Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افراد دارای اسلحه خواست به شایعات توجهی نکرده و از حضور در تالاب‌های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی‌گل و سایر زیستگاه‌های آبی برای شکار پرندگان خودداری کنند.

وی با اشاره به حضور عده‌ای از شکارچیان در تالاب آلاگل به واسطه شایعه منتشره شده در فضای مجازی، افزود: ماموران پاسگاه محیط‌بانی آلاگل با همکاری فرماندهی یگان حفاظت استان و ماموران اجرایی شهرستان‌های گرگان و گمیشان روز گذشته در حین گشت و کنترل زیستگاه‌های آبی در محل تالاب بین‌المللی آلاگل ۱۲ نفر از شکارچیان غیرمجاز را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس ادامه داد: چهار قبضه اسلحه شکاری، ۹ فروند قایق پارویی و ۳۴۵ عدد فشنگ از افراد متخلف کشف و پرونده آنان برای پیگیری قضایی به دادگاه عمومی داشلی برون ارسال شد.

احمدی با تاکید بر نظارت کامل و گشت‌های مداوم نیروهای محیط بانی در زیستگاه‌های آبی استان و شهرستان، گفت: ماموران پاسگاه محیط بانی آلاگل امروز نیز در حین گشت و کنترل زیستگاه‌های آبی در محل این تالاب بین المللی سه شکارچی غیرمجاز را مشاهده کردند که در حال تعقیب پرندگان آبزی هستند.

وی افزود: این سه شکارچی غیرمجاز همراه با سه قبضه اسلحه و فشنگ دستگیر و پرونده آنان برای پیگیری قضایی به دادگاه عمومی داشلی برون ارسال شد.

گلستان ۲۳ زیستگاه مهم برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی دارد که هشت مورد شامل سه تالاب بین المللی "آلماگل، آلاگل و آجی گل"، دریاچه شور، آبندان‌های آب گشت، سد دانشمند، سد گلستان و آبندان‌های اینچه برون در شهرستان گنبدکاووس واقع است.

سه تالاب بین‌المللی واقع در ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس با عمق تقریبی ۲ تا چهار متر، در مجموع حدود سه هزار هکتار مساحت دارند که در این بین تالاب آلاگل حدود ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار، تالاب آلماگل حدود ۳۰۰ هکتار و تالاب آجی گل حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارند.

این سه تالاب گنبدکاووس در دوم فوریه ۱۹۷۱ میلادی برابر با ۱۳ بهمن ۱۳۴۹ باحضور نمایندگانی از ۱۸ کشور در شهر رامسر استان مازندران و انعقاد معاهده‌ای جهانی که سال‌ها بعد به کنوانسیون رامسر مشهور شد، اهمیتی بین‌المللی یافتند.

برچسب‌ها گنبدکاووس سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز گنبدکاووس سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز گلستان تالاب بین المللی زیستگاه های آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه

ایسنا/ایلام معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز