Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تبریز گفت: اولویت شهرداری در وهله اول رفع خطر از جان مردم در محلات حاشیه نشین است و خوشبختانه شورای اسلامی شهر تبریز با این موضوع همدل و همراه بوده که امیدواریم این موضوع به خوبی تخقق یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رنجبر در حاشیه بازدید از منطقه حاشیه‌نشین "ترلان دره‌سی" به همراه دکتر پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طی این دوره از شورای اسلامی شهر تبریز ایده‌هایی توسط اعضای شورا مطرح شد که در این راستا به این نتیجه رسیدیم نقاط محروم شهر بهترین محل برای اجرای ایده‌ها و شعارهای مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص تحقق ایده‌های مطرح شده، شهرداری تبریز لایحه‌ای برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین در دو حوزه ساماندهی معابر و آسایش زندگی مردم منطقه و رفع خطر از اماکن مسکونی طراحی کرده که پس از بررسی و چکش کاری در صحن شورا، در صورت تصویب شدن به اطلاع مردم می‌رسد.

رنجبر ادامه داد: به دنبال آن هستیم به مردم کمک کنیم تا در کنار ساماندهی زندگی، ساختمان‌های خود را بهسازی کرده و از جان مردم رفع خطر شود.

وی با بیان اینکه در سال آینده معابر اصلی و معابر فرعی ترلان دره‌سی ساماندهی و احداث خواهد شد، ادامه داد: قولی که در راستای اجرای طرح بهسازی مسکن مناطق حاشیه‌نشین داده شده منوط به بررسی و تصویب در شورای شهر تبریز است.

کد خبر 547159

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تبریز شهرداري تبريز کلانشهر تبریز شهردار تبريز آذربایجان شرقی حاشیه نشینی محلات حاشیه نشین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حاشیه نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اداری که در سفر به شهرستان جویم برگزار شد، اظهار داشت: قدمت شهرستان ریشه دار و تاریخی جویم متعلق به هزاران سال قبل است و مردمی اصیل و دین دار و اهل خیر در این منطقه حضور دارند و این امر مسئولیت ما را در خدمتگزاری به این بخش از کشور عزیزمان سنگین‌تر می‌کند.

او با بیان اینکه پیگیری و سماجت مسئولان برای اجرایی شدن مصوبات، نقش مهمی در تحقق آن دارد، اظهار داشت: شهرستان‌هایی که پیگیر اجرای مصوبات بودند تا سقف ۹۰ درصد به اهداف خود دست یافته اند.

ایمانیه از تلاش برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت، تامین آب و احداث راه در شهرستان جویم خبر داد و افزود: کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در زمینه ساماندهی زمین‌های مورد سکونت مردم با رعایت حدود قانونی تشکیل می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به عملی شدن تعهدات دولت در حوزه مسکن گفت: مرحله فونداسیون واجدین شرایط نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه باید به پایان رسیده باشد و پس از آن در فواصل سه ماهه باید ۲۵ درصد از مساکن تحویل واجدین شرایط شود.

او خواستار رسیدگی به تخلفات و غفلت‌های پیمانکار قبلی نهضت ملی مسکن در جویم شد و اظهار داشت: از طریق دادگستری و مجاری قانونی این موضوع پیگیری خواهد شد تا خدشه‌ای بر بیت المال وارد نشود و حقوق عامه مردم تضییع نگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • (تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود