Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله ایرانژاد گفت: حاج قاسم سلیمانی در منطقه وحدت را بین مسلمانان ایجاد کرد و این همبستگی و وحدت در کشورهای مسلمان دشمن را به زانو در آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار شد.

نرماشیر: شهید سلیمانی بین مسلمانان منطقه وحدت ایجاد کرد

حجت الاسلام روح الله ایرانژاد خود ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) و سردار دلها با بیان اینکه خون سپهبد شهید سلیمانی بر کل جامعه تاثیر گذاشته است، گفت: ما آنقدر مقتدر شده ایم و از دوران بازدارندگی گذشته ایم و باید دشمنان بدانند یکی بزنند ده تا خواهند خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطیب نماز جمعه‌ نرماشیر با اشاره به اینکه دشمن به دنبال فقر در کشور است، عنوان کرد: بزرگترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به‌ مردم است و حال با این دولت مردمی که از جنس مردم است و تفکر آن هم خدمت به‌مردم است ما قطعا با آمریکا مبارزه خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی در منطقه وحدت را بین مسلمانان ایجاد کرد و این همبستگی و وحدت در کشورهای مسلمان دشمن را به زانو در آورده است.

جیرفت: جنوب کرمان چشم انتظار حضور رئیس جمهور است

حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه امروز هفدهم دیماه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: حضور امّت ولایتمدار در برنامه‌های بزرگداشت این دو شهادت شایسته تقدیر بوده و تجلّی بصیرت فاطمی در جیرفت است.

وی افزود: برخورد حذفی دشمن با محتوای مربوط به شهید سلیمانی بیانگر ترس آنان و زیر سلطه استکبار بودن فضای مجازی است.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: مقام معظّم رهبری مدظله العالی بارها با بصیرت و آگاهی، مسئولان را به مدیریت فضای مجازی سفارش کرده که در این راستا راه‌اندازی شبکه ملّی اطلاعات یک ضرورت است و کوتاهی و تعلّل در ایجاد آن آثار مخربی بر نسل جوان خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه جیرفت ابراز کرد: کشور باید توأم با استفاده از اینترنت بین‌المللی از شبکه ملّی اطلاعات برخوردار باشد و مسئولان به ویژه وزارت ارتباطات باید سرعت ایجاد، گستردگی و کیفیت آن را با جدیت در دستور کار قرار دهد و صدا و سیما نیز همگام با آن ارتقای سواد رسانه‌ای را دنبال کند.

حجت الأسلام والمسلمین تارم تصریح کرد: جنوب کرمان چشم انتظار حضور رئیس جمهور است و از حضور مسئولان کشوری و دولتمردان در میان سیل‌زدگان جنوب کرمان سپاسگزاریم و انتظار از دولت مردمی نیز همین است.

وی ابراز کرد: مردم جنوب کرمان با وجود آسیب‌های سیلاب به گرمی از مسئولان کشوری استقبال کرده و امید است هیئت دولت اجرای مصوبات و رفع مشکلات را تسریع کند.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود ۹۰ درصد از مردمان جنوب کرمان به دولت رئیسی رأی داده‌اند و انتظار دارند در اولین فرصت شخص رئیس جمهور به جنوب کرمان سفر داشته باشد تا مردم بتوانند ایشان را ملاقات کنند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: توجه به تقوا و اخلاص از مبانی مکتب شهید سلیمانی است که آحاد جامعه باید به آن توجه داشته باشند.

نودژ منوجان: مسئولان گوش به فرمان رهبری باشند

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفری در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به دهه بصیرت گفت: این ایام الله باید پاس داشته شود این حوادث تاریخی بزرگ در واقع عوامل پیشرفت تاریخ ملت ها هستند.

امام جمعه موقت آسمینون (نودژ)منوجان افزود: عاشورا نیم روز بیشتر نبود تاریخ را تکان داد و متحول کرد یک حادثه گاهی به قدری عمیق و حکیمانه و به جا در طول زندگی یک ملت اتفاق می‌افتد که تاثیرات آنها برای سال‌های متمادی گاهی برای قرن های متوالی باقی می ماند روز نوزدهم دی برای ملت ایران از جمله این حوادث است که قیام ۱۹ دی از نقاط اوج حیات ملت ایران است چرا که از اراده و بصیرت ملت را نشان داد عامل پیروزی این است که یک جماعت،یک ملت ایمان درستی داشته باشند و این ایمان راسخ باشد و این ایمان همراه با بصیرت باشد.

حجت الاسلام محمد جعفری اظهار کرد: مردم و ملت ما ملت فهیم و با بصیرتی است که در همه زمانها و در هر حادثه ای که عده ای بر علیه انقلاب و دین خدا برآمدند و پرخاشگری کردند و قصد نابودی آن را داشته اند  بپا خواستند.

وی افزود: مردم ما ،مردم ولایی هستند از فاطمیه و قیام عاشورا درس گرفتند و پشت ولایت را خالی نکرده اند ولی زمان خود را تنها نگذاشتند و در تمام صحنه‌ها حاضر بودند.

 حجت الاسلام محمد جعفری تصریح کرد: این بزرگترین درسی است که می‌توانیم این روزها از ایام فاطمیه بگیریم و مسئولین ما هم باید همین راه را ادامه بدهند گوش به فرمان امام جامعه باشند هر جا ما از ولایت رها شدیم ضربه خوردیم هر جا پشت ولایت بودیم پیروز شدیم .

وی بیان کرد:لذا مسئولین ما در قبال این مردم ولایی و ولایت‌مدار وظیفه سنگینی دارند برای حل مشکلات این ملت تلاش کنند و لحظه‌ای هم در این مسئولیت شان کم نگذارند.

 امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) عنوان کرد: مردم ولایی ما امروز بیدارند در مقابل طاغوت زمان محکم ایستاده اند و  دومین سالگرد شهید سلیمانی این را نشان داد دشمنان ملت و انقلاب لرزه به جانشان افتاده که ما این گونه مردمی را تا حالا ندیده بودیم و این ها همه شهید سلیمانی شده اند و دنبال انتقام هستند.

حجت الاسلام محمدجعفری خاطرنشان کرد: دشمنان ما بدانند که هرجا ظلم‌ستیزی باشد مردم ما کوتاه نمی‌آیند و البته دیگر مظلومیت علی تکرار نمی‌شود و شخص ترامپ و تمام کسانی که در ترور و شهادت سردار دلها دست داشته اند لحظه ای خواب راحت نخواهد داشت یک روز مردم زمان امیرالمومنین(ع) را تنها گذاشتند اما امروز این ملت و مردم نمی گذارند ولی زمانشان تنها بماند و نمی‌گذارند حادثه فاطمیه تکرار شود.

ریگان: تمرکز دشمن، تضعیف هویت انقلابی است

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضازاده با توجه نزدیکی به سالروز قیام خونین مردم قم در روز ۱۹دی ماه به سخن مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این حوادث باعث پیشرفت کشور است‌ که روز ۱۹ دی ماه نیز از جمله این حوادث است.

خطیب جمعه شهرستان ریگان افزود: حکومت ولایت فقیه استمرار حکومت پیامبر(ص) است؛ به همین دلیل چهل سال است که دشمن داخلی و خارجی نتوانسته به آن صدمه ای وارد کند.

وی با بیان اینکه نقص مدیریتی وجود دارد،اما دشمن نتوانست به کشتی بزرگ اسلام در ایران خدشه ای وارد کند، اظهار کرد: دشمن ساکت نمی نشیند و جنگ تمام عیار فضای مجازی وجود دارد.

وی به سخن مقام معظم رهبری در جمع خانواده شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: حذف نام و عکس سردار سلیمانی در فضای مجازی نشانه ترس آنهاست چرا که دلهره آنها از رواج و الگوی حاج قاسم است.

خطیب جمعه شهرستان ریگان بیان کرد: به منظور کم اثر کردن نفوذ دشمن در این جنگ  باید سه مشی را اتخاذ کنیم؛ تسریع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تقویت دفتر های ارائه و ارتقای سواد رسانه ای در سطح افکار عمومی از جمله این مشی ها است.

رضا زاده با اشاره به اینکه جنگ ما با آمریکا، جنگ هویتی است که  بیش از چهل سال است که در این عرصه نتوانسته اند کاری انجام دهند و پس از این نیز نمی توانند کاری کنند، ابراز کرد: آمریکایی ها از نظر جنگ نظامی نمی‌تواند کاری انجام دهند؛ عین الاسد با موشک های بالستیک سپاه با خاک یکسان شد.

خطیب جمعه شهرستان ریگان ادامه داد: تمرکز دشمن، تضعیف هویت انقلابی است، آن هم به شیوه های بروز در فضای مجازی که می‌خواهد در فضای مجازی با نفوذ ماهیت انقلابی ما را تغییر دهد

رفسنجان: تأثیر گذاری اقتدار میدانی ایران در مذاکرات وین

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان اظهار کرد:حضرت زهرا (س) در زمینه های فرهنگی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی و نیز همسایه داری ببینید چگونه رفتار کرد و الگوبرداری از این سبک زندگی حضرت زهرا(س) موجب سعادتمندی است.

امام جمعه شهرستان رفسنجان دوّمین سالرد شهادت مرد مبارز با ظلم، مرد صدق و صفا، ملّی ترین، متدین ترین، امّتی ترین فرد در عصر و زمان حاضر سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و بیان کرد: مردم و هیئت ها خودجوش در صحنه آمدند و نسبت ه عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار دلها به خوبی انجام وظیفه کردند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه عکس سردار دلها در مغازه ها، خانه ها، فضای مجازی و ... نقطه اشتراک خیلی ها است و عرض ارادت دارند، افزود: امّا انجام وصیت نامه این شخصیت را سرلوحه زندگی قرار دهید در وصیت وی آمده است که عاقبت به خیری این است که قلباً نسبت به امام المسلمین ارادت داشته باشید و تسلیم دلی و قلبی نسبت به ولی فقیه مهم است.

وی ادامه داد: در مذاکرات برجامی وین که دور جدید ان برگزار می شود غربی ها متوجه شدند که باید از زیاده خواهی ها دست بردارند، ایرانی ها در رفع تحریم ها و راستی آزمایی تأکید دارند و همچنین اقتدار میدانی در مذاکرات تأثیرگذار است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: دشمنان اقتدار نظامی ما را مشاهده می کنند و این اقتدار نظامی و سیاسی در مذاکرات موثر است، اسرائیلی ها اگر کوچکترین غلطی انجام دهند بدانند که عملیات انتحاری آن ها اول خودشان را منهدم می کند لذا ایران دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش اقتدار ملی و پافشاری در رفع تحریم ها و راستی آزمایی ها دارد.

وی همچنین به روز رفسنجان که 18 دی در تقویم ایران ثبت شده است اشاره کرد و افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی به همین منظور به رفسنجان سفر خواهند کرد.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف رفسنجان افراد و حرکت ها و شهدای قبل از پیروزی انقلاب داشتیم نشان دهنده این است که مردم آگاه هستند و چند کتاب هم در زمینه حرکت های قبل از انقلاب چاپ شده از این میراث ها نگهداریو پاسداری کنیم و نگذاریم دشمن از مردم انقلابی جلوه هایی را مطرح کند.

وی ادامه داد: برخی هنجارشکنی های به ظاهر اعتقادی پشت آن ها جریان های سیاسی وجود دارد برخی بازیچه دست شیاطین قرار گرفتند.

عسکری بیان کرد: در جریان 19 دی در 1356 در قم حرکتی که قبل از انقلاب انجام شد از افتخارات ملی استان ها است و باید پاسداری شوند.

فهرج: لزوم تسریع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارتقا سطح سواد رسانه ای مردم

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته به فرازی از رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی پیرامون ترس دشمن از سردار دلها در فضای مجازی اشاره و گفت: در دنیای امروز فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و مسئولان فضای مجازی کشور باید به نحوی عمل کنند تا دشمن نتواند به هر شکل در این عرصه به اهداف خود برسد.

وی از تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تقویت پلتفرم های داخلی و ارتقای سطح سواد رسانه افکار عمومی مردم به عنوان چهار روش خنثی سازی و کم اثر کردن نفوذ دشمن در فضای سایبری نام برد و تأکید کرد: باید مراقب بود در جنگ روایت ها، دشمن جای مظلوم و ظالم را عوض نکند.

آقاملایی در ادامه پیرامون چشم انداز آینده مذاکرات وین خاطر نشان کرد: خرید زمان به نفع ایران است زیرا هر چه زمان میگذرد ایران هم فرصت دور زدن تحریم ها را بهتر پیدا خواهد کرد و هم راهبرد خنثی سازی تحریم را پیش میبرد.

بردسیر: تلاش دشمن جهت سیطره بر جغرافیای افکار

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، از مردم و مسئولان و همه کسانی که به منظور برگزاری باشکوه کیفی و کمی مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شهرستان و کشور پای کار بودند، قدردانی کرد.

وی افزود: در احادیث آمده است که هر کس برای خدا کار کند خداوند در دنیا و آخرت اجرش را می دهد و حاج قاسم مصداق عینی برای این حدیث است و خداوند به خاطر اعمال صالحش به او عزت، افتخار و شوکت در دنیا و آخرت داد.

حجت الاسلام کرمانی جنگ امروز را جنگ اراده ها در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مستکبران از نام و عکس شهید سلیمانی هم می ترسند و علی رغم ادعای آزادی بیان عکس و اسم سردار سلیمانی را در فضای مجازی حذف می کنند.

وی بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: فضای مجازی موجود زمین بازی دشمن است پس به ناچار قواعد بازی هم قواعد دشمن است بنابراین لازم است ما با ایجاد و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و اصلاح زیرساخت ها و ارتقاء سواد رسانه ای مردم زمین و قواعد بازی را خودمان در دست بگیریم.  

خطیب جمعه بردسیر اظهار کرد: امروز سبک دشمن عوض شده است و به جای سیطره بر جغرافیای زمینی به دنبال سیطره بر جغرافیای فکرها و عقیده ها هستند به همین دلیل از رواج و ترویج مکتب حاج قاسم واهمه دارند و می ترسند.

وی ضمن اشاره به قیام خونین  ١٩ دی مردم قم گفت: ایمان، بصیرت و اقدام به موقع مردم قم، توسط مردم در تبریز و یزد ادامه دار شد و به ٢٢ بهمن و پیروزی انقلاب منجر شد.

حجت الاسلام کرمانی بر لزوم کاهش فاصله طبقاتی و فاصله جغرافیایی تاکید کرد و گفت: متاسفانه بعضی از مناطق به دلیل دوری از مرکز استان یا پایتخت از امکانات کمتری برخوردارند و حتی در مرکز شهرستان فاصله طبقاتی دیده می شود که امیدواریم با یک همت جمعی تبعیض بین مناطق جغرافیایی و طبقات اجتماعی کاهش پیدا کند و عدالت در جامعه فراگیر شود.

کوهبنان: ایرانی قوی با گام برداشتن در عرصه علم و اطلاعات

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام پیامبر اکرم (ص) خطاب به ابوذر گفت: اصل دین پارسایی و پرهیزگاری همچنین راس دین پیروی از خداوند تبارک و تعالی است پس بکوش که پرهیزگار باشی و اگر می خواهی قوی ترین افراد باشی به خدا توکل کن.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: باید از مساجد، تکایا، خیرین، وعاظ و مبلغین، مداحان که در دهه فاطمیه در برگزاری مراسم روضه خوانی خصوصا از بانیان مراسم دومین مراسم سالگرد سردار دلها و یادواره شهدای شهرستان و شهدای گمنام که در مسجد جامع برگزار شد از جمله سردار آبنوش سخنران مراسم، بسیجیان، هیات امنای مسجد جامع، شرکت کنندگان در مراسم خصوصا نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

وی ادامه داد: تهدیدات دشمن از اول انقلاب شروع شده و همچنان ادامه دارد با توجه به این که دشمنان افراد نفوذی اجیر کردند که با اسلام ، انقلاب و ولایت دشمنی کنند اما ایمان و اراده قوی مردم ایران، توکل به خدا، اطاعت از ولایت و رهبری، صبر و اتحاد مردم باعث پیروزی و نجات ایران اسلامی شده است.

خطیب جمعه کوهبنان خاطر نشان کرد: اگر بصیرت نداشته باشیم راه هدایت را گم خواهیم کرد و در منجلاب باطل خواهیم افتاد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم ایران قوی داشته باشیم باید در مساله علم، اطلاعات، شناختی و.... گام برداریم.

وی تاکید کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خاطر تقوای الهی ، اطاعت پذیری و سرباز ولایت بودن محبوب قلوب مردم در جای جای جهان شد.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: امروز تمام عزت اطاعت از ولایت و رهبری است سردار دلها چون اطاعت از خدا ، رسول خدا ، ولایت و رهبری داشت به مقام شهادت که آرزوی دیرینه اش بود رسید و عاقبت بخیر شد.

وی ابراز کرد: قیام ۱۹ دی در سال ۵۶ به واسطه مطلب اهانت آمیز به حضرت امام (ره) در روزنامه شکل گرفت در حالی در همین سال شهادت فرزند برومند حضرت امام را داشتیم کسی که مجتهد ، اهل علم و بصیر بود.

خطیب جمعه کوهبنان کرد: در کنار حوادث ۱۹ دی بیداری و حضور روحانیت ، دانشگاهیان ، اصناف و بازاریان  و مردم در صحنه جرقه انقلاب شعله ور شد.

وی تاکید کرد: باید به واسطه رحمت  باران و برف شاکر خداوند باشیم  دعا کنیم که این نعمت همچنان بدون ضرر بر ما نازل شود.

امام جمعه کوهبنان خاطر نشان کرد: بایستی مصرف انرژی خصوصا گاز  ، خورد و خوراک خصوصا مصرف نان را مدیریت کنیم تا دچار اسراف نشویم.

فاریاب: شاهد روزنه های امید در مذاکرات وین هستیم

حجت الاسلام گروهی گفت: حذف اسم و عکس سردار شهید سلیمانی در فضای مجازی توسط آمریکا و دشمنان، نشان دهنده این است که آنها از تکثیر و الگو شدن راه و رسم او در جهان می ترسند.

امام جمعه فاریاب اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی علاوه بر شغل نظامی، یک دانشمند و دیپلمات ماهر بود،در سفرش به روسیه بیش از دو ساعت با پوتین مذاکره کرد و پوتین را متقاعد کرد که وجود داعش در منطقه، یک ضرر بزرگ است و باعث شد روسیه همکاری کند.

وی ابراز کرد: آمریکایی ها نمی توانند با ایران کنار بیایند؛ زیرا آنها خوی استکباری دارند و خوی ایران، ضد استکباری است و حق و باطل نمی توانند با هم کنار بیایند آمریکا و استکبار تمام توانشان را برای مهار ایران گذاشته اند؛ چرا که ایران مانع نفوذ استکباری آنها در جهان است.

خطیب نماز جمعه در خصوص علت فشارهای آمریکا و غرب بر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: آنها فشار را بر ایران زیاد می کنند تا حاکمیت ایران را مجبور به مذاکره کنند؛ ناکارآمدی نظام اسلامی را به مردم نشان دهند و همچنین از نفوذ منطقه ای ایران جلوگیری کنند؛ چرا که ایران گروه های مقاومت را در سراسر جهان به وجود آورده و آن مانعی بزرگ برای نفوذ آمریکا و غرب است.

حجت الاسلام گروهی بیان کرد: در مذاکرات وین، شاهد روزنه های امید هستیم؛ چون متنی که در مذاکرات نوشته شد مشترک است، یک متن مشترک بین ایران و طرف های غربی نوشته شده است و طرف های غربی متوجه شده اند که باید از زیاده خواهی دست بردارند.

خطیب نماز جمعه فاریاب خاطر نشان کرد: توقیف کشتی اماراتی توسط نیروهای یمنی، سبب تحقیر ائتلاف آمریکایی شد
این کشتی حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی بود که تنها برای کشتار مردم یمن ارسال شده بود و بار دیگر ضعف و افول دشمن را مشاهده کردیم؛ این ضعف همانند خروج از عراق و افغانستان، ضعف آمریکا را به جهانیان برملا کرد.

کرمان: حاج قاسم یک مسلمان واقعی و یک مجاهد فی سبیل الله بود

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به حضور پور شور زائران از کشورهای مختلف و مردم کرمان و سایر نقاط کشور در مراسم سالگرد شهید سلیمانی گفت: این حضور نشان می‌دهد مردم قدر دان خدمات صادقانه و خالصانه مردی هستند که در اوج ساده زیستی، خدمات زیادی را به جامعه ارائه داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: رفتار و فرهنگی که در مکتب سلیمانی وجود دارد بسیار ارزشمند است او در رفتار شخصی و اجتماعی الگویی بی نظیر برای جامعه محسوب می‌شود که در این راستا باید برنامه ریزی ویژه برای ترویج مکتب سلیمانی در جامعه انجام شود.

وی بیان کرد: او یک مسلمان واقعی و یک مجاهد فی سبیل الله بود که در راستای خدمت به اسلام از همه چیز گذشت و آرزوی او شهادت بود که به این آرزو رسید.

امام جمعه کرمان افزود: باید در زمینه رفتار خود سیره این شهید را بررسی و الگو قرار دهیم؛ از رفتار با مردم، یتیمان تا بوسه زدن به دست پدر و مادر تا جهاد در راه خدا و دفاع از مردم مظلوم عراق، سوریه و لبنان باید درس‌هایی برای زندگی مردم باشد و جوانان به خصوص باید در این راستا گام‌های مهمی بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی به ولایت مداری و مطیع بودن حاج قاسم اشاره کرد و گفت: او در وصیت نامه‌اش مردم کرمان را به ولایتمداری توصیه کرده است و این وصیت نامه و توصیه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به مردم محور بودن برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: استقبال و خدماتی که مردم به زائران ارائه دادند قابل توجه بود و جای قدر دانی دارد.

وی قاسم سلیمانی را محصول انقلاب دانست و گفت: رفتار این شهید نمونه‌ای از رفتار یک انقلابی مجاهد است که در همه عرصه‌ها گوش به فرمان ولایت بود.

امام جمعه کرمان بر استکبار ستیزی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: روحیه دادن به جامعه و مقابله با دشمنان و سعی و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور باید ترویج شود و این راه و مکتب شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین رسول خادمی پور امام جمعه موقت ارزوئیه ضمن توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با خانواده شهید سلیمانی گفتند وضع آمریکا را ببینید که در جاهای مختلف در منطقه چگونه زمین گیر شدند، امروز پس از دو سال آمریکا مجبور به خروج نظامی به ظاهر از عراق شده است، درسوریه هم اتفاقات راهبردی بزرگی رقم خورده است، حضور نظامیان ایران در سوریه نیز بیشتر شده است.

امام جمعه موقت ارزوئیه با اشاره به چهارشنبه ۲۲ دیماه روز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام راحل در این روز دستور دادند که این شورا تشکیل شود و وظیفه اصلی آن شورا، مجلس اسلامی امروز بود و قانونمندی و برنامه ریزی برای مبارزات را انجام می داد و تا زمان تشکیل مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان این شورا ادامه داشت.

رابر:لزوم دروازه بانی رسانه ای در مقابل استبداد اطلاعاتی

حجت الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و با گرامیداشت  ۱۹دی ماه قیام خونین مردم قم در سال ۵۶، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده معظم اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی به حذف اسم و عکس سردار سلیمانی در شبکه اجتماعی اشاره داشتند.

امام جمعه رابر با بیان اینکه مسئولان باید به نحوی عمل کنند تادشمن نتواند به هر شکل  و هر جا اراده کرد در فضای مجازی برخورد کند، عنوان کرد: شکل استبداد کهنه به استبداد اطلاعاتی تغییر پیدا می کند و به جای سیطره بر جغرافیای خاک و زمین برجغرافیای دل و ذهن و افکار عمومی تسلط پیدا می کند.

وی با تأکید بر لزوم دروازه بانی رسانه ای در مقابل استبداد اطلاعاتی گفت: برای سلب اراده و قدرت مجازی دشمن، خنثی‌سازی ، کم مصرف کردن نفوذ غرب، صدرش برای  این جنگ خاص تداعی پیدا می کند.

این مقام مسئول با اشاره به سه روش برای این جنگ خاص گفت: تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تقویت و بسترهایارائه خدمات و  ارتقای سواد رسانه ای در سطح افکار عمومی از جمله روش هاست؛ اما آنچه نیاز امروز ما و جامعه ماست مکتب شهید سلیمانی است.
 
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مکتب  شهید حاج قاسم سلیمانی جدا از مکتب اسلام و انقلاب اسلامی نیست، عنوان کرد:  شهید سلیمانی در ابتدای اسلام و انقلاب آنچنان کوشید  دارای ویژگی های منحصر به فرد ی بود که از طرف مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی تحت عنوان مکتب شهید سلیمانی نام می برد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز امروز جامعه ما  شناساندن مکتب شهید سلیمانی است، خاطر نشان کرد: ویژگی های مکتب شهید سلیمانی باید از مسئولان و کارگزاران  مطالبه شود، هر مسئولی که این ویژگی  ها را ندارد، بدون ملاحظه سیاسی باید مورد موأخذه قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات حجت الاسلام و المسلمین مکتب شهید سلیمانی خطبه های نماز جمعه حاج قاسم سلیمانی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت امام جمعه موقت خطیب نماز جمعه سردار سلیمانی خاطر نشان سواد رسانه ای فضای مجازی بین مسلمانان جمعه کوهبنان جمعه شهرستان مذاکرات وین افکار عمومی شهادت سردار رسانه ای سردار دلها حضرت فاطمه شهادت حضرت منطقه وحدت رئیس جمهور جمعه جیرفت جنوب کرمان تقوای الهی ی اطلاعات خطیب جمعه عکس سردار مردم قم زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت