Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکمنستان از ارائه برنامه‌های مشترک و همکاری این کشور با سازمان جهانی بهداشت در سال 2022 به دفتر نمایندگی این سازمان در «عشق آباد» خبر داد. 

این فهرست همکاری به اقداماتی برای مبارزه با همه‌گیری کووید-19، به ویژه پیشگیری و کنترل عفونت، اطلاع‌رسانی به مردم در مورد خطرات و همچنین توسعه و اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا توجه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت که در پایان نوامبر 2021 از کشور بازدید کرده بودند بر لزوم تشدید تلاش برای شناسایی کووید-19  تاکید کردند.

«کاترین اسمالوود»، افسر ارشد اورژانس سازمان جهانی بهداشت، قبل از سفر به ترکمنستان گفت:  همه گیری کرونا تقریباً  طی دو سال در سراسر جهان در حال گسترش است. از نظر علمی، به سختی می‌توان تصور کرد که هیچ ویروسی در ترکمنستان وجود ندارد.

 در آذرماه سال گذشته، وزارت امور خارجه ترکمنستان جلسه توجیهی برای دیپلمات‌های خود با موضوع جلوگیری از ورود کووید-۱۹ به این کشور برگزار کرد.

شایان ذکر است که ترکمنستان هنوز وجود کووید-19 و انواع آن را در قلمرو خود به رسمیت نمی‌شناسد. اگرچه در این کشور از اول نوامبر سال گذشته میلادی به مدت دو هفته قرنطینه کامل اعلام و محدودیت‌هایی در سراسر کشور اعمال شد.

ترکمنستان با خرید واکسن از روسیه، واکسیناسیون مردم خود را آغاز کرده است و تاکنون 80 درصد از مردم این کشور دز اول واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان سازمان جهانی بهداشت همکاری های مشترک سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز جمعه گفت: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس به شبکه خبری الجزیره گفت: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش نرخ مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

پیش از این هم سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است