Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@05:13:10 GMT

ثبت بالاترین تورم سالانه در آلمان از سال ۱۹۹۳

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۶۸۲۸

ثبت بالاترین تورم سالانه در آلمان از سال ۱۹۹۳


به گزارش تابناک به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، زندگی در آلمان طی یک سال گذشته به شدت گران شده است. بر اساس برآوردهای اولیه اداره آمار فدرال آلمان، افزایش شدید قیمت انرژی، تنگناهای تحویل و لغو کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده، تورم سالانه در این کشور را به 3.1 درصد رساند.

تورم بالاتر پیش از این برای اولین بار در سال 1993 با تورم سالانه 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد در آلمان ثبت شد. در سال کرونایی 2020 تورم سالانه 0.5 درصد بود.

تورم بالاتر، قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش می دهد، چرا که آن ها مثلا با یک یورو می توانند کم تر از قبل خرید کنند. به گفته اقتصاددانان این مسئله به شدت به خانوارهای فقیرتر ضربه می زند، چرا که باید بخش زیادی از درآمد خود را صرف خرید کالاهای ضروری مانند مسکن و یا غذا کنند.

افزایش نرخ تورم همچنین برای پس انداز کنندگان هم شرایط بسیار تلخ و بدی را ایجاد می کند.

اداره آمار فدرال آلمان روز پنج شنبه اعلام کرد: بر اساس ارزیابی ها در دسامبر سال 2021 قیمت مصرف کننده نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود 5.3 درصد افزایش یافت. در ماه نوامبر گذشته هم نرخ تورم ماهانه برای اولین بار از اوایل دهه 1990 از مرز 5 درصد فراتر رفته و به 5.2 درصد رسید.

تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا در سال گذشته عمدتا به دلیل افزایش سریع قیمت انرژی در پی بهبود اقتصاد جهانی بعد از بحران کرونا در سال 2020 بوده است.

در همین زمان حذف کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده هم ایجاد کننده این شرایط بوده است. از ژانویه سال 2021 بار دیگر نرخ های مالیاتی معمول اعمال شد که این مسئله منجر به افزایش مجدد قیمت کالا و خدمت در این کشور شد. کمبود مواد اولیه و محدودیت های ایجاد شده در عرضه هم ازعوامل تورم بالا در سال گذشته بوده است.

بر اساس پیش بینی اقتصاد دانان ممکن است زمان طولانی تری نیاز باشد تا این نرخ تورم نسبتا بالا کاهش یابد. افزایش قیمت انرژی هم احتمالا به تورم بیشتر دامن می زند.

تورم، معیار اندازه گیری مهمی برای سیاست پولی بانک مرکزی اروپا است. بانک مرکزی اروپا برای 19 کشور عضو این اتحادیه نرخ تورم سالانه 2 درصد را در نظر گرفته و حداقل به صورت موقت آماده پذیرش افزایش و یا کاهش میانگین این تورم به بالا و زیر این رقم است.

مقامات اقتصادی و پولی بانک مرکزی اروپا بر این باورند که مصرف کنندگان در منطقه یورو باید مدتی را با نرخ تورم بالا زندگی کنند. یکی از اعضای هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا در این باره گفته است: تورم برای مدتی بالا خواهد بود، اما در جریان سال 2022 کاهش خواهد یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اومیکرون مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس آمار فدرال آلمان تورم آلمان اومیکرون مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس بانک مرکزی اروپا تورم سالانه سال گذشته تورم بالا نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقره جزو فلزات گرانبها و صنعتی در جهان محسوب می‌شود کاربرد صنعتی این فلز از تمام فلزات دیگر بیشتر است دلیل اصلی صنعتی شدن نقره ویژگی رسانایی بالای آن است. گفتنی است بیشترین تقاضا و خرید برای نقره از طرف صنایع مهم مانند صنایع مرتبط با پنل‌های خورشیدی، پزشکی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و… انجام می‌گیرد.

تفاوت قیمت نقره ۹۹۹ با ۹۲۵

به طور کلی آلیاژ نقره ۹۲۵ به این معنا است که ۹۲٫۵ درصد آن فلز خالص و ۷٫۵ درصد مابقی آن فلزات دیگر می‌باشد، این ناخالصی برای استحکام و جلوگیری از باقی ماندن لکه بر روی نقره جات بکار می‌رود. ۷٫۵ درصد ناخالص را فلزاتی مانند مس، ژرمانیوم، روی، پلاتین، سیلیکون و بور تشکیل می‌دهند.

قیمت اونس نقره

قیمت لحظه‌ای: ۲۷.۳۴۶۵ دلار

بیشترین: ۲۷.۴۸۵۵ دلار

کمترین: ۲۷.۱۶۰۵ دلار

تغییر روزانه: ۰.۰۹۴ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۲۸ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۱۰.۸۶ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۱۹.۵۱ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱۹.۶۸ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۰.۲۶ درصد کاهش

قیمت اونس پلاتین

قیمت لحظه‌ای: ۹۲۴.۵۵ دلار

بیشترین: ۹۲۵.۸۵ دلار

کمترین: ۹۱۹.۱ دلار

تغییر روزانه: ۱۱ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۰۳ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۲.۹۹ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱.۲۶ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۶. درصد کاهش

قیمت اونس پالادیوم

قیمت لحظه‌ای: ۱,۰۳۶.۷۸ دلار

بیشترین: ۱,۰۳۷.۰۳ دلار

کمترین: ۱,۰۲۳.۷۷ دلار

تغییر روزانه: ۱۰.۲۵ دلار

تغییر هفتگی: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییر ماهانه: ۲.۳۴ درصد افزایش

تغییر سه ماهه: ۹.۶۷ درصد افزایش

تغییر شش ماهه: ۸.۴۱ درصد افزایش

تغییر یکساله: ۲۹.۹۸ درصد افزایش

منبع: سیلوا

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟