Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرات کارشناسان در مورد قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا از طریق چشم متفاوت است، بنابراین هنوز نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که در صورت تماس ویروس با چشم، فرد دچار بیماری کووید-۱۹ می‌شود یا خیر.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است بیماری کووید -۱۹ دستگاه تنفسی فوقانی را آلوده می‌کند و باعث بروز عفونت شدید ریه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطرات کوچک ویروس که هنگام سرفه کردن یا عطسه کردن فرد بیمار وارد هوا می‌شود از طریق ذرات آئروسل وارد بدن افراد سالم می‌شود. ویروس کرونا فقط ریه‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؛ بلکه همه اعضای بدن را درگیر می‌کند.

آیا ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ از طریق چشم امکان‌پذیر است؟

نظرات کارشناسان در مورد قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا از طریق چشم متفاوت است؛ بنابراین هنوز نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که در صورت تماس ویروس با چشم، فرد دچار بیماری کووید -۱۹ می‌شود یا خیر؟ این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا از طریق ملتحمه چشم وارد بدن شود، ملتحمه یک بافت شفاف است که قسمت سفید چشم را می‌پوشاند و می‌تواند توسط ویروس سرماخوردگی و تبخال آلوده شود، اما هنوز مشخص نیست که این موضوع در مورد ویروس کرونا نیز صدق می‌کند یا خیر؟ بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

علائم بیماری کووید -۱۹ در چشم چیست؟

حتی اگر ویروس کرونا از طریق چشم منتقل نشود نیز فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ علائم خاصی را درون چشمان خود احساس می‌کند. با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده، تقریباً بین یک تا سه درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ ورم ملتحمه یا چشم صورتی را تجربه می‌کنند، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ویروس کرونا ملتحمه را آلوده می‌کند. محققان همچنان در حال بررسی احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق چشم هستند.

چشم‌ها چگونه به ویروس‌ها آلوده می‌شوند؟

احتمال این که افراد از طریق چشم به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند وجود دارد، زمانی که فردی سطح آلوده به قطرات ناشی از سرفه، عطسه یا صحبت کردن فرد بیماری را لمس می‌کند و سپس صورت یا بینی خود را لمس می‌کند احتمال آلوده شدن به ویروس در این شخص وجود دارد؛ بنابراین چندین بار توصیه شده است که قبل از لمس کردن صورت خود دستان خود را بشویید.

چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

ویروس کرونا بسیار مسری است و بیشتر از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن افراد می‌شود، بنابراین بهتر است همیشه از ماسک استفاده کنیم تا خطر استنشاق هوای آلوده به ویروس کاهش پیدا کند. علاوه بر این، توصیه شده است که قبل از لمس کردن صورت یا پیش از غذا خوردن دستان خود را بشوییم، هنگام سرفه یا عطسه جلوی بینی و دهان خود را بپوشانیم و فاصله اجتماعی خود را با دیگران حفظ کنیم.

کد خبر 547168

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا آخرین اخبار کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ واکسن کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ مبتلا به کووید ۱۹ سلامت چشم علائم کرونا جدیدترین علائم کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا از طریق چشم بیماری کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • توخل: رسیدن به فینال امکان‌پذیر است/ کیم بیش از حد طمع کرد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون