Web Analytics Made Easy - Statcounter

 برگزاری آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه زنجان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، انعقاد تفاهم نامه شهرداری زنجان با قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای پروژه ها، توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان در استان، برگزاری انتخابات هیأت رییسه خانه احزاب زنجان و رشد ۱۶۹ درصدی جابجایی مسافران ریلی شمالغرب از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولتمردان با همه توان به‌دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم هستند 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دولتمردان با همه توان به‌دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم هستند اما مردم از عدم نظارت‌ها گلایه دارندو متاسفانه در شرایط فعلی عده‌ای با بی‌انصافی بازار را مختل می‌کنند که مسوولان باید با برنامه سنجیده در پی جلب اعتماد مردم باشند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان، یکی از مسائل روز کنونی جامعه را پیگیری عموم در خصوص نتیجه مذاکرات وین اعلام کرد و افزود: به صورت ساده و روان چند حالت دارد، اول اینکه با رفع اختلافات توافق مورد قبول طرفین رخ دهد که تحقق این مساله خوب است.

وی اضافه کرد: حالت دوم اینکه با کاهش اختلافات زمان مشخص نباشد که چه وقت نتیجه حاصل شود و حالت سوم اینکه توافقی حاصل نشود.

تمرکز مدیر جدید دانشگاه زنجان بر روی زیرساخت‌های پژوهشی باشد

استاندار زنجان گفت: امیدوارم بیشترین انرژی و تمرکز مدیر جدید دانشگاه زنجان بر روی زیرساخت‌های پژوهشی و تولید ثروت از این محل باشد.

محسن افشارچی در آیین تودیع و معارفه رییس قبلی و جدید دانشگاه زنجان که با حضور دکتر داداش پور، معاون وزیر علوم در دانشگاه زنجان برگزار شد، افزود: این امر مستلزم این است که دانشگاه زنجان به بلوغ خاصی از نظر زیرساخت های رفاهی و آموزشی رسیده باشد.

وی تاکید کرد: امیدوارم با تمرکز در این بخش سال آینده رخدادهای مهمی را در اقتصاد استان شاهد باشیم.

در این مراسم، جلال بازرگان به عنوان رییس جدید دانشگاه زنجان معرفی و از خدمات محسن نجفیان رییس قبلی این دانشگاه قدردانی شد.

وضعیت مهاجرت نخبگان در شبکه‌های اجتماعی خیلی سیاه نشان داده می‌شود

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: موضوع و وضعیت مهاجرت نخبگان، در شبکه‌های اجتماعی در فضای بسیار مبهم، تاریک و سیاه نشان داده می شود درحالیکه بر اساس داده‌ها، چنین اطلاعاتی درست به نظر نمی‌رسد.

دکتر هاشم داداش‌پور در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه زنجان با بیان اینکه اتفاقاتی که در زمینه مهاجرت نخبگان می افتد می تواند نگران کننده و دردآور باشد اما در مراجعه به داده های سازمانهای بی‌طرف در این زمینه، نتایج دیگری مشاهد می‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است عنوان شود که مهاجرت هایی که در کشور اتفاق می افتد مختص المپیادی ها یا نفرات برتر کنکور است، اما حداقل این بحث در اذهان عمومی این طور مطرح است که با یک مساله شایعی در حوزه مهاجرت نخبگان مواجه هستیم.

نفوذ منطقه‌ای موفق‌ترین مولفه اقتدار ایران است

دستیار ویژه فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه نفوذ منطقه ای موفق ترین مولفه اقتدار ایران است، گفت: در این جبهه با حداقل هزینه و کمترین تلفات، توفیق حاصل شده است و جمهوری اسلامی توانسته است بدون عِده و عُده در مقابل همه عِده و عُده استکبار بایستد.

 سردار حسن پلارک در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی در حسینیه اعظم زنجان افزود: پیرامون حاج قاسم سلیمانی در این ۲ سال مطالب، صحبت ها، مقالات و کتاب های مختلفی گفته و نوشته شده است، من اعتقاد دارم حیف بود که حاج قاسم شهید نشود، حیف بود این سرباز با این ویژگی ها گمنام بماند، سرباز درس آموخته مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان یک نخبه به گونه ای باید جلوه گر می شد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه رسانه ها قدرت و توانایی بالایی دارند شاید بخش کوچکی از ویژگی های سردار سلیمانی را نتوانند منعکس کنند، هنوز سال ها باید بگذرد تا مردم عزیز ما وجوانان ما و دنیا بفهمند این انسان که و چگونه بود و راه و هدف ایشان چه برکاتی برای اسلام خواهد داشت.

مدیران با رویکرد خلاقانه بحران را به ضد آن تبدیل کنند

سرپرست معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: مدیران باید با رویکرد خلاقانه بتواند بحران را به ضد بحران تبدیل کنند و با توجه به مشکلات موجود اقتصادی حداکثر تلاش را برای توسعه کشور به کار ببندند.

سید محمد شعاعی در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اهمیت ویژه انرژی افزود: گاز نعمت خدادادی است که در اقصی نقاط کشور مورد بهره‌برداری مردم قرار می‌گیرد و برای انتقال آن کارهای زیادی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در همه بخش‌های مصارف خانگی، صنعتی و تجاری به گاز احتیاج داریم و با توجه به رویکرد توسعه اقتصادی استان که رشد ۸.۷ درصدی است به این انرژی بیش از پیش نیازمندیم.

انعقاد تفاهم نامه شهرداری زنجان با قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای پروژه ها

 سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان از انعقاد تفاهم نامه شهرداری زنجان با قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای پروژه های شهری خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه به طور مشخص از اجرای چند پروژه اسم برده شده است ولی پروژه های دیگری هم می‌تواند طی چهار سال آینده برای اجرا تعریف شود.

حسین حمزه لوپاک افزود: احداث پارک هاشمی نژاد، طرح مطالعات ترافیکی و احداث زیرگذر و روگذارهایی در معابر و محورهای دارای ترافیک بالا به ویژه محور منتهی به سمت آرامستان از اولویت های اصلی مشخص شده است.  

بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان در زنجان توزیع شد

معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بسته های معیشتی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان در این استان تهیه و میان اقشار نیازمند توزیع شد.

سرهنگ پاسدار عباس بابایی در حاشیه اجرای رزمایش کمک مومنانه افزود: در مجموع در قالب این رزمایش سراسری ۲ میلیون بسته معیشتی در سطح کشور توزیع شد که سهم استان زنجان از آن، ۲۰ هزار بسته است.  

وی اظهار داشت: این رزمایش کمک مومنانه با یاد و نام شهید سپهبد سلیمانی انجام می شود و علاوه بر بسته های معیشتی، شامل توزیع بسته های بهداشتی و لوازم التحریر نیز می‌شود.  

نبود نظارت برکودها علت برگشت محصولات کشاورزی صادراتی است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه، عدم نظارت کافی در توزیع و استفاده از سموم و کودها در تولید محصولات کشاورزی، موجب برگشت محصولات صادراتی می شود، گفت: استانداردهای استفاده از سموم و کودها، باید به استاندارهای جهانی، نزدیک و به روز شود.

مهدی رنگ رونا با اشاره به موضوع برگشت برخی از محصولات کشاورزی صادراتی از کشورهایی چون روسیه، ازبکستان و ترکمنستان، افزود: دلیل برگشت این محصولات، باقیمانده سموم و یا عدم رعایت استانداردهای کشورهای هدف صادراتی است.

وی نبود الگوی کشت و زنجیره کامل تولید تا مصرف و صادرات را نیز از دیگر دلایل برگشت برخی از محصولات صادراتی ایران عنوان داشت و تصریح کرد: برخی از موضوعات دیگر از جمله کشاورزان مهاجر و عدم رعایت استانداردهای کشت، باعث شده  است تا لزوم ورود تیم های نظارتی سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت به این عرصه، جدی تر احساس شود.

مدیران افراد پاک دست انتخاب کنند

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: اگر مدیران و روسا می‌خواهند پیرو ولایت باشد، اول از همه باید پاک‌دست باشند و به فرموده رهبری با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد، مسوول باید پاک دست باشد و سپس این مهم را در انتخاب مدیران نیز مدنظر قرار دهد.

 حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان در مراسم تودیع و معارفه رییسان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با اشاره به بیانات رهبری در خصوص شهید سلیمانی افزود: ایشان در چند روز گذشته و در دیدار با خانواده شهید سلیمانی فرمودند که این شهید ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام است که این مهم پیام‌های مختلفی دارد.

وی با اشاره به فتنه هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی با آن مواجه شده است، اظهار داشت: مبارزه با فتنه باید همواره مورد توجه باشد و سربازان راه ولایت خودشان را برای مقابله آماده کنند.

حجت الاسلام موسوی مبلغ صادق و بی‌ادعای مکتب اهل بیت بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حجت الاسلام موسوی(امام جمعه موقت زنجان) از صداقت و صفای باطن برخوردار و مبلغ صادق و بی ادعای مکتب اهل بیت(ع) بود.

حجت الاسلام علی خاتمی در مراسم وداع با پیکر مطهر عالم ربانی،  حجت الاسلام سید رضا موسوی طیبی که با حضور خیل علاقه مندان آن مرحوم از اقشار مختلف، علما و مسئولان استان در مسجد سید الشهدا(ع) برگزار شد، افزود: این عالم ربانی از همان وقایع شروع انقلاب اسلامی به صورت میدانی جزو همراهی کنندگان نهضت امام (ره) بود.  
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، انقلابی بودن خوب است ولی هنر آن است که در دوران مبارزات که آوردن اسم امام راحل جرم محسوب می شد، در میدان مجاهدت باشی و حجت الاسلام موسوی از این زمره عالمان بود.  
امام جمعه زنجان گفت: مرحوم حجت الاسلام موسوی جزو معدود نفراتی بود که قبل از انقلاب در نماز و مراسم شهدای انقلاب حاضر می شد و در خط مقدم بود.  

پیکر امام جمعه موقت زنجان که روز دوشنبه در ۷۵ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت، پس از مراسم وداع به سمت بهشت زهرای زنجان تشییع و به خاک سپرده شد.

انتخابات هیأت رییسه خانه احزاب زنجان برگزار شد

دومین دوره انتخابات اعضای هیأت رییسه خانه احزاب استان زنجان برگزار شد و ۹ عضو این هیات برای مدت سه سال تعیین شدند.

به گزارش ایرنا، در این انتخابات اکبر عباسی با ۱۰ رای، رضا رحیم‌پور با ۱۰ رای، علی محمدی با ۹رای، عباس قنبری با ۱۲ رای و ابوالفضل خوئینی با ۶ رای از احزاب اصولگرا و رسول بیات با ۹ رای، حسن کریمیان با ۱۰ رای، محمود تاند با ۵ رای و محمدرضا محمدی با ۹ رای از احزاب اصلاح‌طلب به عنوان اعضای خانه احزاب استان زنجان انتخاب شدند.

پس از انتخابات هیات‌رئیسه خانه احزاب استان زنجان، «اکبر عباسی» از طیف اصولگرایان با رای قاطع اعضای این هیات، رئیس خانه احزاب، و «رسول بیات» از طیف اصلاح‌طلبان نیز به عنوان نایب‌ رئیس خانه احزاب استان برای مدت یک‌سال انتخاب شدند.

بیش از ۱۱ هزار نوزاد طی ۹ ماه امسال در استان زنجان متولد شدند

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ۱۱ هزارو ۴۲۹ نوزاد طی ۹ ماهه امسال در استان زنجان متولد شده اند که میانگین سنی مادران در ثبت ولادت در ۹ ماهه امسال ۲۹/۵ سال بود

سید علی شفیعی  به تفکیک آمار ولادت ثبت شده در استان طی ۹ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در مناطق شهری به تفکیک ۳ هزارو  ۸۹۹ نوزاد پسر و ۳ هزارو ۶۹۹ نوزاد دختر بوده است.

وی تولد نوزاد پسر در مناطق روستایی طی ۹ ماهه امسال را یک هزارو ۹۹۳ مورد و تولد نوزاد دختر را یک هزارو ۸۳۸ مورد عنوان کرد. 

جابجایی مسافران ریلی شمالغرب ۱۶۹ درصد رشد یافت

سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون جابجایی مسافران در این منطقه ریلی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۹ درصد رشد یافت.

منوچهر صفری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۲ هزارو ۶۴۸ نفر با قطارهای مسافری در منطقه شمال‌غرب کشور جابجا شده اند.
وی یادآوری کرد: این تعداد مسافر جابجا شده از طریق خطوط ریلی در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۳ هزار و ۶۲۵ نفر بود.  

میراث فرهنگی زنجان در ۹ ماهه امسال زمینه شغلی یک‌هزار نفر را فراهم کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان فراهم شده است.

امیر ارجمندفر افزود: از این تعداد یک‌هزارو ۴۲ پروانه تولید انفرادی، ۱۱ پروانه تولید کارگاهی، ۶۰ کارت شناسایی و یک جواز تاسیس کارگاهی بود.

وی اضافه کرد: این مجوزها در راستای توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، گسترش و توسعه صنایع‌دستی در استان صادر شده است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر زنجان قاسم سلیمانی محسن افشارچی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر زنجان قاسم سلیمانی محسن افشارچی شورای اسلامی شهر زنجان قاسم سلیمانی محسن افشارچی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، جواد توسلی‌مهر، در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در خصوص اصلی‌ترین تاثیر برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران بر توسعه روابط تجاری کشور،‌اظهارداشت: یکی از محاسن این رویدادها این است که بازارهای صادراتی بیشتر شناخته می‌شوند؛ همچنین بازارهای هدف از محصولات ما اطلاعات بیشتری به دست می‌آوردند و تعامل خوبی می‌تواند برای صادرات محصولات ایجاد کند.

گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه مهم و استراتژیک،‌ ‌تازه‌ترین دستاوردهای خود در زمینه تولید خودروهای سبک و تجاری،‌ موتورهای تولید داخل،‌ قطعات مصرفی خودروها و آخرین یافته‌های تحقیقاتی و صنعتی خود را عرضه کرده است.

در این نمایشگاه نمونه هایی از خودروهای شاهین پلاس اتوماتیک، سهند، وانت نیسان اکستند چپ فرمان، وانت نیسان راست فرمان، پادرا پلاس کمپرسی و نیسان لانگ به نمایش در آمده است. از گروه خودروسازی سایپا، شرکت سایپا(خودروساز) به همراه هفت شرکت تحت پوشش خود، پارس خودرو(خودروساز)، زامیاد(خودروساز)،‌ سایپا یدک(تامين کننده قطعات يدكی و ارائه خدمات پس از فروش)، ‌مالیبل سایپا(توليدکننده قطعات ريخته‌‌گری و انواع مصنوعات فلزی)،‌ فنرسازی زر سایپا (توليدکننده انواع فنر، میل موجگیر و تورشن بار) و رادیاتور ایران (از بزرگترین تولیدکنندگان رادیاتور خودرو و مبدل‏‌های حرارتی در خاورمیانه)، دستاوردهای خود در زمینه‌های مختلف را در معرض دید عموم قرار دادند.

گفتنی است،‌ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران؛‌ از روز گذشته کار خود را آغاز کرد و در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از  ۸۵ کشور جهان حضور دارند. نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳، مورد استقبال گسترده و منحصر به فرد تولیدکنندگان،‌تجار و بازرگانان خارجی قرار گرفته است. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تا 12 اردیبهشت ماه برپا است و بازدید برای عموم مردم،‌ تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از ساعت 9 تا 16 فراهم است.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود. در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی بی تو بی (B2B) بین بازدیدکننـدگان خارجـی و شرکت‌های ایرانــی،گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگــزاری وبینارهــای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایـران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع خودرو، صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایـع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری