند مجبورند برای یک ام آر آی به استان دیگر بروند.

امام جمعه بوشهر از بخش خصوصی خواست در بخش بهداشت و درمان وارد میدان شود و از مسئولان هم خواست در این زمینه همکاری کنند.

صفایی بوشهری همچنین به مسئولان گفت همان‌قدر که به اقتصاد توجه و برای آن سرمایه گذاری می‌کنند باید برای فرهنگ نیز به همان اندازه برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید

مبارزه با گرانی درخواست عمومی است بی‌بصیرتی خواص در سال ۸۸ منجر به اختلاف در جامعه شد

او فرهنگ را مانند هوا توصیف کرد که اگر جامعه از آن محروم شود حتی اگر وضع سفره و معیشت ملت خوب هم باشد، اما باز هم محرومیت ایجاد می‌کند.

۱۷دی سالروز کشف حجاب از سوی رضا خان در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی مناسبتی بود که امام جمعه بوشهر به آن اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب به‌عنوان یک عامل اصلی فرهنگی است و باید در برابر تهاجم نرم استعمار در این زمینه مقاومت کرد.

صفایی بوشهری گفت: خانواده ها، آموزش و پرورش، دانشگاه و محیط‌های اجتماعی باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و به فکر فرهنگسازی از دوران کودکی باشند.

او همچنین از حضور مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام و آیین دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی تشکر کرد و این حضور را نشانه قدرشناسی مردم و پایداری‌شان بر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی خواند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه مسائل فرهنگی اشتغال بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته