Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه، قناعت و حساسیت به حفظ نعمت از اصلی‌ترین ثروت و سرمایه یک ملت است.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، آیت الله عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه دولت سالانه ۴۲ هزار میلیارد ریال برای کالاهای اساسی یارانه پرداخت می‌کند و ۷۰ درصد این رقم به نان اختصاص دارد، گفت: دولت مجبور است هر سال ۱۰ میلیون تن گندم با قیمت واقعی بخرد و سپس آن را با یارانه به دست مردم می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اردبیل به استفاده عده ای از نان برای تغذیه حیوانات خود اشاره کرد و اظهار کرد: نه تنها در نان بلکه در مصرف آب، برق و گاز نیز هرگونه اسراف حرام است و اگر کسی بگوید زیاد مصرف می کنم و پول آن را پرداخت می‌کنم باز به ملت مدیون است چون قیمت آنها واقعی نیست.
آیت الله عاملی اظهار کرد: اختصاص یارانه به نیازهای اساسی یک نعمت بوده و شکر این نعمت این است که در مصرف آنها ذره ای اسراف و تبذیر نداشته باشیم.
او به نقل از گزارش آژانش انرژی آمریکا گفت: ایران در عرض ۲۰ سال میزان تولید سالانه گاز طبیعی خود را از ۲ به بیش از ۴/۸ تریلیون فوت مکعب افزایش داده و در نتیجه به سومین کشور تولید کننده بزرگ گاز طبیعی خشک جهان بعد از آمریکا و روسیه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس این گزارش تقریبا تمام گاز طبیعی تولید شده ایران در سال ۲۰۱۹ در داخل کشور مصرف شده است گفت: نتیجه این که ایران نه تنها دیگر گازی برای صادرات ندارد , بلکه در سال جدید مصرف گاز از تولید آن بالاتر رفت و طبعاً در دراز مدت منابع زیرزمینی کفاف این مصرف وحشتناک را نخواهد داد و نسل‌های آینده از ما به نیکی یاد نخواهند کرد.
امام جمعه اردبیل تاکید کرد : این وضعیت مسئولیت مسئولین و هم مسئولیت ملت را سنگین می‌کند، راه‌های خوبی برای صرفه‌جویی در مصرف گاز وجود دارد که باید آموزش داده شود و بالاتر از آن تجدید نظر کلی در سیستم گرمایشی کشور است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا نماز جمعه دولت کالاهای اساسی یارانه تغذیه برق گاز پول شکر انرژی ایران جهان روسیه اردبیل جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران آب در مغان جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیله سوار با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، بحران آب در منطقه مغان را بسیار جدی و مهم دانست.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر نیرو می خواهیم با حضور در منطقه مغان و بازدید میدانی از شبکه فرسوده آب مغان درمان اساسی نسبت به حل بحران شبکه مغان را داشته باشد.

خطیب جمعه بیله سوار دست اندازی بالادست را در رود ارس و خدافرین و عدم تحقق حق آبه مغان در رود ارس و خدافرین را معضل اصلی منطقه دانست و گفت: تنها راه حل موضوع واگذاری مدیریت رود ارس، خدافرین و قیزقلعه سی به استان اردبیل است.

عزیزی آینده کشاورزی مغان را بسیار خطرناک و بحران آفرین دانست و افزود: عدم برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای این موضوع یک چالش مهم امنیتی به لحاظ زیست محیطی و اجتماعی است.

وی افزود: یک راه حل دیگر در این خصوص مطرح کردن این موضوع شبکه فرسوده آب مغان در کمیسیون تبصره ۲۳ است تا از اعتبارات ملی برای ترمیم و پایداری شبکه استفاده شود که این مهم تحقق یابد، بسیار عالی و راه گشا خواهد بود.

امام جمعه بیله سوار در ادامه از تمامی مسئولان استانی و کشوری به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و مسئولان مناطق آزاد تجاری که خالصانه در راستای راه اندازی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل به مرکزیت بیله سوار تلاش کردند، تقدیر و خواستار تسریع در روند اجرائی این ابرپروژه شد.

عزیزی مناطق آزاد تجاری صنعتی را نعمت بزرگی برای توسعه و پیشرفت شهر ها دانست و از زارعین محدوده منطقه آزاد تجاری خواست؛ در واگذاری مابقی اراضی در محدوده منطقه آزاد تجاری همکاری لازم را داشته باشند.

وی هفته بسیج سازندگی را تداعی بخش روحیه جهادی و انقلابی دانست و از بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار که در تمام عرصه ها بویژه موضوع محرومیت زدایی مناطق روستایی و عشایری،خدمات شایانی به منطقه داشته اند تقدیر کرد.

امام جمعه بیله سوار در ادامه از خطبه ها و مطالبه گری های عالمانه و مدبرانه امام جمعه اردبیل در دفاع از جاده مواصلاتی گرمی -بیله سوار را یادآور شد و بیان کرد: ما خواستار سفر قریب الوقوع وزیر راه و شهرسازی به استان و توجه به این مطالبه مهم نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

کد خبر 6095790

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بحران آب در مغان جدی است
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود