Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خطیبان نماز جمعه شهرهای هرمزگان درخطبه های نماز جمعه ۱۷ دیماه ۱۴۰۰ با قدردانی از حضور وزیران و برخی مدیران دولتی در مناطق سیل زده و نظارت بر وضعیت سیل و مشکلات مردم افزودند: زلزله و سیل اخیر هرمزگان نشان داد که مردم و گروه‌های جهادی پای کار هستند و این نشان از بلوغ فکری جامعه ماست که هر در حادثه خود مردم در صحنه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل جبهه ای قوی در فضای مجازی، تبدیل عدالت به مطالبه عمومی، مراسم ایام فاطمیه و سالگرد شهید سلیمانی، تشییع شهدای گمنام، تاکید بر حجاب و عفاف و تامین آب شرب و رسیدگی به راه ها از دیگر موضوع های مورد بحث امامان جمعه استان هرمزگان در این روز بود.

*بندرعباس/ مسوولان به اقدام های پیشگیرانه در حوادث غیرمترقبه توجه کنند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس به بازدید خود از برخی مناطق سیل‌زده هرمزگان اشاره و از حضور وزیران و برخی مدیران دولتی در مناطق سیل زده و نظارت بر وضعیت سیل و مشکلات مردم قدردانی کرد.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده افزود: زلزله و سیل اخیر هرمزگان نشان داد که در وهله اول مردم و گروه‌های جهادی پای کار هستند و این نشان از بلوغ فکری جامعه ماست که هر در حادثه خود مردم در صحنه هستند.

وی در این مهم به مسوولان و دست‌اندرکاران در دولت توصیه کرد: درحوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله قبل از اینکه به فکر درمان باشید به اقدامات پیشگیرانه توجه داشته باشید.

امام جمعه بندرعباس یکی از اصلی اصلی و عمده بروز خسارت‌ها و مشکلات اخیر سیل‌زدگان را بی‌توجهی به جریان خروج آب، بسته بودن معابر و مسیل‌ها و نبود تجهیزات لازم و امکانات لجستیک اشاره کرد که باعث شد خسارت‌های زیادی ناشی از سیل بر مردم تحمیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: عدالت باید به مطالبه عمومی و گفتمان رایج در کشور تبدیل شود و تبیین این مهم یکی از تاکیدات جدی رهبر انقلاب است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده اظهارداشت: باید مراقب باشیم قبح و زشتی بی‌عدالتی در جامعه از بین نرود و کارگزاران و مسوولان کشور حساسیت خود را نسبت به عدالت کمرنگ نکنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌هاف دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را دوران آغاز تاویل دانست و افزود: بستر مقابله با قاسطین و مارقین را حضرت فاطمه (س) فراهم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: اگر می‌خواهیم در مسائل سیاسی و اجتماعی پرچم دار ولایت را ببینیم باید با اطاعت از ولی خدا در مسیر ولایت قدم‌های سازنده‌ای در جامعه برداریم.

*کیش/ سواد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات مردم ارتقا یابد

امام جمعه کیش گفت:با توجه به نفوذ و قدرت دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی، دستگاه ها و متولیان این عرصه کشور باید جبهه ای قوی را برای مقابله با هجمه های مختلف تشکیل دهند.

حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های این هفته جزیر با اشاره به دیدار خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی و دست اندرکاران برگزاری ایام سالگرد این شهید با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبری در این دیدار تقویت فضای مجازی را به عنوان یکی از تاکیدهای خود قرار داده بودند.

وی اضافه کرد: ایشان مساله فضای مجازی را زیر کلید مستکبران اعلام کردند، به گونه ای که هم اکنون شاهد هستیم ایران اسلامی در میدان دشمنان با قوائد آنان بازی می کند و تشکیل یک جبهه قوی لازمه های شکست و مقابله با آنان است.

امام جمعه کیش افزود: با توجه به سخنان صاحبنظران علوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات، می توان با تحقق سه گام از جمله تسهیل در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تقویت بسترهای ارایه خدمات در درگاه های داخلی و افزایش سطح دانش افراد جامعه این جبهه را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه اگر مسوولان فضای مجازی کشور شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کنند ایران می تواند در زمین خود با استفاده از قوائد برنامه ها را پیش ببرد یادآور شد: همچنین برای تقویت بسترهای ارائه خدمات در درگاه های داخلی به عنوان دومین ضلع باید پلت فرم های قوی طراحی و خدمات قبلی بومی نیز تقویت شوند.

امام جمعه کیش ارتقای سواد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات مردم تکمیل کننده این مثلث اعلام کرد و افزود: هرچند بسیاری از افراد جامعه از این سواد برخوردار هستند اما هدفمند بودن آموزش های ان لازمه برون رفت از میدان بازی دشمنان است.

امام جمعه کیش با تشکر از برگزاری نشست های فاطمیه در جزیره اظهارداشت: این مراسم ها  بعد از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا با همکاری کیشوندان، نهادها و دستگاه ها از جمله سازمان منطقه آزاد کیش به خوبی برگزار شد.

وی در خصوص برگزاری مراسم های دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی نیز گفت: این مراسمات نیز به نحو خوبی در جزیره بزگزار شد و معتقدم تمام برنامه ها در شان این شهید بود.

*قشم/جزیره قشم نیازمند اختصاص بودجه بیشتر برای توسعه است

امام جمعه قشم گفت: جزیره قشم نیازمند نگاه ویژه دولت و اختصاص بودجه بیشتر برای توسعه همه ‌جانبه آن است.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم افزود: با توجه به اینکه قشم منطقه آزاد است، بودجه اختصاص یافته به آن کمتر از سایر مناطق است و به همین دلیل مورد بی مهری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: توسعه این جزیره پهناور نیازمند نقش پررنگ تر دولت است.
امام جمعه قشم تصریح کرد: جزیره قشم با منابع و شرایط ویژه‌ای که دارد باید به منطقه ای خاص تبدیل شود و توسعه اقتصاد آن زبانزد خاص و عام باشد.

حجت الاسلام حاجبی در ادامه سخنان خود گفت: در برگزاری آیین‌های یادواره شهدا به ویژه سالگرد شهید سلیمانی، تشییع پیکر شهید گمنام و همچنین ایام فاطمیه، مردم مومن و همیشه در صحنه قشم خوش درخشیدند.
وی اظهارداشت: این امر نشان از مذهبی بودن و ولایتمدار بودن مردم جزیره قشم بوده و لازم است این مساله توسط مسافران و گردشگران رعایت شود.
امام جمعه قشم تاکید کرد: گردشگران در بدو ورود و زمان اقامت خود به اعتقاد مردم جزیره قشم احترام بگذارند و با رعایت حجاب و عفاف حرمت صاحبخانه را حفظ کند.
امام جمعه قشم گفت: قبل از ایجاد مشکل و بحران است که با مدیریت بحران می‌توان بسیاری از معضلات را جلوگیری کرد.

حاجبی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر نامگذاری سال گفت: صنعت در قشم مظلوم واقع شده است و باید موانع تولید در صنعت به زودی رفع شود.
وی افزود: مشکلات فراوانی در بخش صادرات و واردات کالا در جزیره قشم وجود دارد که باید توسط مسوولان برای رفع آن چاره‌ای اندیشیده شود.
امام جمعه قشم ادامه داد: برخی دستور العمل‌ها خود موانع تولید هستند که باید توسط مسوولان به افراد بالا دستی اطلاع داده شود تا با تغییر و تکمیل آن، مشکلات و موانع برطرف شود.

*رودان/ مسوولان در جبران خسارت پای کار باشند

امام جمعه رودان با اشاره به بارندگی های اخیر و سیل ایجاد شده در محله سنگی رودان، جبران خسارات منازل، کشاورزی ها و باغات در شهرستان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مسوولان در جبران خسارت پای کار باشند.

حجت الاسلام مهدی دری در خطبه ها نماز جمعه این شهرستان افزود: با توجه به پیش بینی بارندگی ها آینده ،باید ترمیم سیل بند محله سنگی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

دری تاکید کرد: بعد از گذشت چندین روز از بارندگی هنوز مردم در این منطقه با مشکل مواجه اند و مسوولان باید متوجه باشند و اگر کار خود را بدرستی انجام ندهند مردم در اینگونه مواقع از این بی مبالاتی زیان فراوان می بینند.

وی با اشاره به کمک های بسیج، سپاه ، شهرداری، طلاب و مسوولان از جمله فرماندار و استاندار که خود را در نخستین ساعات خود به صحنه و میدان رساندند تا آرامش بخش مردم باشند، گفت: این عمل ستودنی است و مردم رودان همیشه در تمام صحنه های کمک رسانی جز اولین نفرها بودند و اینبار هم انصافاً به بهترین شکل نمایش از همدلی را نشان دادند.

امام جمعه رودان تصریح کرد: مدیریت بحران در شهرستان رودان نیازمند ماشین آلات و اعتبار ویژه دارد تا شهر و رودان و محلات پرخطری همچون سنگی از هرگونه حادثه مخاطره آمیزی محفوظ بمانند.

وی در ادامه با تقدیر از برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه و تشییع ۲ شهید گمنام در رودان را مایه نورانیت این منطقه عنوان کرد.

*پارسیان/دستگاه قضایی علیه دستگاه هایی که باعث خسارت سیل شده اند، اعلام جرم کند

امام جمعه پارسیان، دلیل عمده خسارت وارد شده در ۲ سیل اخیر به شهر را اقدام نکردن به موقع در تعیین تکلیف هدایت آب سد بردول دانسته و تصریح کرد: مردم پارسیان ۲ سال پی درپی این مطالبه به حق را فریاد زدند لذا مسوولان مربوطه امروز باید پاسخگوی مردم باشند و بازدید و دیدار کافی نیست، مردم از حرف خسته شده اند و عمل جهادی برای حل مشکلات شان را می خواهند.

حجت الاسلام بارانی در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان، ضمن درخواست از دستگاه قضایی در اعلام جرم علیه ارگان هایی که با ترک کار موجب خسارت مجدد به مردم شده‌اند، افزود: امیدوارم صدای تظلم خواهی و مطالبه به حق مردم نجیب پارسیان را کسی بشنود، چرا با هر باران باید تن مردم بلرزد.

وی همچنین با اشاره به تشییع پیکرمطهرشهید گمنام در شهرستان پارسیان بیان داشت: شهدای گمنام، خوشنام ترین در محضر الهی هستند و استقبال قدرشناسانه شما مردم از فرزند شهیدتان به طور قطع رحمت و لطف الهی را برای دیارمان به ارمغان خواهند آورد .

بارانی، ضمن اشاره به برگزاری باشکوه مجالس عزای فاطمیه و قدرانی از مردم ولایی سراسر شهرستان گفت: برگزاری مجالس فاطمیه، بزرگداشت شهید سلیمانی، توزیع جهیزیه در بین زوجین جوان کوشکناری و همایش بین المللی پیشرفت و مقاومت از کارهای شاخصی بود که با همت مردم و همدلی مسئولان در پارسیان صورت گرفت وبه لطف الهی دبیرخانه همایش پیشرفت و مقاومت نیز با محوریت مقالات علمی با موضوع مکتب حاج قاسم در طول سال فعال خواهد بود.

*سیریک/تامین آب شرب و راه ها خواسته مهم مردم سیریک است

امام جمعه سیریک با بیان اینکه بعد از مشکل تامین آب شرب مردم، راه دومین مشکل مردم این شهرستان است، گفت: اوضاع برخی از راه های دسترسی مردم در شهرستان اصلا مناسب نیست و در مواقع بحرانی با بولدوزر راه ها ترمیم و بهسازی نمی شوند بلکه باید استاندار و نماینده مردم فکر اساسی برای رفع این مشکل و درخواست مردم داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری با قدردانی از مردم و مسوولان شهرستان به خاطر پرپایی مراسم های شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و استقبال پرشور مردم از تشیع پیکر پاک و مطهر شهید گمنام افزود: جای بسی خوشحالی است که وحدت شیعه و سنی در شهرستان در همه زمینه های مذهبی و ملی باهم است و امروز اهل سنت در شهرستان ثابت کردند که حضرت فاطمه زهرا(س) تنها مخصوص شیعیان نیست.

وی با بیان اینکه ۱۷ دی ماه سالگرد کشف حجاب توسط رضا خان ملعون است، گفت: رضا خان با این کارش دست روی یکی از مقدسات مسلمانان گذاشت و با این کارش زمینه نابودی خود را به دست خودش رقم زد.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه یکی از جلوه های تقوا حجاب است، افزود: از پلید ترین کارهای استعمار و استکبار که توسط عروسک شب بازی شان رضا شاه انجام شد، خواسته بی شرمامنه آن برای کشف حجاب زنان بود.


 

برچسب‌ها محمد عبادی زاده ستاد اقامه نماز کشور هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد عبادی زاده ستاد اقامه نماز کشور هرمزگان محمد عبادی زاده ستاد اقامه نماز کشور هرمزگان امام جمعه کیش امام جمعه قشم مناطق سیل زده حجت الاسلام فضای مجازی شهید گمنام حضرت فاطمه عبادی زاده خطبه ها نماز جمعه جزیره قشم حاج قاسم مراسم ها پای کار راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند