Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخوندی گفت: سردار سلیمانی فردی بود که در تمام جبهه‌های دفاع بعد از انقلاب اسلامی حضور داشته و این حضور او در همه عرصه ها امنیتی بی بدیل ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدولی آخوندی هم رزم شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: سردار سلیمانی ویژگی‌های منحصر به فردی داشت به طوری که متواضع بود و همیشه با هم رزمان خود همدل و همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سردار دل ها در صحبت کردن با دیگران جملات کوتاه، متین و با وقار طوری جواب می داد که هیچ کس از وی کدورتی به دل نمی‌گرفت.

هم رزم شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: هیچ گاه حس غرور نداشت و با نگاه اینکه فرمانده ویک مقام بالاتر است به سربازان و افرادی که زیرمجموعه او بودند نگاه نمی‌کرد.

آخوندی با بیان اینکه سردار سلیمانی را خوبتر از خودم می شناسم، گفت: علاوه بر دوستی و همرزمی که با هم در جبهه سال های بسیاری در منطقه سیستان و بلوچستان با هم بودیم اما متاسفانه توفیق حضور در کنار ایشان برای دفاع از کشورهای مظلوم نبود.

وی بیان کرد: در یک دیداری که با حضور رهبر انقلاب بود یکی از فرماندهان فرزند شهیدی را از صندلی بلند کرد تا خود در جای وی بنشیند اما سردار سلیمانی با کمال ادب به این فرمانده فهماند که خود بر روی زمین بنشیند واین گونه انسان‌ها همانندی ندارند.

این جانباز عرصه دفاع مقدس ضمن تاکید بر اینکه شهید سلیمانی جناح گرا نبود، افزود: این شهید بسیار ولایت مدار بود و نه تنها مطیع امر امام خامنه ای بود بلکه همیشه حب اهل بیت علیه السلام را در سینه داشت.

آخوندی یادآورشد: این شهید به درجه بالایی از تقوا رسیده بود به طوری که هیچ گاه غیر از خدا را نمی‌دید و در پی رقابت برای رسیدن به شهادت بود.

وی گفت: سردار سلیمانی چیزی دیده بود و طوری شیفته خدا بود که در قلب، وجود و لحظه لحظه زندگی اش وجود لایزال پرورگار را حس می‌کرد و این طور شد که در ذهن، قلب و جان انسان ها نفوذ کرد.

این همرزم شهید سلیمانی با اشاره به این‌که سردار سلیمانی انسانی بود که در مشورت در تمام امور همه چیز را در نظر می‌گرفت، گفت: در منطقه‌ی سیستان وبلوچستان قرار بود عملیاتی با فرماندهی سردار سلیمانی برگزار شود که ایشان برای این عملیات از همه نظرخواهی کرد و در پایان تصمیمی گرفت که گفتار همه در آن لحاظ شده بود و این نشان دهنده درایت بالای این شهید دارد.

آخوندی توجه به هم‌رزمان را از ویژگی های شخصیتی این شهید عنوان کرد و افزود: این فرمانده دلاور هیچ گاه تک روی و خودبینی نمی کرد از این رو همه شیفته وی می شدند.

وی به خاطره ای از حضور سردار سلیمانی در منطقه نهبندان اشاره کرد و گفت: در اکیپ انصارالرضا علیه السلام خدمت می کردیم که خبردادند سردار سلیمانی برای بازدید به این منطقه می آیند ما گروهی برای استقبال آماده کردیم ایشان با یک تویوتای خرابی و با یک راننده خیلی معمولی وارد شدند به طوری که گروه تشریفات اصلا متوجه آمدن سردار نشدند و بعد از مدتی گروه استقبال گلایه داشتند چرا فرمانده نمی آید و بعد متوجه حضورسردار درمیان خودشان شدند.

این همرزم شهید سلیمانی عشق نسبت به ولایت را دلیل سردار قلبها شدن سردار سلیمانی دانست و افزود: به قدری این شهید گرانقدر عاشق اهل بیت علیه السلام بود و ارتباط قلبی با آنها داشت که تا نامی از ائمه خصوصا حضرت زهرا سلام الله می شد گریه می کرد.

آخوندی اظهارکرد: نزدیک بودن سردار سلیمانی به خداوند و ولایت دلیل نفوذ وی در قلب های مردم جهان شد و هر کسی که همه زندگی اش خداوند باشد پروردگار نیز به وی نصرت می دهد و او را عزیز می کند.

وی با بیان این‌که سردارسلیمانی دلبسته این دنیا نبود و به این دنیا تعلق نداشت، گفت: هرگاه این گونه زندگی کنیم و خود را مسافر این دنیا بدانیم و به دنیای کوچک این دنیا دل نخواهیم بست و رستگار خواهیم شد.

این جانباز عرصه دفاع مقدس به اقدامات شایسته سردار سلیمانی در کرمان اشاره کرد و گفت: آبادانی باغ‌های پسته رفسنجان یکی از اقدامات برجسته سردار برای این منطقه بود به طوری که به همه مردم آن منطقه چاه و سهم آب داد.

آخوندی ادامه داد: تمام اشرار سیستان وبلوچستان با سخنان نرم و سازنده سردارسلیمانی مجاب به امنیت شدند و این سردار به آنها امان نامه داد.

وی اظهارکرد: تیپ انصارالرضا علیه السلام بیرجند داخل عمق کویرعملیاتی انجام می داد شرایط جنگی بود و از طریق هلی کوپتر امداد رسانی می‌شد و ما با اشرار مقابله می کردیم؛ من در لشکر ثارالله بودم در این شرایط سردار سلیمانی با شجاعت تمام با یک راننده و ماشین لنکروس به نسبت کهنه شتابان آمد. لباس سردار از ما خاکی تر و ماشین وی از ماشین ما بدتر بود  که این نشان دهنده شجاعت بی نهایت سردار است.

این همرزم شهیدسلیمانی با بیان اینکه کشورهای لبنان، سوریه، افغانستان و عراق مدیون مجاهدت های سردار سلیمانی هستند، افزود: به قدری سردار سلیمانی بی نهایت مجاهد خستگی ناپذیر بود که دشمنان بی نهایت از وی هراس داشتند.

آخوندی ادامه داد: آمریکا مسئول حفاظت از عراق بود اما در این کشور ناامنی ایجاد کرد و سردارسلیمانی که مهمان آنها بود را در نهایت بزدلی به شهادت رساندند.

وی شهادت سردار سلیمانی همانند شهادت امام حسین علیه السلام مظلومانه دانست و افزود: در کربلا نیز لشکر یزید با نهایت نامردی و بزدلی مهمان کشی کردند اما هر روز امام حسین علیه السلام در عالم عزیزتر و گرامی تر می شود.

آخوندی تصریح کرد: سردارسلیمانی علاوه بر حضور بی نظیر در فرماندهی جنگ، تلاش های بی وقفه ای در امنیت داخل کشور ازجمله منطقه شرق کشور کرد و بعد به کشورهای مسلمان جهان امنیت داد. این گونه می شود که این فرد در قلوب مردم رخنه پیدا می کند و عزیز می گردد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی خود را مدیون خون هم رزمان خود می دانست و همیشه با تواضع و فروتنی از خانواده شهدا دلجویی می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهید سلیمانی علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، پرتاب یک نارنجک در مصاف با تراکتور و اجرای حکم تعلیقی کمیته انضباطی باعث شد که امشب، سکوهای استادیوم سردار آزادگان قزوین، سکوتی ممتد را تجربه کند. استادیومی که در فصل جاری و با حضور شمس‌آذر در لیگ برتر، به کابوس تیم‌های مهمان تبدیل شده بود، امشب در سکوت فرو رفته بود. اما عدم حضور هواداران این تیم موجب غیبت سرباز وظیفه‌هایی که همیشه مهمان استادیوم‌های فوتبال هستند؛ نشد. فسفری پوشانی که در زمستان و تابستان، در روزهای شلوغ و خلوت و حتی در سکوت سرد استادیوم خالی از تماشاگر، مهمان همیشگی فوتبال هستند.

تفاوتی ندارد که یک مسابقه چه میزان اهمیت داشته باشد؛ سرباز وظیفه چاره‌ای جز پشت کردن به مستطیل سبز ندارد. او در تمام 90 یا 120 دقیقه، یک وظیفه مشخص دارد؛ کنترل تماشاگران و اتفاقاتی که در حاشیه چمن سبز رنگ رخ می‌دهد، اصلی‌ترین وظیفه اوست و در این شرایط تماشای حساس‌ترین مسابقات فصل هم از اولویت خارج است.

اما امشب، این سربازان شکار دوربین امیر گلریز، عکاس تیم شمس‌آذر قزوین شده‌اند؛ محرومیت تماشاگران قزوینی از حضور در استادیوم باعث شده که این‌بار بر خلاف همیشه، این فسفری پوش‌ها به ساق پای بازیکنان چشم بدوزند و تنها تماشاگران نخستین مسابقه هفته بیست و پنجم باشند.

عکس‌ها: امیر گلریز

دیگر خبرها

  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم