Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@06:06:36 GMT

خوردنی‌هایی که بدن را گرم نگه می‌دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۹۱۸۲

غذا‌هایی که هضم آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، می‌توانند به افزایش دمای بدن در روز‌های سردتر کمک کنند.   به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غذایی که می‌خورید بر روی بدن شما تأثیر می‌گذارد. هنگامی که درجه حرارت محیط در فصل سرما کاهش می‌یابد، مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند به افزایش درجه حرارت بدن کمک کند تا احساس گرما کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به طور کلی، غذا‌هایی که هضم آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، می‌توانند به افزایش دمای بدن کمک کنند و شما را گرم‌تر کنند.   اصطلاح پزشکی برای این فرایند ترموژنز است که فرآیند تولید گرما در بدن ناشی از سوخت و ساز مواد غذایی است؛ بنابراین در فصول سرد سال به دنبال غذایی باشید که دارای چربی‌های سالم، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های سالم باشد. بسیاری از این غذا‌ها پیچیده هستند و زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند.   موز بخورید   موز دارای ویتامین B و منیزیم زیادی است که برای عملکرد صحیح غده‌های تیروئید و آدرنال شما مهم است. این غدد به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. موز همچنین می‌تواند روحیه شما را تقویت کرده و حافظه شما را بهبود ببخشد.   چای زنجبیل بنوشید   چای زنجبیل داغ می‌تواند شما را در یک روز سرد، کاملا گرم نگه دارد. زنجبیل برای سلامتی سیستم گوارشی مفید است و می‌تواند تولید گرما در بدن را تحریک کند، به این معنی که بدن شما را از داخل به بیرون گرم می‌کند. گرم نگه داشتن تنها یکی از بسیاری از مزایای سلامتی نوشیدن چای زنجبیل است.   جو بخورید   روز خود را با یک صبحانه از نان جو گرم یا انواع فرنی شروع کنید. جو دوسر منبع بسیار خوبی از غلات کامل و فیبر است . فیبر می‌تواند کلسترول شما را بهبود بخشد و در شما احساس سیری ایجاد کند.   قهوه بنوشید   یکی از فواید نوشیدن قهوه به دلیل کافئین آن است. کافئین سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند دمای بدن شما را بالا ببرد.   گوشت قرمز بخورید   گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند منبع خوبی از آهن است. آهن یک ماده معدنی مهم برای کمک به حمل اکسیژن در بدن است.   افرادی که آهن کمی دارند ممکن است در دست و پای احساس سرما کنند و یا به راحتی دچار خستگی شوند.   خوردن گوشت قرمز همچنین می‌تواند ویتامین B ۱۲ را تأمین کند که به داشتن اعصاب سالم و یک سیستم ایمنی قوی کمک می‌کند.   سیب زمینی شیرین بخورید   سیب زمینی شیرین و سایر سبزیجات ریشه‌ای برای فرآیند هضم به انرژی بیشتری احتیاج دارند و این باعث افزایش دمای بدن می‌شود.   این سبزیجات سرشار از ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم هستند. تحقیقات نشان می‌دهد سیب زمینی شیرین برای سلامتی چشم مفید است.   کدو حلوایی بخورید   کدو تنبل یک خوراکی مغذی برای گرم شدن در یک روز سرد است. این غذای پاییزی پر از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم است و مقادیر زیاد ویتامین C و پتاسیم موجود در آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و فیبر آن به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می‌کند.   آب بنوشید   یک روش ساده برای کمک به بدن شما در پاییز و زمستان، نوشیدن آب است. آب بدن شما را در بهترین حالت ممکن نگه می‌دارد و به تنظیم دمای داخلی شما کمک می‌کند. کم آبی باعث کاهش دمای بدن (هیپوترمی) می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بدن شما دمای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

به گزارش تابناک، رژیم غذایی تاثیر زیادی روی سلامت بدن شما دارد. در حقیقت معده و روده ۷۰ درصد سیستم ایمنی را تشکیل می‌دهند و در نتیجه باید خیلی مراقب غذاهای مصرفی خود باشید. در غیر این صورت در برابر بیماری ضعیف می‌شوید.

بالا بردن سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از بیماری ها ضروریست و موثرترین راه برای آن، مصرف میوه های تقویت کننده سیستم دفاعی بدن می باشد. در این مطلب میوه هایی را به شما معرفی می کنیم که به شدت در تقویت سیستم ایمنی موثر هستند.

انبه

انبه جزء میوه هایی است که در قسمت جنوبی مکزیک و آمریکای مرکزی پرورش داده می شود، سرشار از ویتامین ث است و انتخاب عالی برای سلامت سیستم ایمنی بوده و می تواند ۲۲۴ ویتامین c مورد نیاز بدن شما را در طول روز فراهم کند. همچنین ویتامین ب، فولات و پتاسیم هم دارد و آنزیم های گوارشی را در بدن تولید می کند که باعث از بین بردن التهابات خواهد شد؛ همچنین حاوی آنتی اکسیدان است.

کیوی

آیا می دانستید کیوی یکی از بهترین و سالم ترین میوه هایی است که می توانید برای سیستم ایمنی خود استفاده کنید؟ قسمت سبز رنگ و دانه های سیاه و حتی پوست قهوه ای آن سرشار از مواد مغذی سالم هستند و منبع خوبی از ویتامین ث، ویتامین کا، فولات، آنتی اکسیدان و فیبر می باشد و ۲۷۳ درصد ویتامین c مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می کند.

پرتقال

پرتقال حاوی ویتامین c است، سطح بالایی پتاسیمک کولین ، فولیک اسید و آنتی اکسیدان دارد که خطر سرطان را کاهش می دهد و باعث تمیز شدن پوست، کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامت قلب می شود؛ بدون چربی و بدون سدیم است و فقط ۶۰ کالری دارد. همچنین از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی، حاوی ویتامین ث، ویتامین آ، فیبر، پروتئین، کلسیم، تیامین و فولات است. همچنین ویتامین ب، زینک، مس و آهن در آن وجود دارد که همگی باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی و ایجاد پوست سالم می شود. مصرف روزانه گریپ فروت عاملی برای کاهش وزن است و محتوای فیبر آن اشتها را سرکوب می کند و باعث می شود تا احساس سیری داشته باشید و همچنین کالری را کاهش می دهد.

سیب

سیب سرشار از ویتامین ث ، پتاسیم، منیزیم، مس و مقدار کمی ویتامین آ و خانواده ویتامین ای است. منبع خوبی از پلی فنول ها و فیبر است که معمولاً روی پوست میوه هم بیشتر تجمع پیدا کرده اند. سیب همچنین حاوی فلاونوئید است که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کنترل التهابات بدن می شود و خطر دیابت، سرطان و آسم را کاهش می دهد.

بلوبری

بلوبری با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. سطح بالای آنتی اکسیدان دارد وهمچنین باعث بهبود وضعیت بدن شده و با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند. سیستم ایمنی را تقویت می کند و هنگامی که آن را با ویتامین دی مصرف کنید، بسیاری از بیماری ها را از بین می برد.

گلابی

گلابی سرشار از مواد مغذی است و سیستم ایمنی را تقویت می کند. این میوه همچنین حاوی ویتامین ث، ویتامین کا و آ است. همچنین پتاسیم، فولات و آنتی اکسیدان پلی فنول دارد. پوست گلابی ۶ برابر پلی فنول بیشتری دارد و بنابراین بهتر است آن را با پوست بخورید که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، قلب و گوارش می شود و خطر دیابت را کم می کند.

انار

انار خواص زیادی برای بدن دارد، سرشار از آنتی اکسیدان است، با سرطان مبارزه می کند، باعث بهبود وضعیت باروری می شود و سیستم ایمنی را تقویت می کند. رنگ قرمز تیره انار یعنی این میوه حاوی پلی فنول است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و ۴۰ درصد نیاز بدن به ویتامین ث، ویتامین کا، فولات و پتاسیم را تامین می کند و به خاطر آنتی اکسیدان بالا، عاملی برای تقویت سیستم ایمنی است.

نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید چرب است که فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش چربی بدن و بهبود عملکرد مغز، سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی دارد. مصرف روغن نارگیل یک ماده مغذی است، به بهبود وضعیت بدن شما کمک می کند و. خواص ضد باکتری آن با بیماری هایی از جمله ذات الریه مبارزه خواهد کرد.

 

همشهری آنلاین 

دیگر خبرها

  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند