Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اسبق شرق آسیای وزارت امور خارجه با بیان اینکه بهانه‌های کره جنوبی در عدم پرداخت مطالبات ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا مجاز نیست، گفت: این کشور باید راهی برای انتقال پول به ایران پیدا کند. سید جلال ساداتیان ، درباره بدهی هشت میلیارد دلاری کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی، گفت: به طور کلی وقتی شما معامله‌ای را با کشوری انجام می‌دهید، انتظارتان این است که پول شما به صورت ارز معتبر بین‌المللی به شما برگردد و شما بتوانید نیازمندی‌های خودتان را با آن پول تامین کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل اسبق شرق آسیای وزارت امور خارجه اضافه کرد: به خاطر تحریم‌هایی که اتفاق افتاده است، برخی از کشور‌ها عنوان می‌کنند در پرداخت پول‌هایی که باید به ایران بپردازند، با مشکلاتی مواجه هستند. آن‌ها ادعا می‌کنند این مشکلات دو بخش است؛ بخشی از آن بخاطر تحریم‌ها و بخشی از آن بخاطر وجود ترتیبات بین بانکی است که ایران به آن نپیوسته و به اصطلاح در لیست سیاه روابط و همکاری‌ها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این عوامل باعث شده است که برخی از کشور‌ها مثل کره جنوبی، ژاپن، هند، چین و حتی عراق، بگویند که ما نمی‌توانیم از طریق سیستم بانکی پول ایران را بازگردانیم و در نتیجه پیشنهاد کردند که ایران به جای طلب خود از این کشورها، کالا بگیرد.

ساداتیان افزود: طبیعتاً این موضوع برای ایران قابل قبول نیست؛ چراکه این تحریم‌ها، تحریم‌های سازمان ملل نیست. بخشی از تحریم‌های ما، مربوط به تحریم‌های کنگره آمریکا و بخش دیگری از آن مربوط به تحریم‌های دولت آمریکا است که بعد از خروج ترامپ از برجام، تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه هیچ التزامی برای کشور‌های دنیا ندارد که از آن‌ها تبعیت کنند، گفت: کشور‌ها مجبورند از آنچه که شورای امنیت تصویب کرده، تبعیت کنند. اما بهانه‌های این کشور‌ها در عدم پرداخت مطالبات ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، مسموع و مجاز نیست.

سفیر اسبق کشورمان در انگلیس اضافه کرد: بانک مرکزی آمریکا برای پرداخت بخشی از مطالبات ایران، به کره جنوبی و ژاپن اجازه داده بود که پول دارو‌ها و اقلامی که ایران نیاز دارد را بپردازند، ولی مازاد آن باقی ماند.

وی در ادامه یادآور شد: معاون وزیر خارجه کره جنوبی مدتی قبل به ایران سفر کرده بود و اخیرا هم به وین رفته تا شاید بتوانند راهی پیدا کنند، اما گویا هنوز به توافقی نرسیده‌اند و کره‌ای‌ها مطرح کرده‌اند که لوازم خانگی به ایران بدهند، اما ایران این مسئله را قبول ندارد و کره جنوبی باید راهی برای انتقال پول به ایران پیدا کند.

کره جنوبی حدود هشت میلیارد دلار بابت خرید میعانات گازی از ایران، بدهی دارد که از سال ۲۰۱۸ به بهانه تحریم‌های تهران از پرداخت آن خودداری کرده است. رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند که این کشور برای بازپرداخت این بدهی به مجوز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) نیاز دارد.

طی روز‌های اخیر و در حالی مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین جریان دارد، «چوی جونگ-کان» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی در وین با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول پول ملی پول شویی پول نیوز کره جنوبی تحریم ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم