Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید محمدنور موسوی مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کرد. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این دیدار با بیان اینکه عرصه های طبیعی متعلق به عموم مردم است تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم نسبت به حفظ و نگهداری این موهبت الهی به عنوان امانتی برای نسل های آینده تلاشی مضاعف داشته باشیم و در حدود وظایف قانونی اجازه ندهیم انفال و ثروت های عمومی توسط سودجویان به تاراج بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: ایجاد ۲۵ درصد فضای سبز و درختکاری توسط صنایع، تکلیفی قانونی و از مصادیق حقوق عامه است و بر این اساس، ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست به همراه دادستانی موظف هستند که نظارت نمایند تا صنایع و شرکت های فعال در استان به این تکلیف قانونی خود به صورت کامل عمل نمایند.

وی همچنین با اشاره به لزوم حفاظت از جنگل دست کاشت واقع در شمال پالایشگاه بندرعباس تصریح کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف است ظرف یک هفته ضمن پیگیری از طریق دستگاه های متولی برای آبیاری درختان موجود در این منطقه اقدام نماید.

 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در مقابله با متخلفان هیچ مماشاتی نداریم ، خاطرنشان کرد: دست درازی به بیت المال و حقوق مردم به هیچ عنوان قابل گذشت نیست و دادگستری هرمزگان در راستای عمل به تکالیف قانونی، به صورت قاطع با هرگونه تعدی به منابع طبیعی برخورد خواهد کرد و پرونده‌های ارجاع شده در این خصوص به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

سید محمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، از اقدامات اثربخش و مواضع قاطع رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی قدردانی کرد.

وی در ادامه اظهارداشت: خوشبختانه با نگاه ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان، روند رسیدگی به پرونده های این حوزه به صورت قابل توجه ای تسریع شده است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: الزام قضایی صنایع هرمزگان کاشت درخت فضای سبز بندرعباس صنایع غرب بندرعباس رئیس کل دادگستری استان استان هرمزگان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.

 
علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.


او  گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر   باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم