Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:30:45 GMT

مردم دولت و مجلسی نترس می خواهند

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۶۳۲۲

مردم دولت و مجلسی نترس می خواهند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: با توجه به ایام فاطمیه و تفحص بیش از ١۵٠ شهید تازه تفحص شده شیراز نیز یکی از مراکزی بود که پیکر پاک شهدای گمنام در آن با حضور پرشور مردم تشییع شد این در حالی است که اگر برنامه‌های اجتماعی را بر اساس هدفی که شهدا برای آن جانشان را اهدا کردند برنامه ریزی شود، جامعه در مسیر درست و حقیقی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر اکنون از اسلام و مذهب نامی وجود دارد این حاصل افتخار آفرینی و جان فشانی شهدا است و نباید فراموش کرد که تاریخ جهان پس از هشت سال جنگ تحمیلی دگرگون شد این در حالی است که برخی در تلاش هستند تا اهداف والای انقلاب را تنها منحصر به چند موضوع مالی کنند اما هدف اصلی انقلاب بازگشت خداباوری در جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: حرکتی که شهدای انقلاب آن را ایجاد کردند باید مورد توجه جوانان نسل جدید و آینده کشور قرار بگیرد البته شهدا ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که امام علی (ع) نیز ویژگی شهدا را بر اساس شش مؤلفه بیان کرده که ششمین مؤلفه اعتماد شهدا به ولی امر خود است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در کشور و سخنان رهبری در این زمینه ادامه داد: برخی از آقایان اعتقادی به موضوعات مطرح شده توسط رهبری نداشتند و به اروپا و آمریکا چشم دوخته بودند و بعد از هشت سال مشخص شد که اروپاییان و آمریکایی‌ها به آقایان دروغ گفته‌اند.

دژکام متذکر شد: جامعه نیازمند دولت و مجلسی نترس است اما برخی از نمایندگان به جای اینکه نترس باشند به فکر رأی مردم هستند و می‌ترسند که رأی مردم را نتوانند کسب کنند این در حالی است که مردم از نمایندگان خود در دولت و مجلس انتظار دارند که بدون واهمه برای ایران تلاش کنند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: شیطان در تمام احوال به دنبال گمراه کردن انسان است اما خداوند به انسان توصیه کرده حتی اگر فردی دچار گمراهی و فریب شیطان شد اگر توبه کند خداوند پذیرای توبه افراد است.

وی اضافه کرد: با توجه به وعده حقی که خداوند به بشر داده مبنی بر پذیرش توبه افراد، اولاً باید امکان انجام گناه کبیره گرفته شود و از سایر گناهان نیز استغفار کرد.

دژکام افزود: افرادی که متوجه عظمت خداوند شود لباس کوچکی بر تن خواهد کرد و در پیشگاه خداوند سر به زیر است.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: مسئولان با برخی فعالیت‌های اشتباه و عرفان‌های کاذب در تلاشند تا به جامعه امید تزریق کنند که کاملاً اشتباه است و تنها راه امید آفرینی در جامعه آن است که با حضور در بقعه متبرکه ائمه اطهار و نوادگان بزرگوار آنان امید خود را به خداوند بست.

کد خبر 5394072

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز امام جمعه شیراز مجلس ایران جنگ تحمیلی هیئت دولت قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا سیلاب عکس استانها شهید سلیمانی شهید گمنام خطبه های نماز جمعه تشییع شهدا ایام فاطمیه خسارات سیلاب کرمانشاه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب و بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم، از جمعی از معلمان بسیجی و فرزند شهدا در تکاب تجلیل شد.   در این مراسم با اهدا لوح سپاس و شاخه گل از مقام شامخ معلمان تجلیل شد.   سرهنگ صیاد کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در این آئین گفت: شما بسیجیان و فرزندان معظم شهدا بعنوان معلمان جامعه رسالت خطیری بر دوش دارید و تربیت اسلامی نسل‌های آینده جامعه مرهون زحمات و تلاش‌های خالصانه و مجاهدانه شماست.

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است