Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحسن حمزه‌لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا، تکمیل کریدور غرب کشور بین پایانه مرزی بازرگان و بندر امام خمینی (ره) در دستور کار جدی وزارت راه قرار دارد و ساماندهی مبادی ورودی مرز نیز به صورت موازی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: یک‌ هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، این استان را به دروازه ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برنامه افزایش ظرفیت ترافیکی و حمل و نقلی منتهی به مرز تمرچین از سه راهی حیدرآباد به عنوان محور انشعابی از کریدور غرب کشور شروع و پس از عبور از نقده و پیرانشهر به تمرچین ختم می‌شود، اظهار داشت: طول این محور ۷۰ کیلومتر بوده که برای افزایش ظرفیت‌های حمل و نقلی و ترانزیت اقتصادی چهار خطه کردن آن در دستور کار قرار گرفته است.

حمزه لو گفت: علاوه بر این، کنارگذر شهر پیرانشهر به طول ١۶ کیلومتر و ٨٠٠ متر از کنار پادگان شروع به سمت پایانه مرزی تمرچین ادامه دارد که ٣ کیلو متر از سمت تمرچین تکمیل شده و عملیات خاکبرداری در طول جاده به اتمام رسیده است.

وی افزود: در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شهر پیرانشهر اعلام شد که اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای چهار خطه‌کردن مسیر دسترسی به مرز تمرچین پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: ساماندهی زیرساخت‌های حمل‌ و نقل در پایانه‌های مرزی جزو پروژه‌های اولویت‌دار و اثربخش در رفع عقب‌ماندگی این اداره دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز و پنج پایانه مرزی دارد که شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی وزارت راه و شهرسازی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی وزارت راه و شهرسازی ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه آغاز شد.

وی افزود: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رهاسازی می‌شود.

رستگاری گفت: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

وی گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

کد خبر 847132 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه سد سازی استان آذربایجان غربی سد

دیگر خبرها

  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر