Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:27:34 GMT

بارش باران تا آغاز به کار ستاد نوروز در کیش

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۹۳۹۹

بارش باران تا آغاز به کار ستاد نوروز در کیش

به گزار ایرنا، جزیره کیش دومین هفته زمستان (۱۱ تا ۱۷ دی) ماه را با نزول رحمت الهی (باران) آغاز کرد و در روزهای شنبه و یکشنبه شاهد بارش ۴۰ میلیمتری باران بود که این پدیده در این جزیره که دارای آب و هوایی صحرایی و خشک است موجب غافلگیری مسافران شد.

این پدیده که به همراه تلاطمات جوی از جمله وزش باد همراه بود در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تفریحات دریایی و ورزش های آبی اتعطیل و همچنین سفرهای دریایی لغو و در برخی معابر شهری موجب آبگرفتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و شهید حاج قاسم سلیمانی

قرار گیری در دهه دوم فاطمیه و دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر رویدادهایی بود که به همین مناسبت ها کیش طی هفته گذشته چهره عزا به خود گرفت و در اقصی نقاط شهر از هیات های عزاداری مراسمات روضه خوانی را برگزار کردند.

برپایی موکب فاطمی در اسکله تفریحی، اجرای سرباز فاطمی ویژه برنامه مردمی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مراسمات عزاداری ایام فاطمیه همراه با سخنرانی در مساجد سطح جزیره از جمله امام حسن مجتبی (ع) حضرت خاتم (ص) و حضرت امیر المومنین (ع) از برنامه های برگزار شده در این هفته بود.

همچنین کیشوندان و مسافران عزادار همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای شرکت در اجتماع بزرگ فاطمیون مسیر میدان المپیک تا مصلا این جزیره را پیاده‌روی کردند و در این مسیر به عزاداری پرداختند.

محمدرضا نوایی لواسانی در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با اشاره به اینکه در مسیر سعادت همواره مردم پیشتر از مسوولان حرکت می کنند اظهار داشت: این مدیران و مسوولان هستند که عقب مانده اند و باید برای تعالی انقلاب و ایران خود را به مردم برسانند.

محمدرضا نوایی لواسانی اضافه کرد: بسیاری از مدیران از راه و روش شهید سلیمانی فاصله جدی دارند و برای اصلاح این امور باید تک تک مدیران هزینه بپردازند و با بی عدالتی و فساد مبارزه کنند.

آغاز بکار ستاد نوروزی ۱۴۰۱

نخستین جلسه ستاد نوروزی ۱۴۰۱ یکشنبه هفته گذشته با هدف برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی کیش برگزار شد و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده ای را برای صنعت گردشگری کیش ایجاد کرده است افزود: بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کار در این مدت دچار آسیب های جدی شده اند که باید برای رونق این صنعت تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

نوایی لواسانس عید نوروز را باید به عنوان یک فرصت برای جزیره کیش اعلام کرد گفت:  اگر این فرصت به خوبی مدیریت نشود یک تهدید برای جزیره محسوب می شود و با کاهش سفرهای خارجی تمام مولفه ها نشان دهنده این مهم است که نوروز سال آینده، جزیره کیش با افزایش بی سابقه گردشگر روبرو خواهد شد.

تشکیل ستاد اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا

با توجه به شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، چهل و پنجمین جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در این جزیره تشکیل جلسه داد و برخی مصوبات را نیز برای مقابله با پیک ششم این ویروس مصوب کرد.

هرچند این جزیره هم اکنون در رتبه اول سطح پوشش واکسیناسیون عمومی کرونا قرار دارد اما شورای سلامت کیش به منظور مقابله بیشتر با شیوع این ویروس در حال افزایش امادگی بخش های مختلف جزیره برای وقایع احتمالی است و به گفته رییس مرکز توسعه سلامت بر اساس مصوبات این شورا، تمام طرح ها و شرکت های فعال این جزیره طبق ۲۰ درصد جمعیت شاغل خود مکلف به ایجاد نگاهتگاه شدند.

محمدرضا رضانیا اظهار داشت: تامین امکانات و تجهیزات لجستیکی لازم در جزیره از مهمترین تاکیدات این ستاد بود و مقرر شد سازمان منطقه آزاد کیش تامین این امکانات را برای ستاد مبارزه با کرونا جزیره ادامه دهد.

وی اضافه کرد: برای ارتقا و افزایش پوشش شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح عمومی جزیره کیش، اقدامات نظارتی از طریق جوامع صنفی و ارگان‌های نظارتی با قدرت ادامه یابد و کمیته نظارت بلافاصله تشکیل جلسه داده و در جهت تقویت سیستم‌های نظارتی فعالیت داشته باشد.

آغاز آخرین اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال بانوان در کیش

از هفته گذشته ۲۶ شاگرد مریم ایران دوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران، آخرین اردوی تدارکاتی خود برای اعزام به رقابت های جام ملت های آسیا را در کیش آغاز کردند و تا ۲۴ دی ماه تمرینات خود را ادامه خواهند داد.

تیم ملی فوتبال بانوان با ۲۳ بازیکن روز جمعه ۲۴ دی با هواپیمایی اختصاصی وارش عازم هند می شوند تا در اولین حضور خود در مسابقات فوتبال زنان آسیا با تیم های هند، چین و چین تایپه هم گروه های خود مسابقه بدهند.

طبق اعلام مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش، سه رویداد بین‌المللی تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی، جام باشگاه‌های آسیا و رقابت‌های جام فجر اسفند امسال به میزبانی ایران در جزیره کیش برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی تکواندو ، جام باشگاه‌های آسیا ۱۰ و ۱۱ اسفند ، رقابت‌های جام فجر۱۲ تا ۱۵ اسفند مشخص شده و تاریخ و میزبان مسابقات جام ریاست آسیا در تقویم فدراسیون جهانی هنوز ثبت نشده است.

در جلسه شورای اجرایی اتحادیه تکواندو آسیا که سال گذشته با حضور کی سوک لی رییس و سیدمحمد پولادگر نایب رییس اتحادیه تکواندو آسیا و سایر اعضا به صورت آنلاین برگزار شد ایران توانست جواز پنجمین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا (۲G) و یازدهمین دوره جام باشگاه‌های آسیا (۲G) در سال ۲۰۲۱ را بدست آورد.

برچسب‌ها کرونا کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش شهادت حضرت فاطمه زهرا قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کیش جزیره کیش کرونا کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش شهادت حضرت فاطمه زهرا قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی ویروس کرونا جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بارش شدید باران و آبگرفتی در یزد

(تصاویر) بارش شدید باران و آبگرفتی در یزد

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • بارش باران بهاری در گناباد
  • (تصاویر) بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • بارش رگباری باران در فارس
  • (تصاویر) بارش شدید باران و آبگرفتی در یزد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • بارش کم‌سابقه باران در یزد
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان